Connect with us

Administratie

S-au făcut primii pași către rezolvarea traficului din zona Jucu – Tetarom III prin construirea unui pasaj rutier

Dani Muresan

Published

on

După o așteptare îndelungată de 15 ani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) își îndeplinește promisiunile și abordează timid problema traficului din zona Jucu – Tetarom III, anunțând realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată. Licitația pentru acest proiect crucial a fost deschisă în decembrie anul trecut, și după depunerea ofertelor, cinci companii se află în cursa pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Potrivit informațiilor din SEAP, printre ofertanți se regăsesc asocieri de firme de renume în domeniul construcțiilor, precum DACIA ASPHALT, CML.RO S.R.L., MBS GROUP, NORD CONFOREST și FREYROM. Aceste companii au depus oferte pentru proiectarea și execuția pasajului rutier ce va lega DN1C de Parcul Tetarom III din Cluj, o zonă de importanță strategică pentru dezvoltarea industrială.

La data limită pentru depunerea ofertelor, care a fost stabilită pentru 5 februarie, un număr de cinci ofertanți și-au manifestat interesul pentru proiect. Acum, ofertele sunt în faza de evaluare tehnică și se așteaptă ca aceasta să fie finalizată până la sfârșitul lunii aprilie 2024, urmată de evaluarea financiară la 29 aprilie.

Proiectul în cauză privește realizarea unui pasaj rutier la Jucu, pe DN1C, peste linia CFR, având ca scop facilitarea accesului între Drumul Național 1C Cluj-Dej-Baia Mare și Parcul Industrial Tetarom III, situat în nord-estul municipiului Cluj Napoca.

Inițiativa acestui proiect a fost consolidată în primăvara anului 2023, când Compania Națională de Drumuri a solicitat actualizarea analizei cost-beneficiu pentru această legătură vitală între DN1C și Parcul Industrial Tetarom III. Finanțat din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul are o valoare de 65,5 milioane lei și o durată contractuală de 30 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției.

Parcul Industrial Tetarom III, cu o suprafață de aproximativ 150 de hectare, reprezintă al treilea parc industrial realizat de Consiliul Județean Cluj, fiind inaugurat în februarie 2008. Noul pasaj va avea o lungime de 233 de metri, includând și un drum de legătură de 900 de metri cu DN1C.

Studiul de trafic din 2019 indică o creștere constantă a volumului de trafic pe DN1C, de la 17.000 de vehicule în 2015 la 26.000 în 2019, atingând limita proiectată. Prin urmare, construirea pasajului este esențială pentru sporirea capacității de circulație în zonă.

Colaborarea dintre Consiliul Județean Cluj și comuna Jucu, precum și protocolul încheiat cu CNAIR, subliniază importanța proiectului pentru comunitatea locală și pentru dezvoltarea economică a regiunii. Prin construirea acestui pasaj, se urmărește îmbunătățirea accesibilității Parcului Industrial Tetarom III și reducerea timpilor de intrare/ieșire din zonă, contribuind astfel la stimularea creșterii economice locale.

Facebook Comments Box

Actualitate

Viitorul sună ELECTRIC pentru elevii clujeni! Vezi noile microbuze!

Cosmin Ardelean

Published

on

Flotă verde pentru elevii clujeni! Încă 25 de microbuze electrice au ajuns în județ

Consiliul Județean Cluj a primit încă 25 de microbuze electrice noi, care vor fi distribuite primăriilor din județ pentru transportul elevilor. Aceste vehicule moderne și ecologice vor asigura condiții de deplasare sigure și confortabile pentru copii.

Vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu, a subliniat importanța investiției în educație, afirmând că aceste microbuze, alături de modernizarea drumurilor și școlilor, contribuie la apropierea satului de oraș și oferă noi oportunități pentru viitorul copiilor.

Această tranșă de 25 de microbuze electrice vine după ce, cu o lună în urmă, alte 34 de astfel de vehicule au fost livrate în județ, printr-un proiect finanțat din fonduri europene. “Cea mai bună investiție pe care o putem face este în copiii noștri. O investiție în educație este o investiție care nu falimentează”, a declarat Radu Rațiu.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

TRAFIC FLUID spre Apahida și Cluj! Centura se modernizează! DETALII!

Cosmin Ardelean

Published

on

Veste bună pentru traficul din Cluj! Centura Apahida se LĂRGEȘTE! Primul nod, finanțat!

Traficul sufocant din zona metropolitană Cluj ar putea avea în curând o gură de oxigen! Primarul comunei Apahida, Cristina Belce, a anunțat că extinderea centurii Apahida la două benzi pe sens este iminentă, începând cu primul nod situat pe raza comunei. Această măsură crucială este un pas important pentru fluidizarea circulației și dezvoltarea întregii zone.

În prezent, există finanțare sigură pentru realizarea Nodului 18, amplasat în Apahida, parte a primei etape de modernizare a centurii. Primărița Belce a subliniat importanța acestui prim pas: “Este o victorie pentru toți apahidenii. Nodul 18 este doar începutul unui proiect ambițios care va schimba fața traficului în zonă. Am muncit enorm să convingem autoritățile că Apahida merită această investiție.”

Discuțiile pentru Etapa a II-a, care vizează construirea Nodului 19 – inclusiv un pod ce va conecta centura Apahida cu parcul industrial Nervia – sunt într-un stadiu avansat. Edilul a avut recent discuții cu viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, pentru a accelera implementarea acestei etape esențiale.

“Am discutat cu domnul viceprimar Tarcea despre modul în care putem accelera implementarea Etapei a II-a. Nodul 19 este esențial pentru legătura cu parcul Nervia. Dacă reușim să ducem centura la două benzi și pe acest segment, atunci eliberăm complet centrul comunei de traficul sufocant. Asta înseamnă nu doar mai puțină aglomerație, ci și mai multă calitate a vieții pentru toți locuitorii”, a adăugat primărița Belce.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va arăta și CÂND încep lucrările!

Cluj-Napoca se pregătește să-și mărească “plămânii verzi”! Un parc uriaș, cu o suprafață de 45 de hectare, va fi înființat în partea de est a orașului. Primăria a făcut un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios, după ce prima etapă a Parcului Est a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Urbanism.

Planul Urbanistic Zonal pentru Faza I, care acoperă aproape 38 de hectare, a fost analizat și aprobat în ședința din 15 aprilie. Această zonă include zona umedă naturală de pe valea Becaș, Lacul 3 și spațiile destinate viitoarei grădini urbane.

Proiectul Parcului Est este împărțit în două faze:

  • Faza I: 37,9 hectare, cu amenajarea zonei umede, a văii Becaș, Lacului 3 și a grădinii urbane.
  • Faza II: 16 hectare, extinderea lucrărilor spre restul zonei.

Primarul Emil Boc a anunțat că exproprierile sunt aproape finalizate, iar lucrările vor demara imediat ce vor fi obținute toate avizele și autorizațiile necesare.

Viitorul parc va fi un spațiu multifuncțional, oferind clujenilor:

  • Alei pietonale și pasarele
  • Piste pentru biciclete și alergare
  • Zone de relaxare
  • Săli de evenimente
  • Terenuri de sport (tenis, fotbal, baschet)
  • Grădini urbane
  • Pavilioane multifuncționale

În plus, proiectul prevede reabilitarea sistemului hidrotehnic, plantarea a peste 5.200 de arbori, conservarea vegetației existente și prioritizarea pietonilor prin limitarea traficului auto. Vor fi reconfigurate și zone importante din Gheorgheni, Între Lacuri și Calea Someșeni, pentru a facilita accesul la noul parc.

Valoarea estimată a întregului proiect este de peste 670 de milioane de lei, cu o perioadă de execuție de patru ani, în două faze. Primăria a atras deja 10 milioane de euro din fonduri europene, iar restul va fi finanțat din fonduri proprii și credite.

Parcul Est va include Lacul 3, fosta pepinieră RADP și o zonă umedă extinsă, transformată într-un ecosistem urban integrat.

Primarul Boc a descris proiectul ca fiind “cel mai important proiect verde din istoria Clujului, atât ca dimensiune, cât și ca importanță.”

Conceptul parcului este rezultatul unui concurs internațional de soluții, organizat de Primăria Cluj-Napoca și Ordinul Arhitecților din România. Biroul Metapolis Architects, împreună cu peisagiștii coordonați de Ana Horhat și specialiștii de la Atelier Mass, au câștigat concursul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite