Categories: Info

Businessman clujean, implicat într-un proiect imobiliar la Baia Mare


Proiectul Baia Mare Shopping Park (BMSP) se va întinde 18.000 mp, fiind vizat terenul din zona fabricii de mobilă Mobam, societate în al cărei acționariat ar fi intrat recent și omul de afaceri Dan Pitic.
Parcul de retail va fi construit până la finele anului pe Bd. Unirii nr. 21, pe un teren care cuprinde fosta fabrică de mobilă și actualul supermarket Kaufland 2, ce va fi încorporat în BMSP, și va dispune de 780 de locuri de parcare, conform portalului local 2M News.

Printre magazine se mai numără Lidl, New Yorker, Deichmann, Jysk, Pepco, DM, C&A, Takko Fashion. Mobam își vinde terenul cu 100 euro/mp, conform unui document intern. Vânzarea trebuia făcută către Squaretime Development, însă ea a cesionat drepturile de cumpărare către Avocado Development.

Squaretime este un dezvoltator ce face achiziții imobiliare preponderent pentru Mitiska REIM (Belgia), specializată în investiții în centre comerciale, Avocado fiind înființată în 2018, special pentru această tranzacție, o sucursală a Squaretime.

Square 7 Properties, partener din România al Mitiska, este desemnată să se ocupe de finalizarea centrului. Firma este controlată de austriacul Clemens Petschnikar. Mobam a decis anul trecut să oprească producția. În 2008, la edificarea Kaufland 2, Mobam a mai vândut 2 ha, cu 4,5 milioane euro.

Ca acționari apar Gheorghe Jaklovszky (14%), Alexandru Pop (11%), Gheorghe Puț (10%), statul român (2%). Firma avea afaceri anuale de 4,6 milioane de lei și o pierdere de 0,6 milioane, cu 59 de angajați, în 2018, conform Ministerului Finanțelor Publice. Între timp, Dan Pitic ar fi cumulat 17,9% din acționariat.

Acesta a preluat anul trecut magazinele Ambient din Cluj-Napoca, Alba Iulia şi Blaj. Acţionarul furnizorului de materiale pentru amenajări interioare Ax Perpetuum a preluat, potrivit Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, o creanţă de 27,3 milioane de lei a retailerului de bricolaj Ambient Sibiu, fondat de Ioan Ciolan, aflat în reorganizare. Țintele sale erau creșterea anuală a cifrei de afaceri a rețelei cu 30%, urmată de câștigarea de cotă de piață și planuri de dezvoltare.

Source link

Facebook Comments Box
Tudor Calinescu

Recent Posts

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

2 days ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

2 days ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

3 days ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

3 days ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

2 weeks ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

2 weeks ago