Connect with us

Eveniment

Un român stabilit în SUA a încălțat zeci de copii nevoiași care locuiesc lângă groapa de gunoi a Clujului

Diana Petrescu

Published

on

Un român stabilit în SUA a încălțat zeci de copii nevoiași care locuiesc lângă groapa de gunoi a Clujului 1

Samuel Bistrian s-a întors în ţară pentru a le dona cizme copiilor care locuiesc lângă groapa de gunoi a Clujului. Acesta nu a venit singur, ci însoțit de fosta Miss Univers, Demi Leigh.Samuel Bistrian, un român stabilit de zeci de ani în Statele Unite ale Americii, a revenit acasă pentru a aduce bucurie copiilor nevoiaşi, informează antena3.ro.Samuel spune că şi-a dorit enorm să-i facă pe copiii de aici să zâmbească şi a reuşit.Iar surprizele nu s-au oprit aici. Samuel a adus-o printre copii şi pe fosta Miss Univers, Demi Leigh.După vizita în Cluj, cei doi vor merge în Hunedoara, iar sâmbătă vor vizita un orfelinat din Suceava, unde se află ucraineni.Bistrian este fondatorul și directorul general al Roma Boots din Dallas, o afacere care donează o pereche de cizme de ploaie unui copil sărac pentru fiecare pereche de cizme de ploaie vândută.Crescut împreună cu 11 frați și surori într-un sat de 120 de persoane, Bistrian a observat cum iernile reci și umede făceau ravagii în picioarele prost încălțate. “Îmi amintesc că, în copilărie, am văzut oameni deformați”, spune Bistrian. “Unii își pierduseră degetele de la picioare din cauza degerăturilor”.După Revoluția română din 1989, familia lui Bistrian a emigrat în Statele Unite ca refugiați, ducând o existență peripatetică care i-a purtat din Chicago, Tennessee și Texas. Familia era săracă, dar “am simțit totuși o obligație morală de a da înapoi celor pe care i-am lăsat în urmă”, spune Bistrian. “Așa că trimiteam haine; trimiteam pantofi. Dar nu am reușit să avem un impact atât de mare”. (Alți membri ai familiei s-au mutat în cele din urmă înapoi în România pentru a face muncă umanitară), scrie inc.comBistrian a început Roma cu 5.000 de dolari în economii în timpul recesiunii – 40.000 de dolari în împrumuturi pentru studenți și datorii la carduri de credit atârnau amenințător deasupra capului său. (În plus față de asocierea evidentă cu poporul rom, numele companiei este o redare inversă a cuvântului “amor” sau “dragoste”).Și-a vizitat un prieten din facultate care locuia în Shanghai și cei doi au vizitat fabrici până când au găsit una care putea face cizmele. În primii trei ani, Bistrian a continuat să lucreze la Neiman Marcus pentru a-și hrăni propria familie. La fel ca și Toms, Roma a primit la început o presă pozitivă care a atras oameni dispuși să își ofere voluntar timpul și talentul pentru această cauză.La prima sa “livrare de cizme” în România, Bistrian a distribuit, de asemenea, cărți, cărți de colorat și creioane colorate. “Copii care aveau 10, 11, 12 ani, au primit cizme de la noi și nu știau să citească”, spune Bistrian.“Asta a fost atât de descurajant”. Ca răspuns, el a creat Fundația Roma for All, care colectează 10 la sută din vânzările companiei și îi folosește pentru a aproviziona și extinde școlile locale. Scopul, spune Bistrian, este de a construi în cele din urmă centre de învățare pentru romi în locurile pe care le donează. Serviciile educaționale reprezintă soluția romilor la dezbaterea “ajutor versus dezvoltare” care a bântuit Toms.“Pentru a eradica sărăcia, nu trebuie doar să dai, dai, dai, dai, dai, dai, dai”, spune Bistrian. “Am trăit în România comunistă. Am văzut cum funcționează lucrurile. Îi împuternicești pe oameni prin educație. Îi lași să gândească liber și le spui că și ei pot face o diferență.”În prezent, compania face donații în 20 de țări de pe patru continente. Cizmele Roma sunt vândute online și prin intermediul unor comercianți cu amănuntul din 36 de state.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom