Connect with us

Eveniment

Apar peste 450 de insule ecologice digitalizate în Cluj. Costă între 10 și 50 de mii de euro bucata și vor putea fi accesate doar pe bază de cartelă

Diana Petrescu

Published

on

stiri din Cluj, stiri locale Cluj, stiri Cluj, stiri Cluj Napoca, stiri din Cluj Napoca, stiri Cluj

450 de insule ecologice digitalizate vor fi instalate în Cluj, cu bani din PNRR. Insulele ecologice costă între 10 și 50 de mii de euro bucata și vor putea fi accesate doar pe bază de cartelă.Autoritățile publice locale din România au depus 169 de cereri de finanțare în cadrul apelul de finanțare deschis în perioada 15 septembrie – 24 noiembrie 2022, având o alocare financiară de 1,28 miliarde de lei. Au fost aprobate 167 de cereri de finanțare pentru un număr total de 8.395 de insule ecologice digitalizate, cu o valoare de 579 milioane lei. Se estimează că semnarea contractelor de finanțare în cadrul acestei subinvestiții va avea loc până la finalul lunii februarie.”Îi felicit pe toți cei care s-au mobilizat și au depus în timp util cererile de finanțare, mai ales autoritățile locale din județele Hunedoara, Constanța și Cluj, fiecare cu peste 450 de insule ecologice solicitate. Ne pregătim deja pentru lansarea unui nou apel de proiecte pentru fondurile rămase, astfel încât și cei care nu au reușit să depună cererile în prima sesiune să aibă ocazia să o facă. România trebuie să treacă cât mai urgent la un nou tip de gândire în ceea ce privește managmentul deșeurilor, astfel încât fiecare să plătească pentru cantitatea de deșeuri pe care o produce. Platformele subterane, containerele semi îngropate și sistemele supraterane de colectare selectivă a deșeurilor reprezintă soluția ideală pentru problema gunoiului din comunități, mai ales în zonele turistice și în centrul orașelor. Finanțăm integral aceste insule ecologice digitalizate care garantează eliminarea în mare proporție a mirosurilor neplăcute, a vandalizării, a aspectului neplăcut pe care țarcurile actuale îl au. De asemenea, îndeamnă la o colectare separată oferind operatorilor locali un sistem smart de gestionare a deșeurilor, cu containere inteligente în care vor putea fi aruncate separat deşeurile biodegradabile, hârtia, plasticul, sticla sau metalul.”, a declarat ministrul Tánczos Barna.Ca urmare a implementării acestei subinvestiții, până la 30 septembrie 2024 se vor realiza și operaționaliza cel puțin 7.000 de insule ecologice digitalizate, iar până la 30 iunie cel puțin 13.752.Subinvestiţia sprijină activități specifice pentru înfiinţarea şi dotarea cu insule ecologice digitalizate (ansamblu de containere), acţiuni specifice pentru dezvoltarea platformei software necesară operării insulelor ecologice digitalizate şi administratorii datelor, nu în ultimul rând, acţiuni specifice de promovare a investiţiilor, precum şi pentru promovarea principiului “plăteşte pentru cât arunci”, în funcție de deşeurile colectate separat: hârtie şi carton, plastic şi metal, sticlă, deşeuri biodegradabile și reziduale.Insulele ecologice funcționează pe bază de cartele de acces, ceea ce împiedică depozitarea deșeurilor în alte locuri decât în cele special amenajate, amplasate în proximitatea locuințelor cetățenilor și sunt compuse dintr-un ansamblu de containere pentru colectarea separată a deșeurilor astfel:subterane (care necesită lucrări de construcții și montaj) sau supraterane (care nu necesită construcții și montaj);protejate anti-vandalism și împotriva accesului neautorizat;dotate cu acces digitalizat pentru persoanele fizice arondate;modul GSM pentru transmisie date;bază de date privind beneficiarii serviciului șiinterfață de facturare pentru toate UAT-urile beneficiare.Datele sunt agregate și utilizate într-un sistem digital, instrument principal de monitorizare și raportare, ce oferă informații privind volumele și tipurile de deșeuri colectate precum și persoanele care introduc deșeurile în containere. Fiecare insulă ecologică trebuie să deservească minimum 200 de locuitori/apartamente.Un beneficiar are dreptul să depună mai multe cereri de finanţare, dar cuantumul total cumulat al finanţării acordat în cadrul Investiţiei 1, Subinvestiţiile 1.a, 1.b, 1.c nu poate depăşi pragul maxim de 15 milioane de euro/beneficiar.Valoarea maximă eligibilă a proiectului corespunde unui cost unitar eligibil, după cum urmează: insule supraterane încasetate cu containere – alocare de 10.000 euro/insulă, fără TVA; insule supraterane cu containere individuale – alocare de 19.000 euro/insulă, fără TVA; insule subterane cu containere individuale – alocare de 50.000 euro/insulă, fără TVA.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

ANDRA va cânta la Turda Arena, primarul din Turda va plăti 600.000 de lei din banii publici pentru inaugurare

Stefania Heinz

Published

on

Dezvăluiri. „Andra avea vreo 16 ani și venea cu taică-su cu trenul de la Cluj. Mă ruga taică-su: Domne, vreau să cânte fata mea gratis! Omul foarte deștept”

Primarul din Turda, Matei Cristian, intenționează să ofere un spectacol de amploare cu ocazia inaugurării noii săli polivalente Turda Arena, și pentru aceasta, este dispus să aloce generoase sume din bugetul public. Cu o investiție estimată la 600.000 de lei, administrația locală turdeană se pregătește să marcheze deschiderea acestei noi facilități în weekendul 12-14 aprilie 2024, eveniment ce va fi încununat cu prezența celebrei artiste clujene, Andra.

Bugetul total destinat evenimentului se ridică la aproximativ 930.000 de lei, TVA inclus, iar municipalitatea Turdei va acoperi cea mai mare parte, restul sumei urmând să fie asigurat din sponsorizări, conform informațiilor furnizate de turdanews.net.

Planurile pentru aceste zile de sărbătoare includ premierea tuturor sportivilor merituoși din Turda, indiferent de ramura sportivă în care activează. În plus, organizatorii au făcut eforturi pentru a atrage toate legendele handbalului și fotbalului, sperând că acestea vor onora invitația.

Pe parcursul celor trei zile de eveniment, programul va include jocuri pentru copii, street food, spectacol de drone și artificii, lasere și proiecții pe fațada sălii polivalente. Primarul Matei Cristian a subliniat că acest spectacol va fi unul fără precedent pentru Turda, oferind comunității o experiență de neuitat.

Momentul inaugural va fi marcat de prezența Andreei, cunoscută sub numele de scenă Andra, care va fi cap de afiș al artiștilor ce vor concerta pe scena Turda Arena. Un aspect deosebit este că accesul la acest spectacol va fi gratuit pentru locuitorii orașului Turda, oferindu-le acestora oportunitatea de a se bucura de un eveniment cultural deosebit în noul lor loc emblematic.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Evenimente de Ziua Porților Deschise la Teatrul National – Evenimente pentru copii, adolescenți si toate varstele

Stefania Heinz

Published

on

Luni, 27 martie 2023, ora 11:00, Teatrul National Lucian Blaga, Piata Stefan cel Mare, nr. 2-4

Intrarea liberă*

Teatrul Național din Cluj-Napoca se pregătește să sărbătorească Ziua Mondială a Teatrului printr-un eveniment special, Ziua Porților Deschise, care promite o experiență captivantă pentru toți iubitorii de artă și teatru.

Această zi specială este creată pentru a întări legătura între teatru și publicul său, oferind oportunitatea participanților de a se bucura de activități diverse și captivante, adaptate atât copiilor, cât și adulților.

Evenimentul va debuta cu un spectacol de teatru pentru copii intitulat „Despre stele”, prezentat de echipa MiniReactor. Acesta va fi urmat de diverse activități artistice, precum ateliere de marionete, jonglerii, face painting, și baloane modelabile, menite să încânte și să inspire creativitatea celor mici.

O atracție deosebită va fi lectura publică susținută de Alex Moldovan, autorul seriei „Olguța”, care va oferi publicului ocazia să se bucure de poveștile sale și să participe la o sesiune de discuții și autografe.

Pentru adolescenți, va fi organizat un atelier de teatru și improvizație condus de actrița Diana Buluga, care va oferi o perspectivă din culisele teatrului și va dezvălui secretele muncii de actor.

Un moment de neratat va fi spectacolul de teatru sonor „Noroc să ai”, o producție a Teatrului Improbabil, bazată pe textul lui Cosmin Stănilă, un actor al Teatrului Național din Cluj-Napoca.

În plus, participanții vor avea ocazia să descopere culisele teatrului, să asiste la o repetiție cu public la cea mai recentă premieră a Teatrului Național, „Îmblânzirea Scorpiei” după William Shakespeare, și să se bucure de un dialog special cu actorul Marian Râlea, cunoscut sub numele de „Magicianul”.

Evenimentul se va încheia într-o notă de poveste, cu spectacolul „Basme vechi și basne noi”, prezentat de Texte Bune în Locuri Nebune. Actorii vor încânta publicul cu povești spuse cu măiestrie, iar universul sonor al acestor povestiri va fi animat de muzica lui Bogdan Rakolcza.

Pe lângă toate aceste activități, publicul va avea ocazia să descopere o selecție captivantă de fotografii din spectacolele Teatrului Național din Cluj-Napoca în cadrul expoziției „Portrete ale Efemerului – cele mai frumoase fotografii de spectacol, 2010-2023”, găzduită de Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei.

Intrarea este liberă, iar accesul la evenimente se va face în limita locurilor disponibile, în ordinea sosirii. Pentru atelierul de teatru și improvizație pentru adolescenți este necesară înscrierea prealabilă la adresa de email atelier@teatrulnationalcluj.ro, având un număr limitat de locuri disponibile.

Evenimente pentru copii și adolescenți:  

11:00-11:45, Sala mare

Spectacol de teatru pentru copii

Despre stele (o producție MiniReactor) – 4+

de Ana Cucu-Popescu 

 

11:30-17:00, Foaier rang III

Zona de creație pentru copii – 3+

 

11:30-14:30, Foaier rang III

Face painting și baloane modelabile (Tărâmul Fericirii) – 3+

 

12:00-13:00, Foaier rang II, dreapta

Atelier de marionete (Magic Puppet) – 5+

 

12:00-13:00, Foaier rang II, stânga

Alex Moldovan – Povestiri de citit pe sub bancă
texte în lectura autorului și sesiune de autografe – 9-14 ani

 

12:00-13:00, Esplanadă

Atelier de baloane uriașe de săpun (Magic Puppet) – 5+

 

13:30-14:30, Foaier, rang II, stânga

Astăzi se improvizează! 

Atelier de teatru și improvizație pentru adolescenți cu actrița Diana Buluga – 14-18 ani

Participare gratuită pe bază de înscriere prin email la adresa: atelier@teatrulnationalcluj.ro.

 

15:00-15:30 – Esplanadă

Jonglerii (Magic Puppet) – 12+

 

16:00-16:30 – Esplanadă

Jonglerii (Magic Puppet) – 12+

 

Evenimente speciale:      Ziua Porților Deschise la Teatrul

12:15-15:15

Vizite în culise ghidate de actori ai Teatrului Național din Cluj-Napoca – AG

 

13:30-16:00

Foaier rang II, dreapta

Noroc să ai – Teatru Sonor (o producție Teatrul Improbabil)

de Cosmin Stănilă

 

16:00-16:50, Scena mare

Repetiție cu publicurmată de discuţii cu realizatorii spectacolului

Îmblânzirea Scorpiei după William Shakespeare – 14+

regia: Leta Popescu

 

17:00-17:50, Scena mare

Invitatul special al zileiactorul Marian Râlea în dialog cu actorii – AG

Anca Hanu și Cătălin Herlo 

 

18:00-19:40, Scena mare

Basme vechi și basne noi (o producție Texte bune în locuri nebune) – AG

regia și scenariul: Ionuț Caras

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

FOTO – Exercițiul de intervenție al ISU Cluj: Incendiu simulat la un Grand Hotel Napoca din Cluj-Napoca

Stefania Heinz

Published

on

Ieri, forțele și mijloacele din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj au desfășurat un amplu exercițiu de intervenție, simulând un incendiu la un operator economic din domeniul hotelier, situat pe strada Octavian Goga din Cluj-Napoca.

Scenariul inițial a implicat un incendiu la parterul unui imobil înalt de 10 niveluri, cu posibilitatea extinderii focului la mezanin. Situația a fost amplificată de numărul mare de victime, determinând declanșarea Planului Roșu de Intervenție. La fața locului, echipele operative au fost confruntate cu flăcările care cuprinseseră parterul și mezaninul hotelului, iar 18 persoane au fost evacuate din clădire, dintr-un total de 30. Restul persoanelor au necesitat căutare și salvare.

Exercițiul a constituit un test benefic pentru capacitatea de intervenție a echipajelor de urgență, permitând o colaborare strânsă între instituțiile responsabile de gestionarea situațiilor de urgență. Astfel de antrenamente sunt esențiale pentru pregătirea eficientă a personalului și coordonarea optimă a acțiunilor în caz de situații reale de urgență.

Mulțumim tuturor celor implicați pentru sprijinul acordat în desfășurarea acestui exercițiu și pentru eforturile lor în promovarea siguranței și securității comunității noastre.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite