Connect with us

Eveniment

Produs de Cluj: „Acvariul” care-i protejează pe medici de COVID-19

Published

on

Produs de Cluj: „Acvariul” care-i protejează pe medici de COVID-19

Mai mulți tineri din Cluj-Napoca au realizat un dispozitiv care îi poate ajuta pe medicii din secțiile de Anestezie Terapie Intensivă (ATI), cele mai solicitate în prezent și mai ales în perioada care va urma, să îngrijească în siguranță pacienții infectați cu coronavirus. 
Concret, acest „acvariu”, cum a fost denumit de tinerii clujeni, se pune deasupra capului bolnavului și reduce riscul de contaminare a personalului medical în timpul unor proceduri cu grad ridicat de transmitere a virusului, cum ar fi: intubare, ventilația sau resuscitarea. Primele două „acvarii” au ajuns deja la medicii din două spitale din Cluj, care vor oferi și un feedback pentru îmbunătățirea prototipului.

 

Împreună cu Victor, Rares, Razvan si baietii de la Impreuna pentru Romania Moderna, H33, Kraft Haus, am creat o piesa care sa raspunda nevoilor sectiilor ATI, respectiv protectia in cazul procedurilor generatoare de aerosoli.

Some aerosol-generating procedures, such as tracheal intubation, non-invasive ventilation, tracheotomy, cardiopulmonary resuscitation, manual ventilation before intubation, and bronchoscopy, have been associated with an increased risk of transmission of coronaviruses.

https://apps.who.int/iris/rest/bitstreams/1272420/retrieve

Acest “acvariu” permite executarea manevrelor mentionate mai sus, precum si a celor ce implica sange, fara a expune cadrele medicale si auxiliare, diminuand semnificativ riscul infectarii. O mare parte din cazuri ajung sa aiba nevoie de proceduri generatoare de aerosoli.

Azi livram primele doua, unul la Spitalul de Pneumologie si Ftiziologie(Spital COVID) si unul la IRGH, adica la foarte dragii mei colegi de pe ATI.

Asteptam feedback si ne apucam sa mai producem, avand in vedere ca sunt utile si in ventilatia non-invaziva.

Cateva mentiuni:
1. Medicii si spitalele care au nevoie, va rog sa ma/ne contactati si sa spuneti cate. In loc sa deservim cate un spital pana la numarul dorit, o sa incercam sa le impartim, astfel incat sa ajunga cat mai repede 2-3 bucati peste tot. Apoi reluam.

2. Pe fiecare “acvariu”, intr-un colt, sunt 2 hashtag-uri: #lovemore si #fearless. Le-am vazut la icee.fest thanks to Lorena. Sunt un reminder pentru eroii nostri ca suntem alaturi de ei chiar si de la distanta. Si reprezinta ce cred eu ca trebuie sa facem toti acum.

3. Vad peste tot foarte multa ura, indreptata incotro se poate – autoritati, medici, pacienti, manageri, politisti etc samd. Vine din teama, din disperare, din frustrare… Dar acum, mai mult decat oricand, este ESENTIAL sa ne apropiem si sa construim toti impreuna, fiecare cu rolul lui cat de mic, fara “destepti”, ca sa depasim criza asta. E singurul mod in care putem reusi, iar ura destrama si raspandind panica in jur, ne pierdem cu firea si comitem erori. (Aviz si colegilor medici aici)

4. Acvariile sunt greu de produs si foarte scumpe, asa ca orice ajutor este mai mult decat binevenit, in special pentru ca in paralel avem de facut si viziere. De asta, avem nevoie de ajutorul dvs, oameni sau institutii. Iata cum poti ajuta:

Asociația Împreună pentru România Modernă
CIF:32937581
Str.Octavian Goga nr.18, Cluj-Napoca
IBAN:RO17BTRLRONCRT0240816401
Banca Transilvania Cluj

(0730) 820 552 Victor Dinica pt Revolut si BT Pay

5. Pentru alte grupuri de initiativa din tara, get in touch, va explicam ce si cum. Promitem ca nu va punem sa scrieti “un proiect marca acvarii.ro” sau alte asemenea, pt ca nu am inventat noi apa calda. Doar va dam instructiunile dupa ce implementam tot feedback-ul de la colegii anestezisti.

6. Proiectul a putut fi realizat cu sprijinul WakeZ, Inventiff., CNEO, Viaja a Rumanía – va rog aratati-le niste iubire pe social media. E un gest simbolic, si eu nevoie in vremurile astea… plus ca au povesti foarte interesante, in caz ca va plictisiti zilele astea…

7. Suntem in asta impreuna. Cu totii. Si o sa invingem.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

(Video) Vlăduța Lupău, scandal cu Wizz Air. „Suntem de 7 ore pe aeroport ca să plecăm la Cluj. Bătaie de joc. Niciodată nu o să mai plec cu Wizz Air”

Published

on

(Video) Vlăduța Lupău, scandal cu Wizz Air. „Suntem de 7 ore pe aeroport ca să plecăm la Cluj. Bătaie de joc. Niciodată nu o să mai plec cu Wizz Air”

Vlăduța Lupău are necazuri mari cu Wizz Air după ce a fost blocată 7 ore pe aeroport, în drum spre Cluj. Artista, alături de soțul ei, Adi Rus, au trecut prin clipe de coșmar în așteptarea avionului. Nu mai puțin de șapte ore pe aeroport, la care se adaugă câteva alune și o sticlă de apă pentru a „compensa” deranjul, au făcut-o pe îndrăgita interpretă să-și piardă răbdarea.„Dragi prieteni de pe Instagram, suntem de șapte ore pe aeroport ca să plecăm la Cluj. Oamenii ăștia nu știu cum mai au răbdarea, eu nu mai am răbdare. Este bătaie de joc. Wizz-ul, pe lângă faptul că a ajuns după trei ore față de ora la care trebuia să plecăm, acum ne țin și de o oră în avion și ne-au dat doar o apă plată și niște alune”, a spus Vlăduța Lupău, potrivit Can Can.Vedeta a dezvăluit nu doar că este nevoită să aștepte de ore bune plecarea avionului. Mai mult de atât, când întreabă cât va mai dura până când vor decola, li se spune „puțin”.„Sunt și copii mici (în avion, n.r.). Toată lumea este epuizată, nervoasă, cum să vă zic, o luăm razna și nimeni nu ne zice nimic, doar-Scuzați-ne, mai stăm puțin-. Bătaie de joc. Niciodată nu o să mai plec cu Wizz Air. Tot plec pentru că sunt nevoită și uite în ce hal a mers pe bătaia lor de joc”, a adăugat interpreta pe Instagram.@vladutal De 💩 multumim. #vladutalupau ♬ sunet original – Vlăduța LupăuCum îți poți recupera banii deja plătiți pentru biletele de avion în cazul zborurilor anulateOamenii îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, potrivit Stirile Pro Tv.Conform regulamentului Parlamentului European al Consiliului Uniunii Europene cu privire la anularea sau întârzierea zborului, companiile aerie au obligația de a oferi pasagerilor să aleagă una dintre următoarele variante:1. Rambursarea prețului biletului
2. Redirecționarea către destinația finală cu prima ocazieâ3. Redirecționarea la o dată ulterioară agreată de călător în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile.Călătorii trebuie să aleagă una dintre cele trei variante menționate mai sus, însă în funcție de distanța de zbor și de întârzierea înregistrată în raport cu ora de sosire prevăzută initial pot să primească și despăgubiri suplimentare.În cazul în care călătorii se află pe aeroport și optează pentru redirecționare, au dreptul la mese și băuturi răoritoare, iar în funcție de timpul de așteptare au dreptul și la două apeluri telefonice, mesaje sau e-mailuri.În cazul în care redirecționarea are loc a doua zi, călătorii au dreptul la cazare peste noapte și, în funcție de circumstanțe, pot primi compesații financiare.În cazul în care călătorii au fost informați de anularea zborului cu mai puțin de 14 zile înainte de data programată a plecării au dreptul la despăgubiri.Pe de altă parte, dacă zborul a fost anulat din cauze extraordinare, care nu au putut fi evitate, compania aeriană nu trebuie să plătească despăgubiri călătorilor.Printre evenimentele care pot fi considerate circumstanțe extraordinare se numără deciziile de gestionare a traficului aerian, instabilitatea politică, riscurile la adresa securității și condițiile meteo nefavorabile.Pentru a dovedi anularea zborului din cauze extraordinare, compania aeriană trebuie să arate extrase din jurnale de bord sau rapoarte referitoare la incidete. Compania aerianpă trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documenteDespăgubiri pe care le pot primi călătorii
Dacă distanța de zbor este mai mică de 1.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 250 de euro.Dacă distanța de zbor este între 1.500 și 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 400 de euro.Dacă distanța de zbor este mai mare de 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 600 de euroConform regulamentului Parlamentului European al Consiliului UE cu privire la anularea sau întârzierea zborului, drepturile pasagerilor se aplică în următoarele situații:• Dacă zborul se face pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE)• Dacă aterizarea se face pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE• Dacă decolarea se face de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UEÎn acest context, UE însemană cele 27 de state membre, inclusiv Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare.În cazul în care compania aeriană nu oferă posibilitatea de a alege între rambursare și redirecționare, ci decide să ramburseze prețul biletului inițial, călătorii au dreptul la o rambursare suplimentară a diferenței de preț dintre biletul nou și cel inițial.Dacă zborul de plecare și zborul de întoarcere au fost rezervate separat și sunt operate de companii diferite iar zborul de plecare se anulează, călătorii au dreptul la rambursare doar pentru zborul anulat.Dacă cele două zboruri sunt operate de companii diferite, dar sunt incluse pe aceeași rezervare, dacă se anulează zborul de plecare, călătorii au următoarele drepturi:1. Despăgubire2. Posibilitatea de a alege între rambursarea prețului întregului bilet (dus-întors) și redirecționare pentru zborul de plecare

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Vlăduța Lupău se plânge de Wizz Air. Artista din Cluj: „Ne țin de 7 ore nemâncați”

Published

on

Vlăduța Lupău se plânge de Wizz Air. Artista din Cluj: „Ne țin de 7 ore nemâncați”

Se întâmplă și la case mai mari. Artista din Cluj, Vlăduța Lupău s-a plâns de serviciile slabe ale companiei low-cost Wizz Air după ce aceasta a fost nevoită să aștepte 7 ore pentru a se întoarce din Spania.
Cunoscuta artistă din Cluj, Vlăduța Lupău a postat azi un clip video pe rețeaua de socializare Tik-Tok, în care se plânge de serviciile oferite de către operatorul maghiar low-cost Wizz-Air.

Aceasta este consternată de faptul că trebuie să aștepte șapte ore în avion pentru zborul din Spania către Aeroportul Inernațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca.

„Suntem de 7 ore «pe picior de plecare» («să vă iau Wizz-u’ în car», se aude de lângă cântăreață). Toată lumea este disperată, nervoasă, nemâncată. Au venit să ne dea un flacon de apă la jumătate de litru. Și niște alune. Am spun «nu, merci, e suficient să vă bateți joc și fără alune». Mereu spun că nu mai zbor cu Wizz-ul, și mereu, pentru că suntem nevoiți, mai plecăm (cu Wizz Air – n. red.). Mi se pare bătaie de joc, și sutele de oameni sunt epuizați. Sunt și bebeluși care nu înțeleg ei care e faza și cred că dacă eram și eu cu al meu… nu știu, turbam mai mult”, a spus Vlăduța Lupău într-un clip postat pe Tik-Tok.

De asemnea, la finalul clipului, cântăreața i-a intrebat pe urmăritori despre experiențele lor cu avionul.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Cluj: Șoferul care a spulberat o tânără pe trecerea de pietoni era băut

Published

on

Cluj: Șoferul care a spulberat o tânără pe trecerea de pietoni era băut

Femeia, care s-ar fi angajat în traversarea regulamentară a străzii, a fost accidentată de un autoturism, sâmbătă, în municipiul Turda.
Accidentul rutier s-a produs în jurul orei 12.30, pe Calea Victoriei, din municipiul Turda.

Tânăra de 30 de ani a fost lovită de o mașină în timp ce traversa regulamentar. La volanul autoturismului, care se deplasa dinspre municipiul Câmpia Turzii, se afla un bărbat de 58 de ani, din municipiul Turda.

Femeia a fost rănită și a fost transportată la spital.

Potrivit polițiștilor, șoferul era băut.

“Conducătorul autoturismului a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul indicând o concentrație de 0,34 mg/l alcool pur în aerul expirat, fiind condus la spital pentru recoltarea mostrelor biologice”, au precizat reprezentanții IPJ Cluj.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2023 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate