ANPC nu poate amenda operatorul aerian Low-Cost WizzAir, totuşi președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a îndemnat pasagerii afectați de amânarea sau anularea diverselor curse aeriene să se adreseze Autorității.
Wizz Air a anulat sau reprogramat recent mai multe zboruri, dând astfel peste cap vacanțele românilor, însă Protecţia Consumatorilor nu poate amenda compania aeriană. Horia Constantinescu, preşedintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a explicat de ce.
ANPC nu poate amenda un operator economic dacă acesta are sediul în alt stat european, dar se poate adresa autorităților de acolo, a transmis Horia Constantinescu, transmite bugetul.ro.
Constantinescu a mai precizat că sunt firme care iau legătura cu operatorul în cauză și reprezintă consumatorul păgubit, dar astfel de servicii se plătesc, pe când contactarea ANPC este gratuită.
Pasagerii „au putere, în primul rând, conferintă de un regulament european în vigoare de foarte mult, Regulamentul 261 din 2004, cred, și au putere și autoritățile ca cea a noastră. Există un Centru european al consumatorilor în coordonarea autorității noastre.
Noi, ca autoritate, nu putem lua nicio măsură, vorbim de operatori economici cu sediul în alte state europene, cum sunt Wizz Air, Ryan Air, și numai prin Centrul european al consumatorului putem lua legătura cu autoritățile de acolo.
În ultima perioadă, am înțeles de la colegi că, din nou, Wizz Air nu înțeleg să răspundă cu promptitudinea pe care și-au asumat-o în discuțiile de anul trecut chiar la București, unde au venit însoțiți de avocații lor.
Din păcate, low-cost au devenit o fata morgana: azi pare low cost biletul, dar dacă dacă te hotărăști să te duci cu valiza, mai costă ceva, dacă mai adaugi o rezervare de loc… Toate acestea te duc la un preț ca al companiilor de linie regulată”, a declarat președintele ANPC.
Clienţii Wizz Air se plâng pe pagina de Facebook a operatorului aerian de faptul că zborurile sunt anulate constant şi că procedura pentru a obține o rambursare nu merită efortul. Aceştia spun că Wizz Air are o linie telefonică foarte scumpă pentru cei care fac plângeri, iar apoi când îndrăznești să-i suni pentru plată, te informează că dacă le pui o întrebare deja procesată pe site-ul lor web, îți vor aplica o penalizare/amendă.
Compania le transmite păgubiţilor că face “tot posibilul pentru a ne îmbunătăți experiența clienților” şi sugerază depunerea unei plângere prin link-ul: https://wizzair.com/…/infor…/compliments-and-complaints/ fapt care nu îi ajută cu mare lucru pe clienţii rămaşi fără vacanţe.
Citeşte şi: Curse Wizz Air anulate fără explicaţii şi bilete vândute peste locurile disponibile în avion
Source link