Connect with us

Economie

Dragoș Damian, CEO Terapia: România în fața unei dezindustrializări totale – o realitate revoltătoare: producția internă de tractoare agricole și camioane grele este aproape inexistentă.

Stefania Heinz

Published

on

În ciuda protestelor recente ale fermierilor și transportatorilor din România, un aspect notabil a rămas în umbră: niciun tractor agricol sau camion greu implicat în aceste mișcări nu a fost produs pe teritoriul țării. Cu toate că manifestațiile au adunat utilaje agricole și vehicule de transport impresionante, acestea au fost dominate de mărci precum MAN, Volvo, Renault, IVECO, John Deere și New Holland.

România, în prezent, nu se remarcă în producția de tractoare agricole și camioane grele. În ultimele două decenii, doar două companii autohtone au încercat să acopere golul lăsat de închiderea fabricilor din Brașov, în timp ce două grupuri internaționale au deschis unități de asamblare în țară. Aceasta aruncă o umbră asupra capacității țării de a genera valoare adăugată în industria auto.

Amintind de cele două mari fabrici brașovene, Autocamioane Brașov și Tractorul Brașov, care în trecut au fost lideri în producția de vehicule grele, se observă că acestea au fost piloni ai economiei românești. Cu peste 20.000 de angajați fiecare, ele produceau zilnic sute de autovehicule, exportându-le în peste 100 de țări.

Cu toate acestea, realitatea actuală arată că aproximativ 250.000 de tractoare agricole și 150.000 de camioane grele circulând în România provin, în cea mai mare parte, din import. Această situație denotă o dezindustrializare profundă, cu șanse reduse de a acoperi deficitele, mai ales cel legat de balanța comercială.

Într-un viitor apropiat, conducătorii țării ar putea lua în considerare demersuri pentru atragerea unor investiții în industria auto. Lista cu cele mai mari 10 companii internaționale producătoare de tractoare agricole și camioane grele evidențiază că majoritatea acestor corporații nu au centre de asamblare în Uniunea Europeană, creând astfel o oportunitate pentru România să devină un hub de producție.

Pe lângă aspectul economic, aceasta ar putea contribui și la dezvoltarea infrastructurii și la crearea de locuri de muncă. Un apel către aceste companii pentru a investi în asamblarea de tractoare agricole și camioane grele în România ar putea fi o strategie eficientă, având în vedere că unele dintre acestea sunt implicate și în producția de vehicule militare.

Facebook Comments Box

Actualitate

Tesla vine ACASĂ la clujeni! Noutate!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tesla invadează Clujul! Primul service din afara Bucureștiului, deschis pentru clujeni!

Tesla, gigantul american al mașinilor electrice, își consolidează poziția în România și a ales Cluj-Napoca pentru a-și deschide primul centru de service din afara Bucureștiului. Această decizie strategică vine după inaugurarea showroom-ului Tesla din Cluj în iulie anul trecut, marcând un pas important în extinderea rețelei companiei în regiune.

Noul centru de service va oferi reparații complete pentru toate modelele Tesla, o veste excelentă pentru proprietarii din Cluj-Napoca care până acum aveau acces limitat la servicii specializate. Anterior, reparațiile mecanice și electrice se puteau efectua doar la unitatea Tesla Service din Voluntari, Ilfov, iar la Cluj exista doar un partener autorizat pentru reparații de caroserie (VADAUTO).

Prezența Tesla pe șoselele din România este semnificativă, cu 8457 de automobile înmatriculate, dintre care majoritatea (5773) sunt relativ noi, având o vechime de maximum doi ani. În județul Cluj, sunt înmatriculate 513 mașini Tesla, cu o distribuție similară în ceea ce privește vechimea.

Deși înmatriculările Tesla la nivel național au înregistrat o scădere în ultimul an, deschiderea noului service la Cluj demonstrează încrederea companiei în potențialul pieței locale și dorința de a oferi servicii mai bune clienților din zonă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Joburi ca-n Vest la Cluj! Gigantul american face angajări MASIVE!

Cosmin Ardelean

Published

on

Gigantul american Vertiv ia cu asalt Clujul! Sute de joburi disponibile! Salarii atractive și carieră internațională!

Veste excelentă pentru piața muncii din Cluj! Compania americană Vertiv, un colos global în domeniul infrastructurii digitale critice, își extinde operațiunile în oraș și anunță angajări masive. Cu un hub deja puternic în Cluj-Napoca, care susține funcții cheie la nivel global și regional cu o echipă de peste 400 de angajați, Vertiv vrea să recruteze încă 10-12% personal până la finalul anului, adică aproximativ 50 de noi angajați.

“Estimăm o creștere a echipei de 10-12% până la finalul anului, înspre 50 de oameni. Căutăm oameni pentru poziții mai puțin tehnice anul acesta, dar încă avem câteva roluri tehnice deschise. Dacă vă uitați pe site-ul nostru, o să găsiți foarte multe poziții, foarte diverse. Și, foarte important acum, noi mereu angajăm. Deci, nu cred că avem niciodată sub 20-30 de poziții deschise. În principal, căutăm forța de muncă din Cluj-Napoca, dar am avut și oameni care s-au mutat la Cluj”, a declarat Ali Hamdan, Senior Director Hub PMO și Cluj Regional Hub.

Vertiv oferă oportunități de carieră diverse, de la finanțe (aproximativ 40% din angajați) și IT (15%) la servicii de inginerie (10%) și multe altele. Hub-ul din Cluj-Napoca este un centru multicultural, oferind suport în opt limbi străine: spaniolă, franceză, italiană, germană, portugheză, rusă, ucraineană, turcă, pe lângă engleză și română.

Printre pozițiile deschise se numără Reporting Analyst, Accounting Specialist, Talent Management Specialist și Finance Project Coordinator.

Expansiunea Vertiv la Cluj reflectă dinamismul economic al orașului și atractivitatea sa pentru investiții străine. Compania, cu sediul central în SUA și operațiuni în peste 130 de țări, are clienți de top la nivel global, precum Vodafone, Siemens, Alibaba, Alstom, Tencent și Ericsson.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

Cosmin Ardelean

Published

on

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

O veste tristă lovește inima industriei românești: Ciserom Sebeș, fabrica de șosete cu o istorie de aproape 100 de ani, a închis porțile. Odată, gigant în producția de ciorapi, cu o capacitate de 10 milioane de perechi pe an, Ciserom lasă în urmă 98 de angajați și o bucată din istoria economică a țării.

Fabrica, înființată de un german în 1927, a trecut prin vremuri grele și glorioase. Pentru generații întregi de români, Ciserom era mai mult decât un loc de muncă. Era un simbol, o identitate. Așa cum își amintește cu nostalgie un fost angajat, Mihai Petrescu: “Când se ieșea din schimb era o mare de oameni, ca furnicile, care se îndrepta spre oraș”.

Dar vremurile s-au schimbat. Decizii greșite, concurența acerbă și costurile ridicate au încetinit motoarele gigantului. “Producem o pereche de șosete cu 17 lei și o vindem cu 5 lei. Nu se poate continua așa”, a mărturisit noul proprietar, o firmă din Sibiu care a preluat Ciserom în 2024.

Concluzia a fost tragică: închiderea. Cei 98 de angajați, mulți aproape de pensie, se confruntă acum cu incertitudinea șomajului. Ciorapii Ciserom, odată mândria industriei românești, se vând la prețuri derizorii pentru a lichida stocurile: 3-5 lei perechea.

Tragedia fabricii Ciserom este un simptom al problemelor cu care se confruntă industria românească: supraviețuirea într-o piață globalizată, în care costurile de producție sunt o provocare constantă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite