Connect with us

Actualitate

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Dani Muresan

Published

on

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de la Universitatea de Arte și Design (UAD) din Cluj-Napoca au petrecut o zi pe șantierul fostei platforme industriale Carbochim. Evenimentul, organizat de grupul IULIUS, a permis studenților să-și arate talentul artistic printr-un concurs de pictură și desen pe căști de protecție, abordând tema „Regenerare urbană pentru o nouă Parte din Cluj. De la istoria industrială a fostei platforme Carbochim, la un spațiu renăscut, redat comunității”.

 

Pe parcursul celor opt ore, fiecare student a personalizat între 4 și 10 căști de protecție, utilizând diverse tehnici și stiluri. Activitatea face parte dintr-un parteneriat mai amplu dintre grupul IULIUS și UAD Cluj-Napoca, menit să imortalizeze diferitele etape ale proiectului de reconversie urbană a fostei platforme industriale Carbochim.

Printre cei 25 de participanți, trei studenți s-au remarcat în mod deosebit și au fost premiați pentru ingeniozitatea și compoziția lucrărilor lor: Revesz Alexandru (Pictură, anul III), Adrian Buda (Grafică, masterand anul II) și Costescu Cezara (Arte textile – Design textil, doctorand). Decizia juriului, format din cadre universitare de la UAD și reprezentanți ai grupului IULIUS, a fost bazată pe criterii de ingeniozitate, compoziție și utilizare a culorii.

Adrian Buda, unul dintre câștigători, a explicat: „Elementele care au stat în centrul creațiilor mele au fost oamenii, indiferent de vârstă, care întâmpinau schimbarea și o integrau în comunitate. Lucrările au fost realizate utilizând markere, iar ideea de secvențialitate se poate identifica în fiecare compoziție.”

Evenimentul a fost surprins și de studenții din departamentul foto-video al UAD, care au documentat măiestria colegilor lor.

Noi am venit cu oamenii, iar cei de la IULIUS au venit cu inițiativa, spațiul și toate cele necesare. Ne dorim să avem cât mai multe astfel de colaborări cu cei de la IULIUS,” a declarat prof. univ. dr. Florian Ștefan, Rectorul UAD Cluj-Napoca.

Proiectul de regenerare urbană de pe fosta platformă Carbochim, coordonat de grupul IULIUS, este în etapa finală de avizare. Acest proiect, parte din inițiativa „Parte din Cluj”, reflectă angajamentul grupului IULIUS de a integra comunitatea locală în dezvoltarea sa, implicând în mod activ studenții din universitățile din orașele unde compania își desfășoară activitatea.

Sorin Guttman, project manager al proiectului de regenerare urbană, a subliniat: ,,Proiectul de pe fosta platformă Carbochim este «Parte din Cluj», așa cum sunt și universitățile din acest oraș. Noi ne-am dedicat încă din momentul în care proiectul era la stadiul de discuții și planuri implicării a cât mai multor membri din comunitatea clujeană în dezvoltarea lui și chiar asta facem. Acțiunea realizată cu studenții de la UAD ne arată faptul că proiectul nostru prezintă interes pentru toate categoriile de vârstă și că viziunea ce sta la baza lui este frumoasă, mai ales prin desenul tinerilor. Ne mândrim cu lucrările realizate de studenți și îi felicităm pentru pasiunea lor și munca depusă. În aceeași măsură, ne bucurăm că în această manieră am marcat începutul unei colaborări care, cu siguranță, va dezvolta proiecte cel puțin la fel de reușite”

Grupul IULIUS are o experiență vastă în dezvoltarea proiectelor mixed-use de regenerare urbană, precum Palas Iași și Iulius Town Timișoara, și continuă să își extindă inițiativele și în Cluj-Napoca, implicând în mod activ tinerii talentați din comunitate.

Pentru mai multe informații despre proiect, vizitați www.partedincluj.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Atenție, șoferi! Parcarea din Piața Mihai Viteazul complet închisă

Alex Campian

Published

on

Reabilitare parcare Piața Mihai Viteazul Cluj-Napoca | Închidere temporară iunie–iulie 2025

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat că parcarea la sol din Piața Mihai Viteazul va intra într-un amplu proces de reabilitare. În cadrul lucrărilor va fi instalat un sistem modern de control al accesului, plată și monitorizare video.

Lucrările vor începe pe data de 3 iunie 2025 și vor dura până pe 14 iulie 2025, perioadă în care parcarea va fi complet închisă.

„Parcarea din Piața Mihai Viteazul va intra într-un proces de reabilitare. Vor fi implementate soluții moderne pentru acces, plată și supraveghere video. Pentru finalizarea acestor lucrări, este necesară închiderea temporară a parcării între 03.06.2025 și 14.07.2025”, au transmis reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom