Sponsorizat
Actualitate

Proiectul de MILIARDE care schimbă fața Gării Cluj! Imagini spectaculoase de pe șantier

Sponsorizat
Sponsorizat

FOTO & VIDEO: Progresul modernizării Gării Cluj-Napoca – imagini aeriene recente

Modernizarea Gării Cluj-Napoca continuă într-un ritm susținut, iar o filmare realizată cu drona în weekendul trecut surprinde stadiul actual al lucrărilor. Aceste lucrări fac parte din proiectul de electrificare a Magistralei 300A Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, care include și modernizarea stației CF Cluj-Napoca.

Stadiul actual al lucrărilor

Pe șantier sunt mobilizate echipe de muncitori și utilaje specializate. În prezent, doar trei linii de cale ferată sunt funcționale, celelalte fiind demontate și mutate temporar la aproximativ 100 de metri distanță. Totodată, șinele uzate sunt depozitate pentru reciclare. Modernizarea propriu-zisă a stației CF Cluj-Napoca va avea loc într-o etapă ulterioară a proiectului.

Investiția în electrificarea magistralei

Contractele pentru electrificarea întregii magistrale Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km) sunt finanțate prin PNRR, având o valoare totală de 9,36 miliarde de lei (fără TVA).

Pe Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș, lucrările sunt realizate de Asocierea Alstom Transport și Arcada Company S.A., sub denumirea de Railworks, cu un contract în valoare de 1,61 miliarde de lei. Conform monitorizării CNCF CFR SA din decembrie 2024, lucrările au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 20%.

Modernizarea Gării Cluj-Napoca: principalele îmbunătățiri

Modernizarea stației CF Cluj-Napoca include:

  • Peroane de 400 metri lungime și 6,55 metri lățime, dotate cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, pasageri cu cărucioare sau bagaje voluminoase.
  • Iluminat modern cu leduri de 100 W, montate pe stâlpi metalici de 6 metri.
  • Desființarea a 7 linii de cale ferată și reabilitarea a 9 linii.
  • Creșterea vitezei maxime de circulație prin stație la 30 km/h.

Alte lucrări de infrastructură

Proiectul mai include lucrări civile și modernizări în stațiile CF Cluj-Napoca și Aghireș, precum și în haltele Baciu Triaj și Gârbău. În plus, vor fi modernizate 13 poduri și 35 podețe, iar la Tăietura Turcului – Primăria Cluj-Napoca se va construi un nou pasaj superior.

Un alt element esențial al proiectului este realizarea unui pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca și a unei pasarele pietonale în stația CF Aghireș.

Impactul modernizării magistralei feroviare

Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare sunt estimate a fi finalizate până în iunie 2026. După finalizare, trenurile vor putea circula cu viteze de 120-160 km/h, reducând timpul de călătorie pe ruta Cluj-Napoca – Episcopia Bihor la aproximativ două ore.

Până atunci, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca – Oradea este suspendată pentru doi ani, pasagerii fiind transportați temporar cu autobuze.

Facebook Comments Box
Kadar Zoltan

Recent Posts

Electrica începe din nou cu abuzuri?

Factură șocantă la Electrica pentru un clujean: Consum de 160 de ori mai mare decât…

4 hours ago

Istorie ascunsă: Brâncuși muzician? – dovada foto

Imagine rară cu Brâncuși cântând la contrabas – O latură necunoscută a geniului sculpturii Constantin…

5 hours ago

Lacrimi și durere pentru echipa clujeană Mircea Bravo! Regizorul Cristian Ilișuan, lovit de tragedie!

Doliu în echipa Mircea Bravo! Regizorul Cristian Ilișuan își ia rămas-bun de la tatăl său…

6 hours ago

SCANDAL în Cluj! Controlorii au blocat un călător în autobuz și i-au cerut buletinul!

Clujean acuză controlorii CTP Cluj de abuz: „M-au sechestrat în autobuz, deși nu au acest…

20 hours ago

CLUJENII care au făcut ISTORIE la Carnavalul de la Veneția! Nu o să ghiciți niciodată ce au făcut!

Actori clujeni, pe scena la Carnavalul de la Veneția Pentru al doilea an consecutiv, actorii…

21 hours ago

ȘOC! Artistul care a rupt legatura cu lumea pentru a trăi printre șoareci intr-o cabana la Tarnita

9 luni în sălbăticie! Artistul care a rupt cu lumea pentru a-și regăsi inspirația! Mihail,…

1 day ago