Connect with us

Administratie

Masterplan pentru Dezvoltarea Zonei de Nord a Clujului: Transformare Urbana și Mobilitate Durabilă

Tudor Calinescu

Published

on

Clujul se află în pragul unei transformări urbane majore în zona sa de nord, datorită unui masterplan elaborat de arhitectul Rareș Drăgan. Acest plan vizează dezvoltarea arealului dintre Bulevardul Muncii și râul Someș, o zonă ce include vechea platformă industrială cu clădiri precum cele de la CUG, abandonate și neglijate de ani de zile.

Echipa condusă de Rareș Drăgan a studiat atent 450 de hectare pentru a contura un proiect ambițios. Masterplanul propune organizarea spațială în jurul a patru piloni conceptuali principali, cu accent pe întoarcerea către râul Someș ca element central al proiectului.

Investiții pentru Transformare

O parte esențială a planului constă în atragerea unui cumul de investiții publice și private care să genereze o schimbare semnificativă la nivel micro și macro. Stratificarea funcțiunilor, deschiderea străzilor perpendiculare pe Someș, generarea de repere funcționale și urbanistice, precum și construirea de poduri și pasarele pietonale peste Someș sunt doar câteva dintre aspectele ce vor contribui la redefinirea spațiului.

Axe de Mobilitate și Dezvoltare Funcțională

Masterplanul propune crearea unui nou ax funcțional și de mobilitate pentru a gestiona traficul viitor și cel existent. Acest ax va servi drept bulevard colector, mobilat cu funcțiuni economice, comerciale și industriale, oferind priorități transportului în comun, velo și auto.

Punerea în Valoare a Infrastructurii Existente

Rețeaua spațială ortogonală generată de străzile vechilor platforme industriale va fi protejată și pusă în valoare. Accesele private vor deveni în timp străzi publice, mobilate cu funcționalități și clădiri care să anime spațiul public. Acolo unde este necesar, se vor genera străzi noi, respectând caracteristicile existentei grile.

Axe Verzi de Mobilitate

Planul include, de asemenea, investiții în două culoare verzi de mobilitate pietonală și velo. Unul se extinde în lungul Someșului, conectând zonele industriale de la Bulevardul Muncii și generând spații verzi variate. Celălalt se dezvoltă pe axa Nord-Sud, conectând parcurile și zonele verzi importante ale orașului într-un traseu urban pietonal și velo.

Masterplanul pentru zona de nord a Clujului promite nu doar o schimbare vizuală semnificativă, ci și o transformare profundă a modului în care locuitorii interacționează cu mediul urban și natura din jurul lor. Acest proiect oferă perspective de dezvoltare durabilă și integrată în peisajul urban al orașului.

Facebook Comments Box

Actualitate

Viitorul sună ELECTRIC pentru elevii clujeni! Vezi noile microbuze!

Cosmin Ardelean

Published

on

Flotă verde pentru elevii clujeni! Încă 25 de microbuze electrice au ajuns în județ

Consiliul Județean Cluj a primit încă 25 de microbuze electrice noi, care vor fi distribuite primăriilor din județ pentru transportul elevilor. Aceste vehicule moderne și ecologice vor asigura condiții de deplasare sigure și confortabile pentru copii.

Vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu, a subliniat importanța investiției în educație, afirmând că aceste microbuze, alături de modernizarea drumurilor și școlilor, contribuie la apropierea satului de oraș și oferă noi oportunități pentru viitorul copiilor.

Această tranșă de 25 de microbuze electrice vine după ce, cu o lună în urmă, alte 34 de astfel de vehicule au fost livrate în județ, printr-un proiect finanțat din fonduri europene. “Cea mai bună investiție pe care o putem face este în copiii noștri. O investiție în educație este o investiție care nu falimentează”, a declarat Radu Rațiu.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

TRAFIC FLUID spre Apahida și Cluj! Centura se modernizează! DETALII!

Cosmin Ardelean

Published

on

Veste bună pentru traficul din Cluj! Centura Apahida se LĂRGEȘTE! Primul nod, finanțat!

Traficul sufocant din zona metropolitană Cluj ar putea avea în curând o gură de oxigen! Primarul comunei Apahida, Cristina Belce, a anunțat că extinderea centurii Apahida la două benzi pe sens este iminentă, începând cu primul nod situat pe raza comunei. Această măsură crucială este un pas important pentru fluidizarea circulației și dezvoltarea întregii zone.

În prezent, există finanțare sigură pentru realizarea Nodului 18, amplasat în Apahida, parte a primei etape de modernizare a centurii. Primărița Belce a subliniat importanța acestui prim pas: “Este o victorie pentru toți apahidenii. Nodul 18 este doar începutul unui proiect ambițios care va schimba fața traficului în zonă. Am muncit enorm să convingem autoritățile că Apahida merită această investiție.”

Discuțiile pentru Etapa a II-a, care vizează construirea Nodului 19 – inclusiv un pod ce va conecta centura Apahida cu parcul industrial Nervia – sunt într-un stadiu avansat. Edilul a avut recent discuții cu viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, pentru a accelera implementarea acestei etape esențiale.

“Am discutat cu domnul viceprimar Tarcea despre modul în care putem accelera implementarea Etapei a II-a. Nodul 19 este esențial pentru legătura cu parcul Nervia. Dacă reușim să ducem centura la două benzi și pe acest segment, atunci eliberăm complet centrul comunei de traficul sufocant. Asta înseamnă nu doar mai puțină aglomerație, ci și mai multă calitate a vieții pentru toți locuitorii”, a adăugat primărița Belce.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va arăta și CÂND încep lucrările!

Cluj-Napoca se pregătește să-și mărească “plămânii verzi”! Un parc uriaș, cu o suprafață de 45 de hectare, va fi înființat în partea de est a orașului. Primăria a făcut un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios, după ce prima etapă a Parcului Est a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Urbanism.

Planul Urbanistic Zonal pentru Faza I, care acoperă aproape 38 de hectare, a fost analizat și aprobat în ședința din 15 aprilie. Această zonă include zona umedă naturală de pe valea Becaș, Lacul 3 și spațiile destinate viitoarei grădini urbane.

Proiectul Parcului Est este împărțit în două faze:

  • Faza I: 37,9 hectare, cu amenajarea zonei umede, a văii Becaș, Lacului 3 și a grădinii urbane.
  • Faza II: 16 hectare, extinderea lucrărilor spre restul zonei.

Primarul Emil Boc a anunțat că exproprierile sunt aproape finalizate, iar lucrările vor demara imediat ce vor fi obținute toate avizele și autorizațiile necesare.

Viitorul parc va fi un spațiu multifuncțional, oferind clujenilor:

  • Alei pietonale și pasarele
  • Piste pentru biciclete și alergare
  • Zone de relaxare
  • Săli de evenimente
  • Terenuri de sport (tenis, fotbal, baschet)
  • Grădini urbane
  • Pavilioane multifuncționale

În plus, proiectul prevede reabilitarea sistemului hidrotehnic, plantarea a peste 5.200 de arbori, conservarea vegetației existente și prioritizarea pietonilor prin limitarea traficului auto. Vor fi reconfigurate și zone importante din Gheorgheni, Între Lacuri și Calea Someșeni, pentru a facilita accesul la noul parc.

Valoarea estimată a întregului proiect este de peste 670 de milioane de lei, cu o perioadă de execuție de patru ani, în două faze. Primăria a atras deja 10 milioane de euro din fonduri europene, iar restul va fi finanțat din fonduri proprii și credite.

Parcul Est va include Lacul 3, fosta pepinieră RADP și o zonă umedă extinsă, transformată într-un ecosistem urban integrat.

Primarul Boc a descris proiectul ca fiind “cel mai important proiect verde din istoria Clujului, atât ca dimensiune, cât și ca importanță.”

Conceptul parcului este rezultatul unui concurs internațional de soluții, organizat de Primăria Cluj-Napoca și Ordinul Arhitecților din România. Biroul Metapolis Architects, împreună cu peisagiștii coordonați de Ana Horhat și specialiștii de la Atelier Mass, au câștigat concursul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite