Connect with us

Eveniment

Auchan oferă 0.5 lei pentru fiecare sticlă, PET sau doză reciclată în magazinele sale

Diana Petrescu

Published

on

Auchan oferă 0.5 lei pentru fiecare sticlă, PET sau doză reciclată în magazinele sale

În anticiparea viitorului sistem de garanție-returnare, Auchan a instalat aparate tip RVM și va oferi 0,5 lei sub formă de voucher de fidelitate, pentru fiecare ambalaj reciclat în magazinele sale până la 31 mai. Din 18 aprilie, clienții sunt încurajați să aducă ambalajele din PET, sticlă și aluminiu utilizate cu ocazia sărbătorilor pascale, la punctele de colectare – reciclare dotate cu automate din 37 magazine AuchanÎn continuarea acțiunilor de sustenabilitate și pentru a încuraja un comportament responsabil în rândul consumatorilor, Auchan a amenajat în parcările magazinelor sale sau în incinta acestora puncte de colectare în care clienții pot recicla trei tipuri de ambalaje: PET-uri, doze de aluminiu și sticle din sticlă. Pentru fiecare ambalaj reciclat până la 31 mai 2023, clienții vor fi recompensați cu un voucher în valoare de 0,5 lei acordat exclusiv în baza cardului de fidelitate MyCLUB Auchan.Punctele de reciclare sunt deja disponibile în 37 de magazine, mai precis în 25 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri Auchan și 7 magazine de proximitate MyAuchan din București (AFI Cotroceni, Berceni, Vitan, Crângași, Drumul Taberei, Luica, Obor, Liberty, La Strada, Alexandriei, Banu Manta, Otopeni) și din țară, astfel: Timișoara (Iulius Mall, Nord, Calea Șagului, Buziașului), Craiova (Electroputere, Craiovița, Universitaria), Constanța (Nord și Sud), Brașov (Coresi, Vest), Pitești Găvana, Bacău, Baia Mare, Satu Mare, Târgu Mureș (Sud, Nord), Oradea, Cluj (Iulius, Iris, Vivido, Rosetti, Turda), Galați și Ploiești.Instalările de aparate pentru colectare selectivă de tip RVM (reverse vending machine) continuă și în celelalte magazine în perioada următoare.Clienții sunt încurajați să aducă ambalajele la Auchan, începând cu data de 18 aprilie, după sărbătorile de Paște, iar pentru contribuția lor activă la reducerea poluării cu ambalaje, vor fi răsplăți cu vouchere de fidelitate.„În pregătirea sistemului de garanție – returnare care urmează să intre în vigoare la nivel național în viitor, Auchan vine în sprijinul clienților pentru a le oferi o nouă soluție de colectare și reciclare, prin aparate automate de tip RVM care sunt și urmează a fi instalate în magazinele noastre. Creăm astfel o ocazie foarte bună pentru ca un număr cât mai mare de cetățeni să testeze și să se obișnuiască cu un astfel de sistem pentru reciclarea sistematică a ambalajelor băuturilor”, a declarat Corina Dospinoiu, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.Care sunt pașii corecți în procesul de reciclare a ambalajelor și cum se obține recompensaScanarea cardului de fidelitate MyCLUB Auchan la aparatul de reciclareIntroducerea recipientului prin fanta rotundă (recipientele goale tip PET pot avea capacitatea de maxim 3L, iar cele din sticlă și aluminiu (doze) de maxim 1L).Pentru a fi acceptate, recipientele trebuie să fie goale, curate și nedeteriorate, iar acestea pot fi introduse, pe rând, în ordine aleatorie, aparatul identificând automat tipul fiecărui ambalaj introdus.După finalizarea tranzacției, utilizatorul va primi pe cardul de fidelitate MyCLUB un voucher a cărui valoare totală va fi calculată în funcție de numărul de ambalaje reciclate. Acest voucher poate fi regăsit și vizualizat în aplicația Auchan.Până la 31 mai, reciclarea fiecărui ambalaj va fi recompensată cu un voucher în valoare de 0,5 lei. Beneficiul se acordă doar cu cardul MyCLUB în limita a 20 ambalaje/sesiune de reciclare și 10 sesiuni card /zi (adică maxim 200 de ambalaje/card pe zi). După ce a fost acceptat al 20-lea ambalaj, aparatul finalizează automat sesiunea și eliberează un ticket non valoric pe care este menționat numărul de ambalaje reciclate și tipul acestora. Voucherul de fidelitate, emis în aplicația Auchan, poate fi utilizat în magazinele Auchan și MyAuchan, cu excepția magazinelor aflate în stațiile Petrom, după scanarea prealabilă a cardului de fidelitate.Despre Auchan RomâniaAuchan România are în portofoliu 362 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și 323 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 300 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2021 de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi. Auchan este certificat Customers’ Friend și a primit statutul Customers’ Friend – Superior Excellence.Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfășurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, precum și amenajarea a două unități de suport medical pentru pacienții cu forme noncritice de Covid-19. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 6 milioane de produse în 2022 și peste 5 milioane de mese complete), Programul național de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat și reciclat peste o jumătate de milion de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea.Mai mult, în fața marii provocări climatice, compania va integra în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, prezervând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom