Connect with us

Administratie

S-au făcut primii pași către rezolvarea traficului din zona Jucu – Tetarom III prin construirea unui pasaj rutier

Dani Muresan

Published

on

După o așteptare îndelungată de 15 ani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) își îndeplinește promisiunile și abordează timid problema traficului din zona Jucu – Tetarom III, anunțând realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată. Licitația pentru acest proiect crucial a fost deschisă în decembrie anul trecut, și după depunerea ofertelor, cinci companii se află în cursa pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Potrivit informațiilor din SEAP, printre ofertanți se regăsesc asocieri de firme de renume în domeniul construcțiilor, precum DACIA ASPHALT, CML.RO S.R.L., MBS GROUP, NORD CONFOREST și FREYROM. Aceste companii au depus oferte pentru proiectarea și execuția pasajului rutier ce va lega DN1C de Parcul Tetarom III din Cluj, o zonă de importanță strategică pentru dezvoltarea industrială.

La data limită pentru depunerea ofertelor, care a fost stabilită pentru 5 februarie, un număr de cinci ofertanți și-au manifestat interesul pentru proiect. Acum, ofertele sunt în faza de evaluare tehnică și se așteaptă ca aceasta să fie finalizată până la sfârșitul lunii aprilie 2024, urmată de evaluarea financiară la 29 aprilie.

Proiectul în cauză privește realizarea unui pasaj rutier la Jucu, pe DN1C, peste linia CFR, având ca scop facilitarea accesului între Drumul Național 1C Cluj-Dej-Baia Mare și Parcul Industrial Tetarom III, situat în nord-estul municipiului Cluj Napoca.

Inițiativa acestui proiect a fost consolidată în primăvara anului 2023, când Compania Națională de Drumuri a solicitat actualizarea analizei cost-beneficiu pentru această legătură vitală între DN1C și Parcul Industrial Tetarom III. Finanțat din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul are o valoare de 65,5 milioane lei și o durată contractuală de 30 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției.

Parcul Industrial Tetarom III, cu o suprafață de aproximativ 150 de hectare, reprezintă al treilea parc industrial realizat de Consiliul Județean Cluj, fiind inaugurat în februarie 2008. Noul pasaj va avea o lungime de 233 de metri, includând și un drum de legătură de 900 de metri cu DN1C.

Studiul de trafic din 2019 indică o creștere constantă a volumului de trafic pe DN1C, de la 17.000 de vehicule în 2015 la 26.000 în 2019, atingând limita proiectată. Prin urmare, construirea pasajului este esențială pentru sporirea capacității de circulație în zonă.

Colaborarea dintre Consiliul Județean Cluj și comuna Jucu, precum și protocolul încheiat cu CNAIR, subliniază importanța proiectului pentru comunitatea locală și pentru dezvoltarea economică a regiunii. Prin construirea acestui pasaj, se urmărește îmbunătățirea accesibilității Parcului Industrial Tetarom III și reducerea timpilor de intrare/ieșire din zonă, contribuind astfel la stimularea creșterii economice locale.

Facebook Comments Box

Actualitate

Clujul dă lovitura! Ce complex expozițional gigant se construiește lângă aeroport?

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul construiește un complex expozițional gigant! Investiție de 4 milioane € lângă aeroport

Clujul se pregătește să devină un punct de referință pentru evenimente internaționale, odată cu construirea unui complex expozițional de mari dimensiuni, proiectat să rivalizeze cu cele mai mari centre de acest tip din Europa. Investiția de 4 milioane de euro va transforma orașul într-un pol major pentru târguri, congrese și expoziții.

Noul complex va fi amplasat pe un teren de 10-15 hectare, în apropierea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, fiind parte din extinderea proiectului Park & Ride. Acesta va include hale modulare moderne, flexibile pentru diverse tipuri de evenimente, de la expoziții tehnologice și târguri de robotică, până la conferințe internaționale de mare anvergură.

Clujul va depăși Romexpo!

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a anunțat că acest proiect va fi cel mai mare complex expozițional din România, depășind chiar și celebrul Romexpo din București.

🗣️ „Vom avea unul dintre cele mai mari complexe expoziționale din Europa! Acest centru va fi un punct de atracție major pentru evenimente de anvergură, iar Park & Ride va deveni un hub logistic pentru participanți”, a declarat Tișe.

Costurile estimate pentru realizarea proiectului sunt de 4 milioane de euro, sumă care ar putea fi acoperită integral din bugetul județului.

Un proiect cerut de mediul academic și de afaceri

Universitățile, companiile și organizatorii de evenimente cer de mult timp un spațiu modern și adaptabil pentru expoziții și congrese. Acest proiect vine ca răspuns la nevoia crescândă de astfel de facilități în regiune.

🗣️ „Construcțiile de acest tip nu sunt atât de costisitoare încât să nu le putem realiza. Universitățile, mediul de afaceri și organizatorii de târguri ne-au cerut de ani de zile un astfel de centru”, a explicat Tișe.

În plus, proiectul va fi corelat cu extinderea Aeroportului Internațional Avram Iancu, ceea ce va facilita accesul participanților din întreaga lume.

🚀 Clujul își consolidează poziția ca lider în organizarea de evenimente internaționale! Se preconizează că, odată finalizat, complexul va atrage mii de participanți la fiecare eveniment major, consolidând astfel economia locală și poziționând orașul în topul destinațiilor europene pentru expoziții și congrese.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Lumea frustrată de ce se întâmplă în traficul din Cluj. Se cere intervenția autorităților.

Cosmin Ardelean

Published

on

Haos rutier în Cluj-Napoca: Șoferii cer măsuri urgente în intersecția de lângă Primărie

Intersecția din apropierea Primăriei Cluj-Napoca a devenit un punct nevralgic al traficului urban. Șoferii sunt revoltați de faptul că, deși regulile de circulație sunt clare, acestea sunt încălcate frecvent, iar autoritățile nu iau măsuri suficiente pentru a asigura respectarea lor.

Pe un grup local de Facebook, discuțiile despre această intersecție au devenit aprinse. Un utilizator a ridicat o întrebare simplă, dar relevantă: „Cei ce se află pe a doua bandă în intersecția respectivă au voie să facă dreapta? Eu știu că nu.” Răspunsurile nu au întârziat să apară, reflectând frustrarea și confuzia conducătorilor auto.

„Ar trebui să coloreze roșu banda aia”, a comentat M.F., sugerând că o semnalizare mai clară ar putea ajuta la evitarea confuziilor. În schimb, V.P. a avut o reacție tranșantă: „Nu!”.

B.G. a adus în discuție faptul că autoritățile au fost sesizate în legătură cu situația: „Nu au voie. Am făcut sesizare la poliție, au stat o zi de i-a direcționat, dar se încalcă regula frecvent. Sunt și nervoși dacă te încadrezi corect și nu îi lași să meargă.”

Într-un oraș în continuă expansiune, problema traficului devine tot mai presantă. L.D. subliniază că aglomerația sufocă Clujul: „Sasa e aglomerat Clujul până în gât, facem trenuleț până la fabrica de bere…”

Întrebarea lui S.F. este esențială în toată această discuție: „Marcajul ce zice?” Într-adevăr, o mai bună semnalizare și o aplicare riguroasă a regulilor de circulație ar putea reduce haosul și frustrarea șoferilor.

Problema nu este nouă, dar continuă să fie ignorată. Deși poliția a intervenit sporadic, nu pare să existe o soluție clară pentru a impune respectarea regulilor în această intersecție. Șoferii cer autorităților să ia măsuri urgente, fie printr-o semnalizare mai clară, fie printr-o monitorizare constantă a intersecției.

Rămâne de văzut dacă administrația locală va răspunde acestor nemulțumiri sau dacă intersecția de lângă Primărie va rămâne un punct fierbinte al traficului clujean.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Centura Clujului, aproape gata! Când scăpăm de infernul din trafic?

Cosmin Ardelean

Published

on

Centura Clujului prinde contur! Primul tronson, gata mai repede decât te-ai aștepta?

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului avansează rapid, iar autoritățile speră că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Primarul Bogdan Pivariu a declarat că proiectul se află în faza finală de pregătire, iar lucrările pentru lărgirea Drumului Național Cluj-Florești sunt în plină desfășurare. Aceasta include o bandă suplimentară pe sens și piste pentru biciclete, ceea ce va fluidiza traficul și va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Sper ca lucrarea să fie terminată în acest an. Lărgirea drumului și prioritizarea transportului public vor aduce un mare beneficiu comunității. Și noi avem proiecte complementare care susțin această infrastructură modernizată”, a declarat edilul.

Primul tronson al Centurii Metropolitane are 2 kilometri, iar lucrările sunt realizate de compania Viarom. Odată finalizată, această secțiune va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zonă, oferind o alternativă reală pentru traficul aglomerat dintre Cluj-Napoca și Florești.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite