Sponsorizat
Categories: Info

Businessman clujean, implicat într-un proiect imobiliar la Baia Mare

Sponsorizat
Sponsorizat


Proiectul Baia Mare Shopping Park (BMSP) se va întinde 18.000 mp, fiind vizat terenul din zona fabricii de mobilă Mobam, societate în al cărei acționariat ar fi intrat recent și omul de afaceri Dan Pitic.
Parcul de retail va fi construit până la finele anului pe Bd. Unirii nr. 21, pe un teren care cuprinde fosta fabrică de mobilă și actualul supermarket Kaufland 2, ce va fi încorporat în BMSP, și va dispune de 780 de locuri de parcare, conform portalului local 2M News.

Printre magazine se mai numără Lidl, New Yorker, Deichmann, Jysk, Pepco, DM, C&A, Takko Fashion. Mobam își vinde terenul cu 100 euro/mp, conform unui document intern. Vânzarea trebuia făcută către Squaretime Development, însă ea a cesionat drepturile de cumpărare către Avocado Development.

Squaretime este un dezvoltator ce face achiziții imobiliare preponderent pentru Mitiska REIM (Belgia), specializată în investiții în centre comerciale, Avocado fiind înființată în 2018, special pentru această tranzacție, o sucursală a Squaretime.

Square 7 Properties, partener din România al Mitiska, este desemnată să se ocupe de finalizarea centrului. Firma este controlată de austriacul Clemens Petschnikar. Mobam a decis anul trecut să oprească producția. În 2008, la edificarea Kaufland 2, Mobam a mai vândut 2 ha, cu 4,5 milioane euro.

Ca acționari apar Gheorghe Jaklovszky (14%), Alexandru Pop (11%), Gheorghe Puț (10%), statul român (2%). Firma avea afaceri anuale de 4,6 milioane de lei și o pierdere de 0,6 milioane, cu 59 de angajați, în 2018, conform Ministerului Finanțelor Publice. Între timp, Dan Pitic ar fi cumulat 17,9% din acționariat.

Acesta a preluat anul trecut magazinele Ambient din Cluj-Napoca, Alba Iulia şi Blaj. Acţionarul furnizorului de materiale pentru amenajări interioare Ax Perpetuum a preluat, potrivit Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, o creanţă de 27,3 milioane de lei a retailerului de bricolaj Ambient Sibiu, fondat de Ioan Ciolan, aflat în reorganizare. Țintele sale erau creșterea anuală a cifrei de afaceri a rețelei cu 30%, urmată de câștigarea de cotă de piață și planuri de dezvoltare.

Source link

Facebook Comments Box
Tudor Calinescu

Recent Posts

Primark deschide primul magazin la Cluj – peste 130 de locuri de muncă și 3.700 mp de shopping!

Primark, celebrul retailer internațional de modă, își deschide porțile în Cluj-Napoca pe 9 septembrie, ora…

12 hours ago

CFR Cluj, mesaj emoționant pentru Dan Petrescu: „Mulțumim pentru tot, Mister!”

Clubul CFR 1907 Cluj a anunțat oficial, printr-o postare pe pagina de Facebook, despărțirea de…

2 days ago

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

2 weeks ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

2 weeks ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

2 weeks ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

2 weeks ago