Peste 13.000 de copii au beneficiat în 2021 de serviciul de telemedicină ALOPEDI
În anul 2021, prin intermediul ALOPEDI 0364-917, au fost evaluați telefonic nu mai puțin de 13.159 de copii. Până în prezent, acesta reprezintă cel mai mare număr de pacienți evaluați anual. Totodată, se remarcă o creștere cu 45,5% a numărului de apeluri telefonice în comparație cu anul 2020.
Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. Concomitent, le-au fost explicate părinților manifestările la apariția cărora este obligatoriu consultul medical față în față. De asemenea, pentru 1.410 copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în cazul a 15 copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.
Un număr semnificativ de părinți au solicitat sfaturi pentru copiii care prezintă febră (2.690 de apeluri), probleme respiratorii (2.587 de apeluri) și probleme digestive (1.610 apeluri). Totodată, medicii care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice au acordat sfaturi medicale pentru 94 de copii deja diagnosticați cu COVID-19, cel mai mare număr fiind în luna octombrie a anului 2021. În ceea ce privește distribuția lunară a cauzelor de apelare a serviciului de sfat pediatric telefonic ALOPEDI 0364-917, problemele respiratorii au predominat în lunile reci iar cele digestive în timpul verii.
ALOPEDI, serviciul de call center pentru urgențe pediatrice, s-a înființat din dorința medicilor din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a venit în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu. Obiectivul funcționării acestui serviciu a fost asigurarea sănătății, siguranței și confortului copilului.
Medici cu pregătire în domeniul pediatrie și medicină de urgență, ce au urmat un program de pregătire medicală specifică triajului telefonic, cu abilități de comunicare, consiliază părinții și le oferă sfatul medical adecvat stării copilului.
Serviciul răspunde 24/7 întrebărilor legate de sănătatea copilului. O cascadă de întrebări puse de către medic au rolul de a aprecia gravitatea stării copilului și stă la baza sfatului medical oferit ulterior părintelui. În cele mai multe cazuri este suficient un sfat medical telefonic, evitându-se aducerea copilului în serviciul de urgență, de obicei aglomerat, cu copii cu diverse probleme medicale. O parte dintre copii au nevoie de consult medical, situație în care medicul de la ALOPEDI îndrumă părintele să meargă cu copilul în serviciul medical potrivit, în intervalul de timp adecvat problemei medicale descrise de părinte.
Deoarece desfășoară activitate medicală, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca a obținut acordul Ministerului Sănătății pentru funcționarea acestui serviciu în cadrul spitalului, finanțarea liniei de gardă făcându-se de la bugetul de stat. Numărul de telefon este un număr cu tarif normal, putând fi accesat din orice rețea pentru a facilita accesul părinților la sfaturi medicale primite din partea specialiștilor Spitalului de Copii.
Un număr de 30 de medici angajați ai Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca asigură acest serviciu non-stop, fiind în permanență disponibili pentru a ajuta copilul bolnav: Baichoo Adriana, Balea Daniela, Bâlc Valentina, Bența Ioana, Boboc Cristina, Bucur Mihai, Bud Camelia, Bulata Bogdan, Burlac Oleg, Căbulea Ramona, Chintoan Elena, Chira Anca, Colț Cătălina, Dreghiciu Dana, Epure Anamaria, Gagu Gabriela, Gherman Cristina, Harambaș Lia, Kozma Dan, Kudor Liana, Lazăr Călin, Maghear Andreia, Mate Edina, Moisiuc Simona, Oprean Andreea, Szilagyi Boglarka, Toth Timea, Vanani Oana, Vizitiu Ramona, Vlașin Diana.
Source link