După o așteptare îndelungată de 15 ani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) își îndeplinește promisiunile și abordează timid problema traficului din zona Jucu – Tetarom III, anunțând realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată. Licitația pentru acest proiect crucial a fost deschisă în decembrie anul trecut, și după depunerea ofertelor, cinci companii se află în cursa pentru proiectarea și execuția lucrărilor.
Potrivit informațiilor din SEAP, printre ofertanți se regăsesc asocieri de firme de renume în domeniul construcțiilor, precum DACIA ASPHALT, CML.RO S.R.L., MBS GROUP, NORD CONFOREST și FREYROM. Aceste companii au depus oferte pentru proiectarea și execuția pasajului rutier ce va lega DN1C de Parcul Tetarom III din Cluj, o zonă de importanță strategică pentru dezvoltarea industrială.
La data limită pentru depunerea ofertelor, care a fost stabilită pentru 5 februarie, un număr de cinci ofertanți și-au manifestat interesul pentru proiect. Acum, ofertele sunt în faza de evaluare tehnică și se așteaptă ca aceasta să fie finalizată până la sfârșitul lunii aprilie 2024, urmată de evaluarea financiară la 29 aprilie.
Proiectul în cauză privește realizarea unui pasaj rutier la Jucu, pe DN1C, peste linia CFR, având ca scop facilitarea accesului între Drumul Național 1C Cluj-Dej-Baia Mare și Parcul Industrial Tetarom III, situat în nord-estul municipiului Cluj Napoca.
Inițiativa acestui proiect a fost consolidată în primăvara anului 2023, când Compania Națională de Drumuri a solicitat actualizarea analizei cost-beneficiu pentru această legătură vitală între DN1C și Parcul Industrial Tetarom III. Finanțat din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul are o valoare de 65,5 milioane lei și o durată contractuală de 30 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției.
Parcul Industrial Tetarom III, cu o suprafață de aproximativ 150 de hectare, reprezintă al treilea parc industrial realizat de Consiliul Județean Cluj, fiind inaugurat în februarie 2008. Noul pasaj va avea o lungime de 233 de metri, includând și un drum de legătură de 900 de metri cu DN1C.
Studiul de trafic din 2019 indică o creștere constantă a volumului de trafic pe DN1C, de la 17.000 de vehicule în 2015 la 26.000 în 2019, atingând limita proiectată. Prin urmare, construirea pasajului este esențială pentru sporirea capacității de circulație în zonă.
Colaborarea dintre Consiliul Județean Cluj și comuna Jucu, precum și protocolul încheiat cu CNAIR, subliniază importanța proiectului pentru comunitatea locală și pentru dezvoltarea economică a regiunii. Prin construirea acestui pasaj, se urmărește îmbunătățirea accesibilității Parcului Industrial Tetarom III și reducerea timpilor de intrare/ieșire din zonă, contribuind astfel la stimularea creșterii economice locale.