Connect with us

Eveniment

Regiunea Clujului a atras fonduri europene de 68 de milioane de euro la început de an

Stefania Heinz

Published

on

Regiunea Clujului a atras fonduri europene de 68 de milioane de euro la început de an

Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV) Cluj a făcut bilanțul absorbției de fonduri europene în primelor patru luni din 2021. 
“Mulțumesc echipei de la nivelul ADRNV pentru profesionalismul și implicarea acestora atât în ceea ce înseamnă gestionarea fondurilor europene pentru actuala perioadă de programare, în atribuțiile ce ne revin în calitate de Organism Intermediar al Programului Operațional Regional 2014-2020.

În procesul de pregătire al următoarei perioade de programare, ADRNV va avea rolul de autoritate de management pentru Programul Operațional Regional (POR) Nord-Vest 2021-2027. În ceea ce privește POR 2014-2020, încheiem primele patru luni din acest an cu absorție realizată la nivelul Regiunii Nord-Vest (RNV), în cadrul POR 2014-2020, de 68,5 milioane de euro”, a spus directorul general al ADRNV, Marcel Boloș (foto).

Pentru POR NV 2021-2027 și pregătirea următoarei perioade de programare, ADRNV a transmis către serviciile Comisiei Europene, versiunea consolidată a POR-NV, conform orientărilor tehnice primite din partea acestora.

“Echipa noastră a actualizat programul cu toate elementele din conținutul cadru conform ultimei forme de regulament și a integrat observațiile primite din partea CE și a partenerilor naționali și locali. POR-NV 2021-2027 este un document strategic de programare care acoperă domeniile: specializare inteligentă și inovare, creșterea competitivității IMM-urilor, digitalizare în administrație și în folosul cetățenilor, eficiență energetică, dezvoltare urbană, mobilitate și accesibilitate, protecția naturii și a biodiversității, infrastructura educaționala, turism și patrimoniu cultural.În calitate de ministru al fondurilor europene am susținut descentralizarea politicii de dezvoltare regională, inclusiv din perspectiva gestionării finanțărilor europene, promovând la nivelul acordului de parteneriat 2021-2027 un număr de opt programe operaționale regionale cu o alocare de peste peste 9 miliarde euro din Fondul European de Dezvoltare Regională. Am avut bucuria de a transmite aceste programe operaționale în prim draft la finalul lunii octombrie 2020, fiind pentru prima dată când România a început dialogul informal cu serviciile CE înainte de start-ul exercițiului financiar.

Am repetat întodeauna că succesul în ceea ce privește fondurile europene, absorția acestora și rezultatele în termeni de rentabilitate a acestor investiții constă în două lucruri esențiale: începerea la timp a perioadei de programare; pregătirea din timp a portofoliului de proiecte. Am promovat acest lucru anul trecut, fiind pentru prima dată când am folosit banii europeni din perioada de programare în derulare pentru pregătirea de proiecte la nivel regional și local pentru următoarea perioadă de programare”, a spus Boloș.

Source link

Facebook Comments

Eveniment

Cum a fost sărbătorită Ziua Europei la Cluj

Stefania Heinz

Published

on

Cum a fost sărbătorită Ziua Europei la Cluj

Municipalitatea clujeană a prezentat imagini de la ceremonia sărbătoririi Zilei Europei la Cluj-Napoca.
Ziua Independenței de Stat a României, Ziua Victoriei Coaliției Națiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial și Ziua Uniunii Europene au fost sărbătorite duminică, în Piața Unirii, din Cluj-Napoca.

Evenimentul a fost organizat de Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu Instituția Prefectului Județul Cluj, Divizia 4 Infanterie Gemina, Şcoala de Agenţi de Poliţie Septimiu Mureşan Cluj-Napoca și Inspectoratul de Jandarmi Județean Cluj.

Source link

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

“Dacă lărgim bulevardele în orașe, vom avea mai mulți pietoni morți”. Ce solicită specialiștii în infrastructură

Stefania Heinz

Published

on

"Dacă lărgim bulevardele în orașe, vom avea mai mulți pietoni morți". Ce solicită specialiștii în infrastructură

Pietonii și bicicliștii reprezintă jumătate dintre victimele acidentelor de circulație din România, remarcă Asociația Pro Infrastructură (API). Aceasta respinge propuneri ale aleșilor precum lărgirea bulevardelor urbane cu benzi auto sau stabilirea unei viteze maxime pentru bicicliști. 
“Chiar și în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranței rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, cere investiții în domeniu. Suntem de acord, cu mențiunea că banii trebuie cheltuiți cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie și de atitudine față de factorul uman, vom rămâne repetenții Europei și la acest capitol.Adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari deoarece aduce voturi, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziția codașă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni și bicicliști, cea mai mare pondere din Europa.Discutăm de mulți ani pe Forumul Pe Unde Merg despre viziunea zero pentru siguranță rutieră care pornește de la ideea că oamenii nu sunt perfecți și că pot greși. Niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare. Numărul acceptabil de vieți umane pierdute pe șosele este zero. Deci siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație”, conform API.

Aceasta consideră drept caraghioasă propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă. “Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii și bicicliștii sunt participanți la trafic neprotejați, deci trebuie protejați cu infrastructură, și nu blamați regulat cu expresii de tipul “indisciplina pietonilor”.

Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceștia pentru că mulți dintre ei se deplasează exclusiv cu mașina. Viziunea Zero presupune și ținte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu.

Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranța rutieră din guvern să fie tras la răspundere dacă țintele parțiale la doi ani nu sunt atinse. Investițiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități”.

Ministerul Afacerilor Interne a organizat o dezbatere publică, la cererea mai multor organizații de bicicliști, pe tema unui proiect de modificare a legislației rutiere, care propune introducerea unor restricții generale de viteză pentru biciclete, de 30 km/h.

Source link

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

O limuzină s-a făcut scrum pe Autostrada – Sebeș Turda

Stefania Heinz

Published

on

O limuzină s-a făcut scrum pe Autostrada - Sebeș Turda

Un autoturism BMW X3 a luat foc pe Autostrada Sebeș – Turda (A10), iar mașina incendiată a ars complet, nemaiputând fi salvată de intervenția pompierilor. 
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba a cominicat că un autoturism a luat foc pe Autostrada A10 Sebeş Turda. Detaşamentul de Pompieri Aiud a intervenit pentru lichidarea focului. Maşina incendiată circula pe sensul Turda – Aiud, la kilometrul 49, în zona Miraslău.  

Şoferul a staţionat maşina pe banda de urgentă, unde incendiul s-a manifestat generalizat. La faţa locului s-a deplasat o maşină de stins incendii şi o autospecială a Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare. Autoturismul marca BMW X3 a ars complet. La fața locului nu s-au înregistrat victime.  

Source link

Facebook Comments
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2020 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate