Connect with us

Actualitate

Scandal imobiliar pe Brâncuși! Vecinii spun „NU” unui bloc de 6 etaje – motivul e uluitor!

Cosmin Ardelean

Published

on

La prețurile exorbitante ale locuințelor din Cluj-Napoca, niciun metru pătrat de teren nu este lăsat neutilizat. Haosul imobiliar este vizibil în numeroase cartiere, unde casele vechi sunt tot mai des înlocuite de blocuri înalte, uneori construite la distanțe infime unele de altele.

Mulți clujeni au ales să-și vândă proprietățile dezvoltatorilor imobiliari, care au transformat rapid zone rezidențiale liniștite în ansambluri aglomerate de clădiri de birouri sau locuințe colective. Astfel, s-au creat situații bizare în care blocuri înalte sunt lipite de case unifamiliale, fără o planificare urbanistică clară.

Una dintre cele mai afectate zone este strada Constantin Brâncuși, unde în ultimii ani au apărut imobile cu multe etaje, deși spațiul dintre proprietăți este extrem de redus.

Recent, o familie a solicitat Primăriei Cluj-Napoca prelungirea valabilității Planului Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru construirea unui bloc de șase etaje pe strada Brâncuși, deoarece nu a reușit să obțină acordul vecinilor.

“La momentul prezent, suntem încă în faza de emitere a autorizației de construire. Acest proces este întârziat deoarece nu am obținut încă acordul vecinilor de pe latura estică, cu care suntem în negocieri de peste cinci luni și față de care am făcut eforturi considerabile pentru a ajunge la o înțelegere. Suntem în situația în care vecinii tergiversează furnizarea acordului. În acest context, am inițiat demersuri pentru promovarea unui litigiu împotriva acestora, pentru obligarea la acord și constatarea abuzului de drept”, a explicat familia care dorește să construiască.

De ce se opun vecinii?

Vecinii care refuză să își dea acordul susțin că distanța extrem de mică dintre proprietăți le creează disconfort, iar singura modalitate de a construi blocul ar presupune amplasarea schelei pe terenul lor, lucru pe care nu în doresc. De asemenea, se tem că lucrările ar putea afecta structura blocului în care locuiesc, dată fiind proximitatea față de noul șantier.

Această situație este rezultatul politicilor urbanistice ale Primăriei Cluj-Napoca, care continuă să acorde autorizații pentru construcții de blocuri înalte pe parcele inițial destinate caselor. Ironia este că aceiași locatari care astăzi se opun noii construcții au avut norocul ca blocul lor să fie ridicat primul; altfel, s-ar fi aflat în exact aceeași situație cu noii proprietari care acum nu pot construi.

Este incredibil cum blocuri de cinci sau șase etaje ajung să fie aproape lipite unul de celălalt, fără o viziune urbanistică coerentă. Astfel de decizii duc la nemulțumiri constante în rândul clujenilor, care asistă la transformarea orașului lor într-un haos arhitectural, generat de goana după profit a dezvoltatorilor și lipsa unei reglementări stricte din partea autorităților.

Sursa: ziardecluj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Metroul Clujului: Cârtița Visurilor vs. Realitatea din Subteran

Alex Campian

Published

on

Asociația Pro Infrastructură dă din cap, dar nu aprobator, la ultimele declarații ale primarului Emil Boc privind metroul din Cluj. Într-o replică savuroasă, dar dureros de realistă, îl avertizează că… nu orice cârtiță e și TBM (Tunnel Boring Machine).

Cred că domnul Boc se gândește la vreo cărtiță naturală, în carne și oase, că alea mecanice nu o să intre în august în pământ, că-s dezasamblate. Nu au nici curent, nu s-au băgat în priză, nu au proiect pentru racordare la curent și la apă”, glumește amar Ionuț Ciurea, directorul executiv API. „Că alea mecanice n-au fost încă băgate în priză.”

💡 Situația pe scurt:

  • Pe hârtie, lucrările au început în 1 septembrie 2023.

  • În realitate, n-avem:
    ❌ autorizație de construire
    ❌ racord la curent sau apă
    ❌ proiect tehnic finalizat
    ❌…nici vreo urmă de cârtiță mecanizată.

👷‍♂️ Primarul Boc rămâne optimist:

„Pe 24 iulie începem lucrările pregătitoare, iar pe 11 august dăm drumul la pereții mulați.”

Dar până atunci… șantierul stă. Ca și trenul din gară. Doar că nici gara nu e încă săpată.

🧾 Asociația Pro Infrastructură avertizează că metroul:

  • A fost lansat cu tam-tam electoral.

  • E blocat în lipsa avizelor.

  • E proiectat de același supraveghetor care… îl și aprobă. 🤷‍♂️

„„Metroul Cluj nu a avut probleme cu finanțarea, ci are probleme de finanțare. Studiul de fezabilitate pe baza căruia s-a semnat și licitat contractul are goluri majore. Supraveghetorul pe acest contract este același cu proiectantul care a realizat studiul de fezabilitate — e normal că o să și-l apere”, punctează Ciurea.

🚇 Concluzie:

Până una-alta, metroul din Cluj e ca Moș Crăciun: toți vor să creadă în el, dar nimeni nu-l vede.
Cârtițele mecanice mai au de așteptat. Sau poate… primăria investește într-o echipă de cârtițe antrenate special? 🐾

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom