Sponsorizat
Actualitate

Proiectul de MILIARDE care schimbă fața Gării Cluj! Imagini spectaculoase de pe șantier

Sponsorizat
Sponsorizat

FOTO & VIDEO: Progresul modernizării Gării Cluj-Napoca – imagini aeriene recente

Modernizarea Gării Cluj-Napoca continuă într-un ritm susținut, iar o filmare realizată cu drona în weekendul trecut surprinde stadiul actual al lucrărilor. Aceste lucrări fac parte din proiectul de electrificare a Magistralei 300A Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, care include și modernizarea stației CF Cluj-Napoca.

Stadiul actual al lucrărilor

Pe șantier sunt mobilizate echipe de muncitori și utilaje specializate. În prezent, doar trei linii de cale ferată sunt funcționale, celelalte fiind demontate și mutate temporar la aproximativ 100 de metri distanță. Totodată, șinele uzate sunt depozitate pentru reciclare. Modernizarea propriu-zisă a stației CF Cluj-Napoca va avea loc într-o etapă ulterioară a proiectului.

Investiția în electrificarea magistralei

Contractele pentru electrificarea întregii magistrale Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km) sunt finanțate prin PNRR, având o valoare totală de 9,36 miliarde de lei (fără TVA).

Pe Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș, lucrările sunt realizate de Asocierea Alstom Transport și Arcada Company S.A., sub denumirea de Railworks, cu un contract în valoare de 1,61 miliarde de lei. Conform monitorizării CNCF CFR SA din decembrie 2024, lucrările au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 20%.

Modernizarea Gării Cluj-Napoca: principalele îmbunătățiri

Modernizarea stației CF Cluj-Napoca include:

  • Peroane de 400 metri lungime și 6,55 metri lățime, dotate cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, pasageri cu cărucioare sau bagaje voluminoase.
  • Iluminat modern cu leduri de 100 W, montate pe stâlpi metalici de 6 metri.
  • Desființarea a 7 linii de cale ferată și reabilitarea a 9 linii.
  • Creșterea vitezei maxime de circulație prin stație la 30 km/h.

Alte lucrări de infrastructură

Proiectul mai include lucrări civile și modernizări în stațiile CF Cluj-Napoca și Aghireș, precum și în haltele Baciu Triaj și Gârbău. În plus, vor fi modernizate 13 poduri și 35 podețe, iar la Tăietura Turcului – Primăria Cluj-Napoca se va construi un nou pasaj superior.

Un alt element esențial al proiectului este realizarea unui pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca și a unei pasarele pietonale în stația CF Aghireș.

Impactul modernizării magistralei feroviare

Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare sunt estimate a fi finalizate până în iunie 2026. După finalizare, trenurile vor putea circula cu viteze de 120-160 km/h, reducând timpul de călătorie pe ruta Cluj-Napoca – Episcopia Bihor la aproximativ două ore.

Până atunci, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca – Oradea este suspendată pentru doi ani, pasagerii fiind transportați temporar cu autobuze.

Facebook Comments Box
Cosmin Ardelean

Recent Posts

Clujul o invidiază! Georgiana Lobonț, tratată ca o vedetă de Hollywood!

Georgiana Lobonț, ridicată cu elicopterul ca o DIVĂ! Show aviatic de la Gherla la Munții…

19 hours ago

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va…

1 day ago

Tesla vine ACASĂ la clujeni! Noutate!

Tesla invadează Clujul! Primul service din afara Bucureștiului, deschis pentru clujeni! Tesla, gigantul american al…

2 days ago

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby! Poliția…

3 days ago

Clujeni, zburați pe nimic! AnimaWings taie prețurile la jumătate!

AnimaWings taie prețurile la jumătate! Zboruri de VIS din Cluj la prețuri de nimic! Clujeni,…

3 days ago

Metallica la Cluj? Eveniment URIAȘ în 2026!

Metallica la Cluj? Șeful de la BT Arena dă vestea BOMBĂ! Și o surpriză URIAȘĂ…

4 days ago