Connect with us

Eveniment

Ideea lui Emil Boc extinsă la nivel național. Centralele de apartament, interzise din 2022 în blocurile noi

Diana Petrescu

Published

on

Ideea lui Emil Boc extinsă la nivel național. Centralele de apartament, interzise din 2022 în blocurile noi

Centralele de apartament nu vor mai fi permise în blocurile noi, potrivit unui anunț făcul la finalul anului trecut de Ministrul Mediului, Tanczos Barna. Actul normativ în acest sens ar urma să intre în vigoare cel târziu în februarie 2022.Această idee a fost anunțată de primarul Emil Boc încă de toamna trecută.”Propunem prioritizarea sistemului de termoficare în raport cu orice alt sistem alternativ, ținând cont de nevoia reducerii gradului de poluare din oraș, de atragerea de fonduri europene pentru modernizarea sistemului de termoficare și de a asigura o viziune pe termen lung cu energii care să aducă o creștere a calității vieții, resimțită într-o factură mai mică la cetățean”, spunea primarul Emil Boc.”Nimeni nu se va mai putea dezvolta haotic, din perspectiva aceasta a noxelor. Toate blocurile noi fie se conectează la sistemul de termoficare, fie își montează centrale proprii. De la blocurile cu minim șase apartamente va exista o singură centrală, nu șase centrale. Cu tendința de eliminare în viitor și a acestor centrale și de conectare la sistemul de termoficare, pe măsură ce sistemul de termoficare se extinde în acea zonă. De asemenea, toate proiectele pe care primăria le va gestiona, vor fi conectate la sistemul de termoficare”, a mai spus Emil Boc.Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunțat la finalul anului trecut că centralele individuale de apartament nu vor mai fi permise în blocurile noi din luna ianuarie sau februarie, cel târziu. Ministrul a precizat că la începutul lui 2022 ar putea exista actul normativ privind această măsură. Lucrurile se vor schimba doar pentru construcțiile noi.Astfel, centralele vor fi doar în bloc sau pe scară la o înălţime de 40-50 de metri. Motivul – noxele să fie duse cât mai departe de nivelul la care este cetăţeanul. În blocurile vechi, unde sunt montate centrale, nu s-a pus problema interzicerii.Răzvan Nicolescu, expert în energie şi fost preşedinte al Agenţiei Europene pentru Reglementare în Energie, a precizat, într-o intervenție telefonică la Digi24, că recomandarea sa este ca românii să nu-și mai pună centrale, pentru că pe termen mediu si lung vor avea de pierdut.„Orașele interzic noile centrale, cum este la Cluj, și din punctul meu de vedere e absolut corect ceea ce fac. Dar în același timp statul alocă bani pentru construirea de noi conducte, care să conecteze noi localități la gaze naturale, oamenii urmând să-și cumpere centrale pe gaz, pentru ca apoi să renunțe la ele sau să plătească taxe? Trebuie puțin mai multă coerență în ceea ce facem”, a transmis Răzvan Nicolescu.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom