Connect with us

Economie

Cât de bine e să locuiești în Cluj-Napoca? Un cartier din oraș, în top 10 național

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se clasează pe locul 5 la nivel național în ceea ce privește gradul de satisfacție al locuitorilor, conform celui mai recent raport publicat de Storia.ro, platforma imobiliară deținută de OLX. Cu un scor de 78,7 din 100, orașul nu a reușit să urce pe podium, fiind devansat de Brașov (80,9), Sibiu (80,8) și Oradea (80,6) — orașele cu cei mai mulțumiți locuitori din țară.

La polul opus, cele mai scăzute niveluri de satisfacție au fost înregistrate în Ploiești (63,6), Alexandria (65,1) și Tulcea (65,7). Bucureștiul se află abia pe locul 24, cu un scor de 71,8.

Ce înseamnă „gradul de mulțumire”

Studiul Storia.ro a fost realizat pe baza a peste 107.000 de răspunsuri oferite de utilizatori la întrebarea: „Sunt mulțumit/ă de cartierul meu?”. Scorurile reflectă percepția generală asupra calității vieții în orașele și cartierele din România. Un scor mai apropiat de 100 indică un nivel mai ridicat de satisfacție.

Cartierul Zorilor, în topul național

Deși Clujul nu se află în top 3 orașe, cartierul Zorilor din Cluj-Napoca a reușit să intre în top 10 cele mai apreciate zone rezidențiale din România. Cu un scor de 87,4, Zorilor ocupă poziția a 9-a în clasamentul cartierelor cu cel mai înalt grad de satisfacție.

Topul cartierelor cel mai bine evaluate

Cele mai apreciate cartiere din România, potrivit raportului, sunt:

  • Orizont (Buzău) – scor 91

  • Valea Cetății (Brașov) – 90,7

  • Trei Stejari și Valea Aurie (Sibiu) – 90,2

  • Ștrand I (Sibiu) – 89,9

  • Copou (Iași) – 88,4

  • Universității (Oradea) – 88,1

  • Moara de Vânt (Iași) – 87,5

  • Zorilor (Cluj-Napoca) – 87,4

  • Tineretului (Sibiu) – 87,3

Cartierelor cu cel mai slab grad de satisfacție

La celălalt capăt al clasamentului, cele mai slab cotate cartiere sunt:

  • Beresca (Ploiești) – 47,1

  • CET (Constanța) – 52,9

  • Inel 1 (Constanța) – 53,8

  • Palas (Constanța) – 54,2

  • Romanești (Craiova) – 54,5

  • Anadolchioi (Ploiești) – 55,4

  • Bariera Vâlcii (Craiova) – 55,9

  • Malu Roșu (Ploiești) – 57

  • Mihai Bravu (Ploiești) – 57,1

 

Facebook Comments Box

Actualitate

Orange vinde Palatul Telefoanelor din Cluj și cheamă Primăria la licitație

Alex Campian

Published

on

Compania Orange, proprietara Palatului Telefoanelor din Cluj-Napoca, a lansat o licitație pentru vânzarea clădirii și a invitat inclusiv Primăria să participe.

„Pentru a asigura un proces echitabil, nu comentăm asupra unei licitații în desfășurare sau a ofertelor depuse. La licitație au fost invitați atât participanți din mediul privat, cât și Primăria Cluj-Napoca”, au declarat reprezentanții Orange pentru Actual de Cluj.

Motivul vânzării este lipsa de utilitate a imobilului pentru companie. „Când o clădire nu mai este utilă, este normal să-i oferim o nouă viață, mai ales când are o istorie semnificativă. Sperăm ca această clădire emblematică să-și recapete strălucirea”, a transmis Orange.

Palatul Telefoanelor, situat pe strada Octavian Petrovici nr. 2, este un simbol al arhitecturii brutaliste din anii ’70. Prețul cerut pentru imobil depășește 2 milioane de euro.

Mai mulți arhitecți și activiști locali solicită autorităților locale să achiziționeze clădirea, pentru a o proteja de o posibilă transformare radicală în cazul preluării de către un investitor privat.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Economie

Un nou concept de relaxare la 15 minute de Cluj: country club-ul corporate cu glamping, wakeboarding și gastronomie locală

Alex Campian

Published

on

La doar 15 minute de Cluj-Napoca, pe domeniul fostei herghelii din Jucu, se deschide oficial la sfârșitul lunii mai Wild Hills, primul country club corporate retreat din zonă. Proiectul a atras o investiție de 8 milioane de euro și ocupă o suprafață de 100 de hectare, potrivit unui comunicat al dezvoltatorului Felinvest.

Conceput ca un spațiu dedicat întâlnirilor de business și relaxării în natură, Wild Hills integrează elemente de patrimoniu restaurate, funcționează exclusiv pe energie regenerabilă și promovează sustenabilitatea. Restaurantul din incintă, Heritage, urmează conceptul farm-to-plate, aprovizionându-se de la producători locali.

„Ne-am dorit un proiect care să demonstreze că dezvoltarea sustenabilă și conservarea identității locale pot merge mână în mână, chiar și în zona corporate”, a declarat Vlad Buzoianu, CEO Felinvest.

Modelat după retreaturi internaționale precum Trailblazer Ranch, Wild Hills este certificat ca pășune ecologică. Aproximativ 60% din echipă provine din comunitățile învecinate, iar peste 30 de furnizori sunt locali.

Spațiul construit depășește 3.000 mp și permite organizarea de evenimente de la 20 până la peste 1.500 de persoane. În plus, zona The Wild Side, aflată în curs de amenajare, va găzdui primul parc de wakeboarding din Cluj-Napoca, facilități ecvestre și glamping de lux, cu o capacitate de până la 100 de persoane.

Pentru primul an, Wild Hills estimează peste 5.000 de vizitatori.

Sursa: Economica.net

Facebook Comments Box
Continue Reading

Economie

UE avertizează Shein: riscă amenzi uriașe dacă nu respectă drepturile consumatorilor

Alex Campian

Published

on

Uniunea Europeană a transmis un avertisment retailerului de modă Shein, acuzând compania de încălcarea legislației privind protecția consumatorilor. Dacă neregulile nu sunt corectate, Shein riscă sancțiuni financiare severe, informează CNBC, citat de News.ro.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC), formată din autorități naționale din statele membre, a notificat compania în legătură cu mai multe practici comerciale considerate abuzive.

„Dacă Shein nu remediază problemele, autoritățile pot impune sancțiuni, inclusiv amenzi calculate în funcție de cifra de afaceri anuală din țările vizate”, avertizează Comisia Europeană.

UE intensifică astfel supravegherea asupra platformelor mari de e-commerce, pe fondul criticilor repetate privind lipsa de transparență, calitatea slabă a produselor și practicile de vânzare agresive adoptate de Shein.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite