Connect with us

Eveniment

O zi până la debutul Festivalului Transilvania Fashion 2022. Cătălin Botezatu: „Este singurul eveniment de modă adevărat din România”

Stefania Heinz

Published

on

O zi până la debutul Festivalului Transilvania Fashion 2022. Cătălin Botezatu: „Este singurul eveniment de modă adevărat din România”

“Fashion” este cuvântul cheie pentru acest weekend la Cluj. Centrul de Cultură Urbană Casino din Parcul Central va fi gazda Festivalului Transilvania Fashion (FTF) 2022, un eveniment de calibru care pune orașul pe harta internațională a modei.
În weekend-ul 09-11 septembrie 2022, Parcul Central va găzdui Festivalul Transilvania Fashion – powered by Banca Transilvania. 

Cu o zi înainte de debutul celei de-a doua ediții a festivalului de modă, la sediul NTT Data din Cluj, unul dintre susținătorii evenimentului, a avut loc o conferință de presă la care au participat Dr. Matei Miko – Președinte și Producător General FTF, Alin Gălățescu – Art Director FTF, Anca Elena Bălan – Producător Asociat FTF, Președinte al Asociației Romanian Fashion Council și Președinte Executiv European Fashion Council, dar și creatorul de modă Cătălin Botezatu, care va avea două prezentări în cadrul festivalului (cu colecții pentru femei și bărbați) și va deschide prima seară a evenimentului.

„Ne bucură să anunțăm ediția a  doua a unui eveniment care sperăm să devină unul de tradiție la Cluj-Napoca, un eveniment de modă care se înscrie în peisajul a tot ce am făcut noi, aici, la Cluj-Napoca, în ultimii 30 de ani prin atâtea și atâtea evenimente, parțial datorită Universității de Artă și Design din Cluj și datorită unor operatori în zona artistică și zona culturală, care au promovat și promovează multe evenimente în care moda este inclusă.

Festivalul Transilvania Fashion se află azi la cea de a doua ediție în mod oficial, dar de fapt, este a treia ediție, deoarece am avut o ediție pilot la București pe care am organizat-o tot împreună cu European Fashion Council, în sala Unirii, la Palatul Parlamentului, eveniment care a avut un foarte mare succes. O personalitate excepțională, care din păcate nu mai este cu noi, doamna profesor Adina Nanu, care ne-a onorat cu o expoziție de costume românești, a făcut ca acel moment să devină unul oarecum istoric, pentru că a urcat pe scenă la vârsta ei venerabilă și a primit distincții pentru munca formidabilă pe care a depus-o”, a declarat Dr. Matei Miko, Președinte și Producător General al Festivalului Transilvania Fashion.

Acesta i-a invitat pe clujeni să descopere un decor mirific la acest ediție festivalului și a menționat faptul că organizatorii au făcut un efort dublu deoarece au montat scena și decorul atât în interiorul Centrului de Cultură Ubrană Casino, dar și afară, pe esplanadă, în cazul în care condițiile meteo vor fi nefavorabile pentru desfășurarea evenimentului în aer liber.

„Dacă va ploua, vom face în interiorul clădirii Casino, iar dacă nu, ceea ce sper, ca vremea să fie clementă cu noi, o să facem pe scena de afară. Toate pregătirile tehnice sunt finalizate. Sper să putem oferi începând de mâine seară, de la ora 20:00, trei seri de spectacol de neuitat în ceea ce privește fashion-ul”, a spus Dr. Matei Miko.

Cine e gata să investească în activitățile culturale din Cluj
La conferința de presă a luat cuvântul și Anca Elena Bălan – Producător Asociat FTF, Președinte al Asociației Romanian Fashion Council și Președinte Executiv European Fashion Council, care a vorbit despre evenimentele din afara scenei, care fac parte din festival.

„În paralel cu prezentările de modă, noi am hotărât ca și diminețile celor trei zile de festival să fie niște dimineți active, pentru că vom avea specialiști din domeniului design-ului vestimentar care doresc să își spună cuvântul, să gândească partea de educație a tinerei generații într-un mod și mai inovativ, și mai creativ, care doresc să discute cu actorii din piață care produc sau exportă confecții și să creeze o mare familie care să fie ghidonată de design-ul vestimentar. Pentru aceasta, în fiecare zi vom avea conferințe. Prima va fi alături de o echipă puternică de investitori și de reprezentanți ai regiunii Ningbo din China. Ei sunt gata să investească în activitățile culturale din România și în special din Cluj, această regiune urmând, de altfel, să se înfrățească cu Clujul.

În cea de a doua zi vom avea adunarea generală a celor 28 de țări membre ale European Fashion Council. Va fi o ședință importantă care ține de partea organizatorică a acestei asociații și care va trasa direcțiile pentru proiectele europene care se vor dezvolta în perioada 2022-2030. De asemenea, vom avea o conferință care va fi susținută de universitățile de artă din România. Vom avea reprezentanți din Cluj, UAD-ul fiind gazda conferinței, Timișoara, Oradea, Arad, București, Chișinău și Kiev”, a anunțat Anca Elena Bălan, Producător Asociat FTF, Președinte al Asociației Romanian Fashion Council și Președinte Executiv European Fashion Council.

Aceasta a dezvăluit că reprezentanții Ukraine Fashion Week vor fi prezenți în cadrul FTF 2022 și a spus că își dorește ca acesția să se simtă la Cluj ca la ei acasă.

Selecție strictă a designerilor prezenți la FTF 2022. Au fost acceptate patru colecții din Ucraina
Alin Gălățescu, directorul artistic al Festivalului Transilvania Fashion, a dezvăluit câteva detalii din culisele evenimentului.

„Susțin și eu că FTF este, de fapt, la cea de a treia ediție, pentru că festivalul are o componentă foarte originală pe care am relevat-o anul acesta. Ediția de toamnă este de trei zile, dar există și o ediție de primăvară, care este sub forma unei gale. E o formulă originală, nu s-a mai făcut nicăieri o astfel de inițiativă, iar în acest fel întregul an este acoperit. Mai mult decât atât, festivalul de la Cluj este unul internațional. Această componentă internațională cu care vom închide fiecare seară capătă amploare cu fiecare nouă ediție. Pe lângă deschiderile lui Cătălin Botezatu, care ne-a onorat cu două colecții – în prima zi, o colecție de băieți, iar în cea de a doua, o colecție de fete -, în finalul fiecărei zile de festival vom avea designerii străini. Asta după ce am făcut o selecție foarte strictă. Cele 44-45 de colecții au fost selectate din peste 200 de solicitări de a intra în festival. Designerii au trecut niște criterii foarte stricte, de creativitate, estetică și anvergură”, a declarat Alin Gălățescu, directorul artistic al FTF.

Acesta a ținut să laude cele patru colecții din Ucraina.

„Au făcut o chestiune extraordinară. Și-au “descompus” Kiev Fashion Week în mai multe țări. O parte a venit la noi, alta la Berlin, unde tocmai s-a terminat săptămâna modei acolo, o altă parte în Polonia”, a explicat directorul artistic al festivalului de fashion.

Cătălin Botezatu: Este un festival în adevăratul sens al cuvântului, nu o șusă doar pentru bani
Cunoscutul creatorul de modă Cătălin Botezatu a declarat că se simte onorat să se afle în prezențe organizatorilor.

“Domnul doctor Matei Miko îmi este prieten, tată, frate, deoarece începuturile mele în această zonă sunt alături de el, la cele mai frumoase evenimente, cele mai puternice, care au ceva de spus. Bunul meu prieten Alin Gălățescu, care este singurul care are ceva de spus în modul acesta, și el știe că nu îl laud, pentru că sunt mulți care uneori își aruncă cu pleavă. Și nu în ultimul rând doamna Anca (Bălan – n.n.), care vine cu o forță extraordinară, din toate punctele de vedere, atât pe plan național, cât și internațional. Cu toții facem o echipă bună.

Aș putea spune cu mâna pe inimă, chiar dacă voi fi criticat, că este singurul eveniment de modă adevărat din România la momentul acesta, care se desfășoară nu pe o zi sau două, în care organizatorii abia găsesc 10-20 de stiliști care doar să plătească o taxă de organizare și să fie la număr. Nu! Aici se fac selecții dure a celor care să intre în festival. Trei zile cu peste 45 de designeri naționali și internaționali înseamnă ceva. Înseamnă o desfășurare de forțe, înseamnă bani și multă muncă, în special cea din spatele scene, pentru că în backstage este o adevărată nebunie”, a declarat cunoscutul designer-ul.

Acesta susține că FTF este un festival în adevăratul sens al cuvântului, deoarece spectatorii pot admira în fiecare zi altceva.

„Nu e o șușă, cum spun eu. Poate cuvântul e greu, dar nu e o șușă de o zi sau maxim două în care ne îngrămădim să băgăm ceva acolo, orice numai să fie un festival… Sau anumiți organizatori cu niște orgolii ieftine, pentru că miza este foarte mică, fac acest lucru doar din dorința de a-l face și să treacă și anul acesta sau de a pune în buzunar o mie, două, trei mii de euro pentru zile negre. Nu! Aici întotdeauna e meritul lui Matei, care, orice eveniment a organizat, a vrut să fie de ținută și uite că reușește în fiecare an”, a spus Cătălin Botezatu.  

“Este lăudabilă participarea Ucrainei”
Cătălin Botezatu apreciază participarea designerilor din Ucraina la Festivalul Transilvania Fashion.

„Este lăudabilă și participarea colegilor din Ucraina, care au ales să se împartă și să vină și la noi, dar este lăudabil și faptul că noi avem degineri buni și celebri din toată lumea. Sunt onorat să prezint alături de ei pe același catwalk și să fac parte din această echipă minunată an de an. Sper ca aceste trei seri minunate pe care le veți vedea aici la Cluj să vă încânte ochiul”, a mai spus Cătălin Botezatu.

Dr. Matei Miko a ținut să sublinieze, în finalul conferinței, că Festivalul Transilvania Fashion nu percepe taxă de participare de la designeri, iar intrarea pentru toți cei care doresc să admire ținutele este, de asemenea, gratuită în limita locurilor disponibile.

“Nu vindem bilete, nu percepem taxe de participare, punem la dispoziția designerilor în mod gratuit coafura, machiajul și modelele. Acest lucru îl facem din adevărata noastră dorință de a crea un eveniment și o emulație prin care să stabilim un pol important la Cluj și în domeniul modei. Efortul este mare și vreau să le mulțumesc inimoșilor sponsori, printre care Banca Transilvania și NTT DATA România, dar și ceilalți pe care îi veți găsi pe afișul evenimentului și pe toată media, fără de care un asemenea eveniment nu poate avea loc, Mulțumesc și Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, pentru că ne-au creat posibilitatea desfășurării evenimentului într-un spațiul mirific”, a spus Dr. Matei Miko, Președinte și Producător General al Festivalului Transilvania Fashion.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Fenice Palas aduce gastronomia libaneză la Cluj-Napoca, în viitorul proiect RIVUS

Alex Campian

Published

on

Fenice Palas va deschide un nou restaurant în proiectul RIVUS, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, introducând la Cluj-Napoca o experiență culinară libaneză autentică. Noul local promite să devină un reper pentru gastronomia levantină și mediteraneană, oferind un concept rafinat, bazat pe preparate originale și pe ospitalitatea specifică Orientului Mijlociu.

În cadrul RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană dezvoltat în România, Fenice Palas Mediterranean & Lebanese va aduce la Cluj-Napoca o viziune culinară premium, caracterizată de arome orientale, ingrediente proaspete și interpretări moderne ale gastronomiei libaneze. Restaurantul își propune să ofere o experiență completă, de la mezze tradiționale la feluri principale bogate în condimente și texturi, completate de ritul shisha și de selecții exclusive de ceaiuri.

Prin designul sofisticat și atmosfera sa caldă, Fenice Palas va deveni un spațiu ideal pentru seri speciale, întâlniri între prieteni sau momente în familie. Conceptul este deja validat în Iași – Palas și Timișoara – Iulius Town, unde s-a bucurat de un succes constant, fiind apreciat pentru rafinament, autenticitate și atenția la detalii.

Proiectul RIVUS va integra o ofertă culinară diversă, cu peste 30 de restaurante și cafenele amplasate în Piața 1 Mai, unele cu priveliște spre Someș. De asemenea, un nou concept de food court va reuni bucătării internaționale, zone verzi, spații pentru familii și zone destinate relaxării, transformând pauza de masă într-o experiență completă pentru vizitatori.

Pe lângă componenta gastronomică, RIVUS va integra un parc de 5,2 hectare cu peste 700 de copaci maturi, spații culturale, birouri moderne și peste 400 de magazine. Detalii suplimentare pot fi consultate pe www.rivus.ro și pe platformele social media dedicate proiectului.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

✨ Încep Zilele UMF „Iuliu Hațieganu” 2025: o săptămână a excelenței, inspirației și recunoașterii performanței

Alex Campian

Published

on

Zilele Universităţii de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” Cluj-Napoca debutează oficial, potrivit sursei UMF, cu o serie de evenimente menite să celebreze excelența academică, inovația și comunitatea medicală clujeană. Manifestările se vor desfășura în perioada 8–13 decembrie 2025, reunind cadre universitare, studenți și invitați din întreaga țară.

Programul include mesajul festiv al rectorului prof. dr. Anca Buzoianu, precum și unul dintre momentele centrale ale ediției—Gala Premiilor Universității, programată joi, 11 decembrie, de la ora 18:00. Gala va aduce în prim-plan performanța academică, odată cu decernarea Marelui Premiu „Iuliu Hațieganu”, a premiilor facultăților și a premiilor speciale ale universității.

Un alt punct de atracție al Zilelor UMF este noua expoziție–concurs de fotografie „Frumusețea clipei”, dedicată tuturor membrilor și studenților universității pasionați de arta vizuală. Fotografiile preselectate vor putea fi admirate în holul Aulei „Iuliu Hațieganu”, de pe strada Gh. Marinescu nr. 23, pe întreaga durată a săptămânii.

Programul complet al evenimentelor poate fi consultat pe site-ul oficial al universității.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

🎄 Caravana Coca-Cola ajunge în Cluj-Napoca – Magie, lumini și bucurie pentru toată familia

Alex Campian

Published

on

Caravana Coca-Cola ajunge anul acesta și la Cluj-Napoca, la Târgul de Crăciun din Florești, aducând cu ea farmecul sărbătorilor și atmosfera magică a camioanelor roșii legendare, împodobite cu mii de lumini strălucitoare. Sub mesajul emoționant „Tu faci magia sărbătorilor”, evenimentul celebrează oamenii obișnuiți care transformă gesturile mici în bucurii mari, inspirând comunitatea să fie generoasă și veselă.

Vizitatorii se vor putea bucura de un mini „oraș al lui Moș Crăciun”, plin de zone foto, activări interactive și oportunitatea de a înregistra mesaje video pentru cei dragi, într-un cadru festiv care aduce zâmbete și voie bună la fiecare pas. În plus, Caravana continuă tradiția caritabilă prin proiectul „Zâmbetul din Cutie”, prin care clujenii pot aduce cadouri pentru copiii din comunități vulnerabile, răspândind magia Crăciunului mai departe.

Startul oficial al Caravanei a avut loc pe 29 noiembrie în Piața Constituției, la Târgul de Crăciun București, cu binecunoscută paradă a camioanelor roșii prin oraș, plină de lumini și muzică. Pe 30 noiembrie, vizitatorii au putut explora universul festiv al Caravanei, construit pentru a recrea atmosfera de poveste a sărbătorilor și pentru a inspira generozitatea și emoția lunii decembrie. Caravana ajunge la Florești pe 18 decembrie, aducând aceeași energie și bucurie pentru familii și copii.


✨ Experiențe magice la fiecare pas

Ediția din 2025 introduce un concept complet nou: Ateliere de Magie Coca-Cola, un spațiu interactiv creat pentru a transforma vizita într-o adevărată aventură de Crăciun. Cinci ateliere tematice invită participanții să devină creatorii propriei magii, explorând activități care surprind esența sărbătorilor și spiritul iernii.

La intrare, fiecare vizitator primește Brevetul Magic, un card personalizat care se completează pe măsură ce parcurge traseul. Cei care trec prin toate atelierele sunt răsplătiți cu un cadou-surpriză, pregătit special pentru această ediție, pentru a adăuga un strop de bucurie în sufletele tuturor.

Zona Atelierelor de Magie este completată de două activări multimedia:

  • Photo Corner lângă camion – perfect pentru fotografii festive și amintiri memorabile;

  • Magical Video Greeting Booth – un spațiu unde vizitatorii pot înregistra mesaje video pentru cei dragi, aducând un strop de magie personală sărbătorilor.

Astfel, fiecare participant pleacă nu doar cu amintiri, ci și cu un mesaj special de împărtășit, transformând experiența într-o adevărată poveste de Crăciun.


❤️ Magia de a face bine – tradiție și generozitate

Pentru Coca-Cola, magia sărbătorilor înseamnă și fapte bune. În acest spirit, compania continuă parteneriatul cu Asociația Șansa Ta prin proiectul „Zâmbetul din Cutie”. Vizitatorii sunt invitați să aducă cutii-cadou cu haine, jucării, dulciuri, rechizite sau mici atenții, care vor ajunge la copiii din comunități vulnerabile înainte de Crăciun.

Această inițiativă transformă vizita la Caravana Coca-Cola într-un gest real de bunătate și generozitate, amintindu-ne tuturor că magia sărbătorilor prinde viață prin oamenii din jurul nostru.

Caravana Coca-Cola 2025 aduce zâmbete, emoție și bucurie în Cluj și Florești, prin lumini spectaculoase, ateliere interactive și proiecte caritabile. Este o experiență perfectă pentru familii, prieteni și copii, care celebrează magia sărbătorilor și spiritul comunității, demonstrând că gesturile mici fac cele mai mari minuni.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom