Connect with us

Eveniment

Unitatea de aviație din Cluj-Napoca a împlinit 13 ani

Stefania Heinz

Published

on

Unitatea de aviație din Cluj-Napoca a împlinit 13 ani

Unitatea Specială de Aviație Cluj-Napoca (USACN) are la activ 6.000 de ore de zbor, majoritatea pentru misiuni medicale de urgență.
USACN a fost înființată la 1 mai 2008 și este structura militară operativă subordonată nemijlocit Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, specializată în executarea misiunilor de zbor în zona de responsabilitate.

Zona de responsabilitate a Unității Speciale de Aviaţie Cluj-Napoca cuprinde judeţele Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureş, Bihor, Bistriţa Năsăud, Alba, Mureş, Braşov, Sibiu, Covasna  şi Harghita, iar la ordinul inspectorului general al Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, poate îndeplini misiuni de zbor pe întreg teritoriul naţional şi în străinătate.

În cei 13 de ani de la înfiinţare, personalul USACN a executat 6.000 de ore de zbor: misiuni ordonate de 2.369 de ore; zboruri de instruire de 1.027 ore; misiuni SMURD și în punctele de operare aeromedicale de 3.066 de ore.

Piloţii unităţii au executat misiunile de zbor pe elicoptere de tip Mi-8 sau MI-17, cât şi EC-135. USACN are în dotare un elicopter MI-17, dotat cu două motoare care dezvoltă fiecare 2.400 cai putere şi zboară cu o viteză maximă de 250 km/h la un plafon maxim de 5.500 m.

Misiunile executate de piloţii unităţii au constat în intervenţii la stingerea incendiilor, în zonele afectate de inundaţii, transportul pacienţilor sau a unor organe umane, prelevate în vederea transplantului, pentru căutare-salvare a unei persoane dispărute în munţi, antrenamentul cu echipajele de intervenție din cadrul instituţiilor Ministerului Administrației și Internelor pentru extragerea persoanelor și bunurilor materiale din zonele greu accesibile.

“În cei 13 ani de existenţă în spaţiul aerian românesc, USACN şi-a îndeplinit misiunile în deplină securitate aeronautică, consolidându-şi statutul de armă de elită, robustă şi capabilă să execute toate misiunile operative, umanitare şi de cooperare încredinţate în sprijinul comunităţii, a autorităţilor publice şi pentru asigurarea respectării normelor legale şi de comportament în societate”, a transmis instituția.

 

Source link

Facebook Comments

Eveniment

Cum a fost sărbătorită Ziua Europei la Cluj

Stefania Heinz

Published

on

Cum a fost sărbătorită Ziua Europei la Cluj

Municipalitatea clujeană a prezentat imagini de la ceremonia sărbătoririi Zilei Europei la Cluj-Napoca.
Ziua Independenței de Stat a României, Ziua Victoriei Coaliției Națiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial și Ziua Uniunii Europene au fost sărbătorite duminică, în Piața Unirii, din Cluj-Napoca.

Evenimentul a fost organizat de Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu Instituția Prefectului Județul Cluj, Divizia 4 Infanterie Gemina, Şcoala de Agenţi de Poliţie Septimiu Mureşan Cluj-Napoca și Inspectoratul de Jandarmi Județean Cluj.

Source link

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

“Dacă lărgim bulevardele în orașe, vom avea mai mulți pietoni morți”. Ce solicită specialiștii în infrastructură

Stefania Heinz

Published

on

"Dacă lărgim bulevardele în orașe, vom avea mai mulți pietoni morți". Ce solicită specialiștii în infrastructură

Pietonii și bicicliștii reprezintă jumătate dintre victimele acidentelor de circulație din România, remarcă Asociația Pro Infrastructură (API). Aceasta respinge propuneri ale aleșilor precum lărgirea bulevardelor urbane cu benzi auto sau stabilirea unei viteze maxime pentru bicicliști. 
“Chiar și în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranței rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, cere investiții în domeniu. Suntem de acord, cu mențiunea că banii trebuie cheltuiți cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie și de atitudine față de factorul uman, vom rămâne repetenții Europei și la acest capitol.Adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari deoarece aduce voturi, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziția codașă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni și bicicliști, cea mai mare pondere din Europa.Discutăm de mulți ani pe Forumul Pe Unde Merg despre viziunea zero pentru siguranță rutieră care pornește de la ideea că oamenii nu sunt perfecți și că pot greși. Niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare. Numărul acceptabil de vieți umane pierdute pe șosele este zero. Deci siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație”, conform API.

Aceasta consideră drept caraghioasă propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă. “Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii și bicicliștii sunt participanți la trafic neprotejați, deci trebuie protejați cu infrastructură, și nu blamați regulat cu expresii de tipul “indisciplina pietonilor”.

Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceștia pentru că mulți dintre ei se deplasează exclusiv cu mașina. Viziunea Zero presupune și ținte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu.

Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranța rutieră din guvern să fie tras la răspundere dacă țintele parțiale la doi ani nu sunt atinse. Investițiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități”.

Ministerul Afacerilor Interne a organizat o dezbatere publică, la cererea mai multor organizații de bicicliști, pe tema unui proiect de modificare a legislației rutiere, care propune introducerea unor restricții generale de viteză pentru biciclete, de 30 km/h.

Source link

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

O limuzină s-a făcut scrum pe Autostrada – Sebeș Turda

Stefania Heinz

Published

on

O limuzină s-a făcut scrum pe Autostrada - Sebeș Turda

Un autoturism BMW X3 a luat foc pe Autostrada Sebeș – Turda (A10), iar mașina incendiată a ars complet, nemaiputând fi salvată de intervenția pompierilor. 
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba a cominicat că un autoturism a luat foc pe Autostrada A10 Sebeş Turda. Detaşamentul de Pompieri Aiud a intervenit pentru lichidarea focului. Maşina incendiată circula pe sensul Turda – Aiud, la kilometrul 49, în zona Miraslău.  

Şoferul a staţionat maşina pe banda de urgentă, unde incendiul s-a manifestat generalizat. La faţa locului s-a deplasat o maşină de stins incendii şi o autospecială a Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare. Autoturismul marca BMW X3 a ars complet. La fața locului nu s-au înregistrat victime.  

Source link

Facebook Comments
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2020 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate