Connect with us

Eveniment

FOTO. Parcarea de pe strada Universitatii va disparea. Cum vor arata strazile din centru – E fain la Cluj!

Tudor Calinescu

Published

on

FOTO. Parcarea de pe strada Universitatii va disparea. Cum vor arata strazile din centru - E fain la Cluj!

Obiectivul principal al proiectului este reamenajarea spațiului public al străzii Mihail Kogălniceanu și a străzilor adiacente: Universității, Em. de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac, inclusiv Piața Cipariu si strada Iuliu Maniu.
Pe strada Universității este propusă readucerea la locul inițial a statuii „Sfânta Maria Protectoare” (transmutată în 1957) si crearea unei piațete pe locul parcarii actuale, iar pe strada Mihail Kogalniceanu este propusă integrarea unei reprezentări de omagiu pe „covorul” destinat accesului în clădirea Universităţii dedicat rectorilor universității clujene de la origini până în prezent.
Descrierea detaliată a investiției:

STRADA UNIVERSITĂȚII
Tronsonul 1 – Strada Universității între strada Avram Iancu și strada Mihail Kogălniceanu
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);
– marcaje rutiere în relieful pavajului semnalând mecanic și vizual vehiculelor auto și velo benzile destinate;
– s-a prevăzut o alveolă pentru oprirea autobuzului şcolar pe latura estică a străzii;
– continuarea benzii pentru biciclete de pe strada Avram Iancu (banda va avea lățimea de 1.50m și va fi la același nivel cu suprafața carosabilă);
– înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci din piatră naturală dispuse perpendicular pe rigola de colectare a apei pluviale;
– s-au propus locuri de șezut și rastele pentru parcarea bicicletelor; rastelele de pe latura vestică sunt dotate cu staţie de încărcare biciclete/trotinete electrice
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat LED pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, dispuse pe ambele laturi ale străzii;
– completarea aliniamentului de arbori cu exemplare din specia Gleditsia triacanthos.
Tronsonul 2 – Strada Universității între strada Mihail Kogălniceanu și Piața Unirii
– eliminarea parcării actuale care ocupă majoritatea spațiului stradal;
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic „shared space”;
– delimitarea trotuarului vestic şi a celui estic pe segmentul Piaţa Unirii – strada I.C. Brătianu printr-o bordură teşită;
– marcaje rutiere în relieful pavajului semnalând vehiculelor auto și velo benzile
destinate;
– readucerea la locul inițial a statuii „Sfânta Maria Protectoare” (transmutată în 1957);
– pavarea cu plăci din piatră naturală dintr-un front în altul al străzii, păstrând direcţia pavajului perpendiculară pe clădirea Universităţii;
– amplasarea de locuri pentru șezut din blocuri de calcar în piaţeta formată în jurul statuii;
– amplasarea locurilor pentru terase pe latura vestică a străzii;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare, afectate de coborârea cotelor de călcare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun coloane multifuncţionale dispuse pe ambele laturi ale piaţetei şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime pe segmentul dinspre Piaţa Unirii. Prin coloanele multifuncţionale se va asigura şi iluminarea statuii „Sfânta Maria Protectoare”. Portalurile de acces din zona de piaţetă vor fi iluminate de corpuri de iluminat încastrate în pavaj.
– completarea aliniamentului de arbori cu exemplare din specia Gleditsia triacanthos şi plantarea a 6 arbori din specia Ginkgo biloba în jurul statuii „Sfânta Maria Protectoare”

2.STRADA MIHAIL KOGĂLNICEANU
Tronsonul 1 – Strada Kogălniceanu între strada Universității și strada Emmanuel de Martonne
-zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
-se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– generarea unor locuri largi de recreere la umbră în faţa Universităţii; se propune amplasarea de locuri de șezut din blocuri mari de granit şi rastele pentru parcarea bicicletelor dotate cu o staţie de încărcare biciclete/trotinete electrice;
– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) pe strada Emmanuel de Martonne;
– reconfigurarea zonei de postament al ansamblului statuar ”Școala Ardeleană” prin integrarea în amenajările de animare al largoului urban situat la baza turnului Colegiului Academic;
– integrarea unei reprezentări de omagiu pe „covorul” destinat accesului în clădirea Universităţii dedicat rectorilor universității clujene de la origini până în prezent;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime. Largoul urban situat la baza turnului Colegiului Academic va fi iluminată de trei coloane multifuncţionale. Tot prin aceste corpuri se va face şi iluminarea Ansamblului statuar Şcoala Ardeleană;
– plantarea de arbori pe latura nordică și înlocuirea celor lipsă sau afectați, specia Tilia cordata;
Tronsonul 2 – Strada Kogălniceanu între strada Emmanuel de Martonne și strada Hermann Oberth
– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
– se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi;
– pavarea se va realiza cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) pe strada Kovács Dezső;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime;
– completarea aliniamentului de arbori și înlocuirea celor afectați cu arbori, specia Tilia cordata;
Tronsonul 3 – Strada Kogălniceanu între strada Hermann Oberth și strada Gaál Gábor
– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
– amenajarea acestui tronson ca și o grădină urbană, cu trotuare marginale în continuarea celor de pe segmentele stradale vecine și eliminarea pavajului, respectiv a pateurilor centrale de gazon degradate în timp; spațiul va beneficia de suprafețe de călcare adecvate zonelor de circulație în grădini: multistrat de pietriș compactat și stabilizat în sistem permeabil preluând în axul străzii rigola deschisă, sinuoasă;
– se va reloca bustul lui Emil Racoviță, sculptură de dimensiuni destinate unui spațiu arhitectural de interior;
– se va cerceta arheologic și se va pune în valoare fosta fântână din fața Colegiului;
– se propune amplasarea în piațeta din fața Bisericii Reformate a unei fântâni realizate dintr-un bloc de granit din care să curgă permanent apă potabilă;
– s-au propus locuri de șezut din blocuri mari de granit și rastele pentru parcarea bicicletelor în fața școlilor;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, dispuse într-un singur şir. Piaţeta din faţa Bisericii Reformate va fi iluminată de două coloane multifuncţionale;
– plantarea de arbori, specia Tilia cordata,
Tronsonul 4 – Strada Kogălniceanu între strada Gaál Gábor și strada Baba Novac
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);
– se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi;
– pavarea cu plăci din piatră naturală, fără diferențe de nivel;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime.
– plantarea de arbori, specia Tilia cordata, în zona de capăt a străzii;

3. STRADA EMMANUEL DE MARTONNE
-zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
– desființarea trecerii de pietoni de la intersecția cu strada I.C.Brătianu în contextul pietonalizării străzii; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 268125 (strada I.C.Brătianu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;
– se va elimina panoul de afișaj existent la colțul sud-vestic al străzii;
– se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în ”V” accentuată central printr-o rigolă de piatră dispusă de-a lungul întregii străzi;
– se propune eliminarea parcărilor stradale și rebalansarea spațiului stradal prin plantarea unui șir de arbori în aliniament pe latura vestică, specia Tilia cordata;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare, și a componentelor supraterane degradate în spațiul stradal; se va îngropa conducta de gaz supraterană de la Colegiul Academic;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) din fața Universității Babeș-Bolyai pe latura vestică a străzii, după încheierea perioadei de implementare a proiectului Rețea de stații self-service de închiriere biciclete;
– amplasarea unei bănci din blocuri mari de granit vizavi de curtea Colegiului Academic;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime.
4.STRADA BOLYAI JÁNOS
Tronsonul 1 – Strada Bolyai János între Bulevardul Eroilor și strada Iuliu Maniu
– păstrarea regimului de stradă pietonală;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se va realiza printr-o rigolă tip fantă;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă unde secţiunea străzii este mică şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;
– în zona de rezalit a palatului Status-ului se propune plantarea unui arbore, specia Tilia cordata;
– mobilierul urban va fi amplasat în zona centrală a străzii lăsând zona din faţa spaţiilor comerciale liberă.
Tronsonul 2 – Strada Bolyai János între strada Iuliu Maniu și Bulevardul 21 Decembrie 1989
– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență dinspre strada Iuliu Maniu;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se va realiza printr-o rigolă tip fantă;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă unde secţiunea străzii este mică şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;
– pe latura vestică a străzii se propune plantarea a cinci arbori în aliniament, specia Tilia cordata şi amplasarea locurilor de stat adiacent acestora.
– latura estică va rămâne liberă pentru circulaţia pietonilor şi accesului auto pentru rezidenţi.
5.STRADA HERMANN OBERTH
Tronsonul 1 – Strada Hermann Oberth între strada Kogălniceanu și strada I.C.Brătianu
– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
– eliminarea parcărilor ce ocupă un segment considerabil din spațiul stradal, cedând loc unei suprafețe permeabile nepavate, cu arbori și bănci de șezut destinate repaosului;
– pavarea la nivelment contextual cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel,
– colectarea apelor pluviale se va realiza într-o rigolă centrală deschisă din plăci de granit şi guri de scurgere din corten;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă unde secţiunea străzii este mică şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;
Tronsonul 2 – Strada Hermann Oberth între strada I.C.Brătianu și Bulevardul Eroilor
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);
– eliminarea locurilor de parcare existente;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se va realiza într-o rigolă centrală deschisă din plăci de granit şi guri de scurgere din corten;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime.
6.STRADA KOVÁCS DEZSŐ
– zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență;
– bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii;
– se propune o amenajare în trepte pe latura estică a străzii şi o rampă pe latura vestică ce permite accesul auto pentru riverani; delimitarea şi racordul dintre cele două zone se face printr-o banchetă din beton aparent în vecinătatea căreia sunt plantaţi trei arbori, specia Tilia cordata;
– relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) din fața Bibliotecii Academiei;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se face prin guri de scurgere din corten;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare; se vor îngropa toate conductele supraterane din gangul Bibliotecii Academiei Române;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun corpuri de iluminat pe consolă în gangul Bibliotecii Academiei Române şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;
7.STRADA GAÁL GÁBOR
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);
– continuarea trotuarului sudic de pe strada I.C.Brătianu în vederea descurajării traficului auto; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 268125 (strada I.C.Brătianu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;
– locuri de parcare pe latura vestică a străzii;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se va realiza într-o rigolă centrală deschisă din plăci de granit şi guri de scurgere din corten;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public;
– se vor planta arbori, specia Tilia cordata, intercalaţi cu locurile de parcare
8.STRADA BABA NOVAC
Tronsonul între strada Mihail Kogălniceanu și strada Avram Iancu
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);
– continuarea trotuarului nordic de pe strada Avram Iancu în vederea descurajării traficului auto; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 280849 (strada Avram Iancu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;
– eliminarea locurilor de parcare existente;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se va face printr-o rigolă din beton cu grătar din fontă, ce delimitează zona de trotuar de cea destinată traficului auto;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun proiectoare cu lampă cu descărcare în vapori de sodiu pentru iluminarea zidului de fortificaţie şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, pe latura vestică a străzii;
– se va elimina aliniamentul de tuia de pe latura estică și se vor planta plante perene pe o suprafaţă de 273 mp. Speciile se vor planta combinat, efectul urmărit fiind amestecul dintre dimensiunea, forma şi culoarea florilor sau frunzelor.
Tronsonul între strada Mihail Kogălniceanu și strada I.C. Brătianu
– continuarea trotuarului sudic de pe strada I.C.Brătianu în vederea descurajării traficului auto; această măsură presupune lucrări în imobilul cu numărul cadastral 268125 (strada I.C.Brătianu) în limita marcată pe planuri ca limită de intervenție;
– amenajarea locurilor de parcare pe latura estică a străzii, și dotarea acestora cu două stații de încărcare a autovehiculelor electrice;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– colectarea apelor pluviale se va face printr-o rigolă liniară cu corp din beton și grătar din fontă, ce delimitează zona de trotuar de cea destinată traficului auto;
– s-au propus rastele pentru parcarea bicicletelor;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, amplasate pe latura vestică a străzii
– se vor planta arbori, specia Tilia cordata, intercalaţi cu locurile de parcare.
9.TROTUAR PIAȚA ȘTEFAN CEL MARE
Baba Novac nr. 35
– reorganizarea arealului prin demolarea construcțiilor deteriorate destinate șezutului și integrarea platformei dalate în zona verde aferentă zidului medieval;
– realizarea unei legături directe între Piaţa Ştefan cel Mare şi strada Baba Novac pe la capătul zidului de fortificaţie;
– zonă urbană de grădină destinată repaosului și evenimentelor stradale temporare;
– zona de repaos va beneficia de suprafețe de călcare adecvate zonelor de circulație în grădini: multistrat de pietriș compactat și stabilizat în sistem permeabil;
– pavarea trotuarelor se va realiza cu plăci din piatră naturală;
– s-au propus locuri de șezut și rastele pentru parcarea bicicletelor;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se propun proiectoare cu lampă cu descărcare în vapori de sodiu pentru iluminarea zidului de fortificaţie şi sisteme de iluminat pe stâlp metalic cu înălţimea punctului luminos la 3,5 m înălţime, în rest;
– plantarea unor noi arbori din speciile Tilia cordata şi Magnolia kobus;
– lucrările de reamenajare vizează întregul trotuar, nu doar suprafața din limita cadastrală; se va interveni în imobilele cu numerele cadastrale 327776 (Calea Turzii), 335423 (Piața Ștefan cel Mare).
– lucrări pentru realizarea trecerii de la capătul zidului de fortificație; se va interveni în imobilul cu numărul
10.STRADA IULIU MANIU
Tronsonul între Piața Unirii și strada Bolyai János
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”);
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– punerea în valoare a clădirilor prin iluminat arhitectural; pentru aceasta se vor folosi proiectoare montate pe fațadele clădirilor.
Tronsonul între strada Bolyai János și strada Baba Novac
– zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”) proiectată să încurajeze pietonii, bicicliștii și șoferii să folosească împreună un singur spațiu, care nu este segregat funcțional în carosabil și trotuar, așa cum se întâmplă în mod traditional;
– pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel;
– s-au propus locuri de șezut și zone pentru amplasarea teraselor;
– s-au propus rastele pentru parcarea bicicletelor;
– lucrări de înlocuire, relocare a rețelelor edilitare;
– introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– înlocuirea sistemelor de iluminat public; se vor utiliza 28 de corpuri de iluminat pe stâlp cu înălţimea punctului luminos situată la 3,5 m înălţime;
– plantarea unui număr de 21 de arbori, specia Gleditsia triacanthos.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

ANDRA va cânta la Turda Arena, primarul din Turda va plăti 600.000 de lei din banii publici pentru inaugurare

Stefania Heinz

Published

on

Dezvăluiri. „Andra avea vreo 16 ani și venea cu taică-su cu trenul de la Cluj. Mă ruga taică-su: Domne, vreau să cânte fata mea gratis! Omul foarte deștept”

Primarul din Turda, Matei Cristian, intenționează să ofere un spectacol de amploare cu ocazia inaugurării noii săli polivalente Turda Arena, și pentru aceasta, este dispus să aloce generoase sume din bugetul public. Cu o investiție estimată la 600.000 de lei, administrația locală turdeană se pregătește să marcheze deschiderea acestei noi facilități în weekendul 12-14 aprilie 2024, eveniment ce va fi încununat cu prezența celebrei artiste clujene, Andra.

Bugetul total destinat evenimentului se ridică la aproximativ 930.000 de lei, TVA inclus, iar municipalitatea Turdei va acoperi cea mai mare parte, restul sumei urmând să fie asigurat din sponsorizări, conform informațiilor furnizate de turdanews.net.

Planurile pentru aceste zile de sărbătoare includ premierea tuturor sportivilor merituoși din Turda, indiferent de ramura sportivă în care activează. În plus, organizatorii au făcut eforturi pentru a atrage toate legendele handbalului și fotbalului, sperând că acestea vor onora invitația.

Pe parcursul celor trei zile de eveniment, programul va include jocuri pentru copii, street food, spectacol de drone și artificii, lasere și proiecții pe fațada sălii polivalente. Primarul Matei Cristian a subliniat că acest spectacol va fi unul fără precedent pentru Turda, oferind comunității o experiență de neuitat.

Momentul inaugural va fi marcat de prezența Andreei, cunoscută sub numele de scenă Andra, care va fi cap de afiș al artiștilor ce vor concerta pe scena Turda Arena. Un aspect deosebit este că accesul la acest spectacol va fi gratuit pentru locuitorii orașului Turda, oferindu-le acestora oportunitatea de a se bucura de un eveniment cultural deosebit în noul lor loc emblematic.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Evenimente de Ziua Porților Deschise la Teatrul National – Evenimente pentru copii, adolescenți si toate varstele

Stefania Heinz

Published

on

Luni, 27 martie 2023, ora 11:00, Teatrul National Lucian Blaga, Piata Stefan cel Mare, nr. 2-4

Intrarea liberă*

Teatrul Național din Cluj-Napoca se pregătește să sărbătorească Ziua Mondială a Teatrului printr-un eveniment special, Ziua Porților Deschise, care promite o experiență captivantă pentru toți iubitorii de artă și teatru.

Această zi specială este creată pentru a întări legătura între teatru și publicul său, oferind oportunitatea participanților de a se bucura de activități diverse și captivante, adaptate atât copiilor, cât și adulților.

Evenimentul va debuta cu un spectacol de teatru pentru copii intitulat „Despre stele”, prezentat de echipa MiniReactor. Acesta va fi urmat de diverse activități artistice, precum ateliere de marionete, jonglerii, face painting, și baloane modelabile, menite să încânte și să inspire creativitatea celor mici.

O atracție deosebită va fi lectura publică susținută de Alex Moldovan, autorul seriei „Olguța”, care va oferi publicului ocazia să se bucure de poveștile sale și să participe la o sesiune de discuții și autografe.

Pentru adolescenți, va fi organizat un atelier de teatru și improvizație condus de actrița Diana Buluga, care va oferi o perspectivă din culisele teatrului și va dezvălui secretele muncii de actor.

Un moment de neratat va fi spectacolul de teatru sonor „Noroc să ai”, o producție a Teatrului Improbabil, bazată pe textul lui Cosmin Stănilă, un actor al Teatrului Național din Cluj-Napoca.

În plus, participanții vor avea ocazia să descopere culisele teatrului, să asiste la o repetiție cu public la cea mai recentă premieră a Teatrului Național, „Îmblânzirea Scorpiei” după William Shakespeare, și să se bucure de un dialog special cu actorul Marian Râlea, cunoscut sub numele de „Magicianul”.

Evenimentul se va încheia într-o notă de poveste, cu spectacolul „Basme vechi și basne noi”, prezentat de Texte Bune în Locuri Nebune. Actorii vor încânta publicul cu povești spuse cu măiestrie, iar universul sonor al acestor povestiri va fi animat de muzica lui Bogdan Rakolcza.

Pe lângă toate aceste activități, publicul va avea ocazia să descopere o selecție captivantă de fotografii din spectacolele Teatrului Național din Cluj-Napoca în cadrul expoziției „Portrete ale Efemerului – cele mai frumoase fotografii de spectacol, 2010-2023”, găzduită de Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei.

Intrarea este liberă, iar accesul la evenimente se va face în limita locurilor disponibile, în ordinea sosirii. Pentru atelierul de teatru și improvizație pentru adolescenți este necesară înscrierea prealabilă la adresa de email atelier@teatrulnationalcluj.ro, având un număr limitat de locuri disponibile.

Evenimente pentru copii și adolescenți:  

11:00-11:45, Sala mare

Spectacol de teatru pentru copii

Despre stele (o producție MiniReactor) – 4+

de Ana Cucu-Popescu 

 

11:30-17:00, Foaier rang III

Zona de creație pentru copii – 3+

 

11:30-14:30, Foaier rang III

Face painting și baloane modelabile (Tărâmul Fericirii) – 3+

 

12:00-13:00, Foaier rang II, dreapta

Atelier de marionete (Magic Puppet) – 5+

 

12:00-13:00, Foaier rang II, stânga

Alex Moldovan – Povestiri de citit pe sub bancă
texte în lectura autorului și sesiune de autografe – 9-14 ani

 

12:00-13:00, Esplanadă

Atelier de baloane uriașe de săpun (Magic Puppet) – 5+

 

13:30-14:30, Foaier, rang II, stânga

Astăzi se improvizează! 

Atelier de teatru și improvizație pentru adolescenți cu actrița Diana Buluga – 14-18 ani

Participare gratuită pe bază de înscriere prin email la adresa: atelier@teatrulnationalcluj.ro.

 

15:00-15:30 – Esplanadă

Jonglerii (Magic Puppet) – 12+

 

16:00-16:30 – Esplanadă

Jonglerii (Magic Puppet) – 12+

 

Evenimente speciale:      Ziua Porților Deschise la Teatrul

12:15-15:15

Vizite în culise ghidate de actori ai Teatrului Național din Cluj-Napoca – AG

 

13:30-16:00

Foaier rang II, dreapta

Noroc să ai – Teatru Sonor (o producție Teatrul Improbabil)

de Cosmin Stănilă

 

16:00-16:50, Scena mare

Repetiție cu publicurmată de discuţii cu realizatorii spectacolului

Îmblânzirea Scorpiei după William Shakespeare – 14+

regia: Leta Popescu

 

17:00-17:50, Scena mare

Invitatul special al zileiactorul Marian Râlea în dialog cu actorii – AG

Anca Hanu și Cătălin Herlo 

 

18:00-19:40, Scena mare

Basme vechi și basne noi (o producție Texte bune în locuri nebune) – AG

regia și scenariul: Ionuț Caras

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

FOTO – Exercițiul de intervenție al ISU Cluj: Incendiu simulat la un Grand Hotel Napoca din Cluj-Napoca

Stefania Heinz

Published

on

Ieri, forțele și mijloacele din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj au desfășurat un amplu exercițiu de intervenție, simulând un incendiu la un operator economic din domeniul hotelier, situat pe strada Octavian Goga din Cluj-Napoca.

Scenariul inițial a implicat un incendiu la parterul unui imobil înalt de 10 niveluri, cu posibilitatea extinderii focului la mezanin. Situația a fost amplificată de numărul mare de victime, determinând declanșarea Planului Roșu de Intervenție. La fața locului, echipele operative au fost confruntate cu flăcările care cuprinseseră parterul și mezaninul hotelului, iar 18 persoane au fost evacuate din clădire, dintr-un total de 30. Restul persoanelor au necesitat căutare și salvare.

Exercițiul a constituit un test benefic pentru capacitatea de intervenție a echipajelor de urgență, permitând o colaborare strânsă între instituțiile responsabile de gestionarea situațiilor de urgență. Astfel de antrenamente sunt esențiale pentru pregătirea eficientă a personalului și coordonarea optimă a acțiunilor în caz de situații reale de urgență.

Mulțumim tuturor celor implicați pentru sprijinul acordat în desfășurarea acestui exercițiu și pentru eforturile lor în promovarea siguranței și securității comunității noastre.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite