Categories: Eveniment

Protecţia Consumatorilor: “Cursele low-cost au devenit o fata morgana” / ANPC nu poate amenda Wizz Air

ANPC nu poate amenda operatorul aerian Low-Cost WizzAir, totuşi președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a îndemnat pasagerii afectați de amânarea sau anularea diverselor curse aeriene să se adreseze Autorității. 
Wizz Air a anulat sau reprogramat recent mai multe zboruri, dând astfel peste cap vacanțele românilor, însă Protecţia Consumatorilor nu poate amenda compania aeriană. Horia Constantinescu, preşedintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a explicat de ce. 

ANPC nu poate amenda un operator economic dacă acesta are sediul în alt stat european, dar se poate adresa autorităților de acolo, a transmis Horia Constantinescu, transmite bugetul.ro.  

Constantinescu a mai precizat că sunt firme care iau legătura cu operatorul în cauză și reprezintă consumatorul păgubit, dar astfel de servicii se plătesc, pe când contactarea ANPC este gratuită.

Pasagerii „au putere, în primul rând, conferintă de un regulament european în vigoare de foarte mult, Regulamentul 261 din 2004, cred, și au putere și autoritățile ca cea a noastră. Există un Centru european al consumatorilor în coordonarea autorității noastre.

Noi, ca autoritate, nu putem lua nicio măsură, vorbim de operatori economici cu sediul în alte state europene, cum sunt Wizz Air, Ryan Air, și numai prin Centrul european al consumatorului putem lua legătura cu autoritățile de acolo.

În ultima perioadă, am înțeles de la colegi că, din nou, Wizz Air nu înțeleg să răspundă cu promptitudinea pe care și-au asumat-o în discuțiile de anul trecut chiar la București, unde au venit însoțiți de avocații lor.

Din păcate, low-cost au devenit o fata morgana: azi pare low cost biletul, dar dacă dacă te hotărăști să te duci cu valiza, mai costă ceva, dacă mai adaugi o rezervare de loc… Toate acestea te duc la un preț ca al companiilor de linie regulată”, a declarat președintele ANPC.

Clienţii Wizz Air se plâng pe pagina de Facebook a operatorului aerian de faptul că zborurile sunt anulate constant şi că procedura pentru a obține o rambursare nu merită efortul. Aceştia spun că Wizz Air are o linie telefonică foarte scumpă pentru cei care fac plângeri, iar apoi când îndrăznești să-i suni pentru plată, te informează că dacă le pui o întrebare deja procesată pe site-ul lor web, îți vor aplica o penalizare/amendă.

Compania le transmite păgubiţilor că face “tot posibilul pentru a ne îmbunătăți experiența clienților” şi sugerază depunerea unei plângere prin link-ul: https://wizzair.com/…/infor…/compliments-and-complaints/ fapt care nu îi ajută cu mare lucru pe clienţii rămaşi fără vacanţe.  

Citeşte şi: Curse Wizz Air anulate fără explicaţii şi bilete vândute peste locurile disponibile în avion

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

2 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

4 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago