Categories: Eveniment

Suma imensă de la stat, despăgubiri pentru constructorii autostrăzilor din România. S-ar fi putut construi 12 km din Autostrada Transilvania

686 de milioane de lei au fost despăgubirile plătite din 2019 încoace de Compania de Drumuri constructorilor care lucrează sau au lucrat la realizarea de autostrăzi și reabilitarea de drumuri naționale. Cu acești bani s-ar fi putut finanța, de exemplu, lucrările la doisprezece kilometri din Autostrada Transilvania. 
Grecii de la Aktor au primit cei mai mulți bani. Firma elenă a câștigat încă din primăvara lui 2020 la Curtea de Arbitraj de la Paris despăgubiri de peste 101 milioane de lei pentru un contract de reabilitare a 41 de kilometri din DN6, între Domașnea și Caransebeș, care s-a derulat în perioada 2005-2011 și unde finanțarea a fost asigurată prin fonduri ISPA pre-aderare, conform Digi24.ro.

Alte aproape 87 de milioane de lei au fost achitate către italienii de la Astaldi pentru lotul Medgidia – Constanţa de pe Autostrada Soarelui. Despăgubirile plătite se ridică la circa 17% din valoarea contractului.

Și spaniolii de la FCC au câștigat în arbitraj despăgubiri importante pentru lucrările făcute la centura Constanței și la autostrada Arad-Timișoara. Bani frumoși, pe lângă contracte, au încasat și italienii de la Impesa Pizzarotti și Tirena Scavi.

În total, în doar 2 ani, între 2019 și 2021, Compania de Drumuri a plătit firmelor care au lucrat la construirea de autostrăzi și reabilitarea de drumuri naționale peste 686 milioane lei. La această sumă mai trebuie să adăugăm cele 236 milioane lei pe care Compania de Drumuri le va achita eșalonat celor de la Salini din Italia, pentru rezilierea abuzivă în 2017, de către ministrul social democrat Răzvan Cuc și Ștefan Ioniță, șeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, a contractului pentru construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj.- Deva.

Și grecii de la Aktor speră în plata cât mai rapidă a celor peste 28 milioane de lei pe care i-au obținut în arbitraj drept despăgubiri pentru construirea a 24 de kilometri din autostrada Sebeș-Turda. Statul este penalizat astfel pentru că nu a făcut la timp exproprierile necesare. Șefii de la Drumuri speră că grecii vor termina în octombrie autostrada la care lucrează din 2014. Au deja deja gata 85% din lucrări.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Noi Reguli pentru Șoferi: Ce Se Întâmplă Cu Cei Care Refuză Primirea Procesului-Verbal?

Poliția a anunțat recent modificări legislative relevante pentru șoferii amendați care refuză să primească procesul-verbal…

1 day ago

Controversele Ordonanței 84: Controversele Ordonanței 84: Teste DrugTest fals pozitive și medicamentele care te pot lăsa fără permis

Poliția Română avertizează că anumite medicamente pot avea efecte psihoactive și pot genera rezultate false…

1 day ago

GALERIE FOTO: Noile grădini urbane unesc comunitățile – Un nou parc va fi realizat în nordul Clujului pentru evenimente culturale, relaxare și conectare cu natura

Cluj-Napoca este cunoscut pentru dimensiunea sa culturală vibrantă și dinamică, pentru diversitatea sa istorică, pentru…

1 day ago

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

3 days ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

3 days ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

4 days ago