Sponsorizat
Categories: Eveniment

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, desființează mitul “liceelor bune”

Sponsorizat
Sponsorizat


Daniel Funeriu consideră că actualele criterii după care sunt clasificate așa-zisele “licee bune” nu sunt cele mai potrivite. 
Daniel Funeriu susține într-o analiză privind mitul liceelor bune că criteriile după care se stabilesc liceele performante nu sunt cele potrivite. Fostul ministru al Educației afirmă că o școală în care intră elevi cu rezultate foarte bune nu poate fi considerată, neapărat, performantă, deoarece, la polul opus, cel mai “prost” liceu din țară poate deveni cel mai bun dacă acolo se adună câteva clase de elevi foarte buni. 

Să disecăm puțin mitul „liceelor bune”:
un liceu este „bun” atunci când are elevi „buni”. Altfel spus dacă cei mai buni 100 de elevi din țară ar umple toți 4 clase a IX-a a câte 25 de elevi la cel mai „prost” liceu din țară, să-i spunem ”Liceul Iohannescu”, acel liceu ar lua multe premii la olimpiade naționale și internaționale.
Așadar, dacă vrem să vorbim riguros, trebuie să spunem despre un liceu nu că este „bun”, ci că este un „liceu la care intră elevi buni” – a explicat Funeriu.
În opinia sa, un liceu bun ar trebui să fie cel în care profesorii se dovedesc a fi buni, și asta prin rezultatele pe care reușesc să le obțină elevii lor.

Așadar, dacă vrem să vorbim riguros, trebuie să spunem despre un liceu nu că este „bun”, ci că este un „liceu la care intră elevi buni”. Acum că am clarificat această chestiune, să mergem mai departe: cât de „bun” e un liceu la care se intră cu medie minimă 9.90 și se iese cu medie la bac 9.50? Unii ar spune că e foarte prost, pentru că luând copii de minim 9.90 i-a transformat în copii de medie 9.50…
Iată așadar că dacă suntem riguroși ajugem la concluzia inevitabilă că ceea ce știm sigur despre „liceele bune” este că la ele intră elevi buni. Ceea ce nu e sigur deloc este răspunsul la întrebarea „cât de buni sunt profesorii din acele licee?”. Nu știm nici răspunsul la întrebarea „oare nu puteau fi și mai buni la ieșire decât sunt?”.
Funeriu consideră că foarte important în obținerea unor rezultate mai bune în educație este spiritul de competiție, aspect despre care nimeni nu vorbește.

Ceea ce nimeni nu spune este efectul copiilor „buni” asupra altor copii „buni”: eu am fost tot timpul super-stimulat de alții foarte buni, pentru că ne-am strâns la un loc, atât la olimpiade cât și la loturile naționale și liceele la care am fost (Pontonniers la Strasbourg și Filologie-Istorie (chimie-biologie) în Timișoara, a scris în încheierea analizei sale Daniel Funeriu.
 

 Informaţiile publicate pe site-ul ZCJ.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere, cu citarea sursei 

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

1 week ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

1 week ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

1 week ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago