Categories: Info

Businessman clujean, implicat într-un proiect imobiliar la Baia Mare


Proiectul Baia Mare Shopping Park (BMSP) se va întinde 18.000 mp, fiind vizat terenul din zona fabricii de mobilă Mobam, societate în al cărei acționariat ar fi intrat recent și omul de afaceri Dan Pitic.
Parcul de retail va fi construit până la finele anului pe Bd. Unirii nr. 21, pe un teren care cuprinde fosta fabrică de mobilă și actualul supermarket Kaufland 2, ce va fi încorporat în BMSP, și va dispune de 780 de locuri de parcare, conform portalului local 2M News.

Printre magazine se mai numără Lidl, New Yorker, Deichmann, Jysk, Pepco, DM, C&A, Takko Fashion. Mobam își vinde terenul cu 100 euro/mp, conform unui document intern. Vânzarea trebuia făcută către Squaretime Development, însă ea a cesionat drepturile de cumpărare către Avocado Development.

Squaretime este un dezvoltator ce face achiziții imobiliare preponderent pentru Mitiska REIM (Belgia), specializată în investiții în centre comerciale, Avocado fiind înființată în 2018, special pentru această tranzacție, o sucursală a Squaretime.

Square 7 Properties, partener din România al Mitiska, este desemnată să se ocupe de finalizarea centrului. Firma este controlată de austriacul Clemens Petschnikar. Mobam a decis anul trecut să oprească producția. În 2008, la edificarea Kaufland 2, Mobam a mai vândut 2 ha, cu 4,5 milioane euro.

Ca acționari apar Gheorghe Jaklovszky (14%), Alexandru Pop (11%), Gheorghe Puț (10%), statul român (2%). Firma avea afaceri anuale de 4,6 milioane de lei și o pierdere de 0,6 milioane, cu 59 de angajați, în 2018, conform Ministerului Finanțelor Publice. Între timp, Dan Pitic ar fi cumulat 17,9% din acționariat.

Acesta a preluat anul trecut magazinele Ambient din Cluj-Napoca, Alba Iulia şi Blaj. Acţionarul furnizorului de materiale pentru amenajări interioare Ax Perpetuum a preluat, potrivit Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, o creanţă de 27,3 milioane de lei a retailerului de bricolaj Ambient Sibiu, fondat de Ioan Ciolan, aflat în reorganizare. Țintele sale erau creșterea anuală a cifrei de afaceri a rețelei cu 30%, urmată de câștigarea de cotă de piață și planuri de dezvoltare.

Source link

Facebook Comments Box
Tudor Calinescu

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

3 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

5 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago