Connect with us

National

„Când o vedea Dunărea asemenea dig, își cere scuze și face cale întoarsă” – Improvizațiile care par să stârnească râsul în fața forței naturii

Stefania Heinz

Published

on

Într-o nouă încercare de a ține piept apelor Dunării, ne întâmpină un „dig” improvizat, format din saci de nisip, ce stârnește zâmbete în rândul localnicilor și al celor care au avut ocazia să-l vadă. Fotografia, distribuită de către Apele Române, arată un baraj improvizat, cu saci de nisip aranjați de-a lungul malului. Pare mai degrabă o construcție „artistică” decât o barieră de protecție eficientă împotriva apei. „Când o vedea Dunărea asemenea dig, își cere scuze și face cale întoarsă”, a fost reacția amuzată a unui observator care a încercat să surprindă în cuvinte imaginea, adăugând cu ironie că „Sacii ăștia probabil joacă Pinguinul 😃”.

Este evident că digul improvizat nu inspiră încredere și pare mai degrabă o încercare de moment, un efort „descurcăreț” de a împiedica apa să își facă de cap. Dispunerea sacilor pare atât de dezordonată încât dă senzația că aceștia ar putea lua-o la vale la primul val mai puternic. Dar poate că tocmai acest aspect comic este ceea ce i-a făcut pe mulți să se amuze și să împărtășească fotografia pe rețelele de socializare.

Realitatea din spatele „comicării”

Dunărea este cunoscută pentru capacitatea sa de a-și croi drum atunci când nivelul apei crește, inundând terenuri și așezări din apropiere. În fața unui astfel de adversar, este crucial să avem sisteme de protecție solide și bine gândite. Din păcate, ceea ce vedem aici pare mai degrabă o improvizație ce ridică semne de întrebare cu privire la pregătirea reală pentru situații de urgență.

Chiar dacă sacii de nisip sunt adesea folosiți ca măsură temporară în cazul creșterii nivelului apelor, aceștia trebuie așezați cu grijă și în straturi multiple, pentru a crea o barieră eficientă. Imaginea surprinsă, însă, pare să arate o abordare mai relaxată, ca și cum „pinguinii” ar fi decis să joace un dans de grup în fața Dunării.

Umorul ca formă de protest

Ironia și umorul sunt adesea modalități prin care oamenii reușesc să facă față situațiilor dificile. Comentariile glumețe, precum cel referitor la „pingunii” jucăuși, sunt o formă de exprimare a neîncrederii și a frustrării față de măsurile de protecție care par să nu fie la înălțimea situației.

Faptul că fotografia a devenit virală arată că oamenii nu doar observă lipsa de eficiență, ci și că sunt conștienți de riscurile pe care le implică o astfel de abordare superficială. Este un semnal de alarmă că trebuie să ne concentrăm pe soluții reale și eficiente în fața provocărilor naturale, mai ales atunci când Dunărea își arată forța.

Concluzie

Fie că râdem de „digul improvizat” sau că vedem în el un simbol al nepăsării, un lucru este sigur: natura nu va sta pe loc să râdă alături de noi. Este esențial să ne pregătim cu adevărat, să investim în soluții durabile și să nu ne bazăm pe improvizații atunci când vine vorba de siguranța comunităților din zonele expuse inundațiilor. Până atunci, însă, rămâne să ne amuzăm de pinguinii de pe malul Dunării și să sperăm că data viitoare, vom avea o strategie mai solidă pentru a ține apele în frâu.

Imagine: Apele Romane

Facebook Comments Box

National

Prima călătorie a trenului electric inaugural este programată pentru miercuri. Începând cu 2025, alte 25 de rame electrice vor fi puse în circulație, dintre care patru vor lega Clujul de Moldova, Banat și Muntenia

Stefania Heinz

Published

on

Primul tren electric devine operațional: călătoria inaugurală va avea loc miercuri dimineață. Prețul unui bilet la clasa a II-a este de 63 de lei.

Călătoria inaugurală a noului tren electric achiziționat de Ministerul Transporturilor de la compania Alstom (Franța) va avea loc miercuri, 20 noiembrie, la ora 09:30. Prețul unui bilet pe ruta București – Brașov va fi de 91 de lei la clasa I și 63 de lei la clasa a II-a, a declarat Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).

Invitat la B1 TV, Roșeanu a precizat că aceasta este prima ramă electrică din cele 37 cumpărate în 2020 care finalizează testele. Începând de joi, după inaugurare, la care este așteptat și premierul Marcel Ciolacu, trenul va circula pe ruta București – Brașov, având prima plecare la ora 05:40 și o durată a călătoriei de aproximativ două ore și jumătate.

Așteptăm ca în cursul zilei de luni biletele să fie puse în vânzare, aici este atribuția operatorului (n.r. CFR Călători) sper să fie cât mai repede, cu toții ne dorim. Are un parcurs de aproximativ două ore și jumătate. Miercuri după amiază se va întoarce în București, iar de joi dimineață intră în circulație la ora programată, respectiv o pereche suplimentară spre Brașov, de la 05:40, pleacă la Brașov și ajunge pe la 08:10, o oră utilă pentru cei care au treabă la Brașov sau pe Valea Prahovei. Se întoarce pe la 11:00, înapoi spre București. Costul unui bilet va fi de 91 de lei la clasa I și 63 lei clasa II-a, prețuri de tren în regim InterRegio”, a explicat președintele ARF, Ștefan Roșeanu, citat de economedia.ro.

Începând de la jumătatea lunii decembrie, odată cu implementarea „Noului mers al trenurilor 2024-2025”, va fi introdusă în circulație încă o pereche suplimentară de trenuri, a anunțat oficialul ARF.

Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor fi integrate în parcul ARF și predate către CFR Călători pentru operare, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor acoperi toate rutele prevăzute în contractul de servicii publice. Acestea includ:

  • București – Constanța
  • București – Craiova
  • București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara
  • București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad
  • București – Craiova – Târgu Jiu – Deva

Rutele celor 25 de trenuri electrice. Patru dintre ele conectează Clujul cu Moldova, Banat, Muntenia

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate:

  • Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi;
  • Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava;
  • Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi;
  • Iaşi – Suceava – Dej – Cluj Napoca;
  • Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca;
  • Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj Napoca;
  • Bucureşti – Ploieşti – Braşov;
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat în martie 2022 un contract cu Alstom Ferroviaria SpA pentru achiziția a 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a fost livrat în România pe 4 decembrie 2023 și a fost supus testelor, însă livrarea celorlalte 36 de rame electrice RE-IR a suferit întârzieri.

Valoarea totală a contractului, care include achiziția celor 37 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, este de 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile destinate ARF au fost fabricate în Polonia.

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

Cluj-București cu 100 de lei TAROM anunță oferte speciale.

Diana Petrescu

Published

on

TAROM lansează al treilea val de reduceri din această toamnă pentru zborurile interne, inclusiv pe ruta Cluj-București

Compania aeriană TAROM continuă seria de oferte speciale, anunțând un nou val de reduceri pentru zborurile interne, inclusiv pe ruta populară Cluj-București. Pasagerii pot achiziționa bilete la prețuri promoționale, începând de la 23 de euro pentru zboruri într-un singur sens, valabile pentru toate rutele interne. Perioada de achiziție este limitată între 21 și 23 octombrie, conform unui comunicat emis de companie.

Această ofertă vine în sprijinul celor care își doresc să călătorească în România la prețuri accesibile, iar biletele sunt valabile pentru călătorii începând cu 18 noiembrie. TAROM subliniază că pasagerii pot profita de tarife reduse atât pe sensul de plecare dinspre destinațiile interne spre București, cât și invers.

Avion Tarom, oprit la Cluj, chiar înainte de decolare. Tudor Chirilă povestește ce s-a întâmplat

Astfel, cei care vor să călătorească din orașe precum Cluj-Napoca spre capitală pot achiziționa bilete la prețul de 23 de euro pentru un zbor într-un singur sens. În sens invers, din București către alte destinații interne, biletele pornesc de la 47 de euro. De asemenea, un zbor dus-întors între București și orașele din România poate fi achiziționat la prețul de 69 de euro.

Tarifele includ toate taxele, un bagaj de mână de până la 8 kg și, ca un avantaj suplimentar, pasagerii beneficiază de serviciul de check-in gratuit.

O companie cu tradiție

TAROM, Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, activează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și a fost înființată în anul 1954. Din 2010, compania este membră a Alianței SkyTeam, un consorțiu global de companii aeriene care oferă pasagerilor o rețea extinsă de rute și destinații. Flota TAROM cuprinde 18 aeronave, iar compania operează zboruri către 70 de destinații, fie cu aeronave proprii, fie în parteneriat cu alte companii aeriene prin acorduri de code share.

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

Din anul 1993, TAROM este, de asemenea, membră a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA), asigurând astfel un standard internațional ridicat pentru pasagerii săi.

Prin aceste noi reduceri, TAROM își reafirmă angajamentul de a oferi opțiuni accesibile și confortabile de călătorie pe rutele interne, păstrând în același timp standardele de calitate care i-au adus un loc de încredere în preferințele călătorilor români.

Facebook Comments Box
Continue Reading

International

VIDEO! Cea mai mare campanie de promovare a României rulează pe micile ecrane din întreaga lume!

Stefania Heinz

Published

on

În prezent, unul dintre cele mai mari evenimente virale pentru promovarea României se desfășoară pe YouTube, având ca protagonist Salina Turda și cei mai urmăriți creatori de conținut din lume. Clipul, care a ajuns deja pe primul loc în trending cu 45 de milioane de afișări, a fost inițiat de Mr. Beast, cunoscut drept Jimmy Donaldson, cel mai influent și popular creator de conținut pe YouTube.

Mr. Beast, renumit pentru videoclipurile sale spectaculoase și provocările extravagante, a adunat o echipă formată din alți youtuberi de renume pentru a petrece 7 zile într-o experiență inedită: explorarea „unui oraș subteran” – Salina Turda. Această mină de sare transformată într-o atracție turistică a devenit fundalul perfect pentru provocările extreme și activitățile captivante ale creatorilor de conținut, care au surprins publicul la nivel mondial.

Această producție nu doar că a adus Salina Turda în lumina reflectoarelor internaționale, ci și România, oferind o vizibilitate globală pe care nici o campanie oficială de promovare a turismului autohton nu a reușit să o atingă până acum. În timp ce clipul explorează adâncurile Salinei, numele României este repetat de mai multe ori, fiind promovată imaginea țării noastre într-un context extrem de favorabil. Astfel, brandul turistic al României primește, indirect, cea mai mare expunere din istorie.

O referință notabilă din clip este „frunza”, logoul campaniei „Explore the Carpathian Garden”, un proiect controversat de promovare a turismului românesc, care a costat aproximativ 75 milioane de euro, dar nu a avut impactul scontat. Acum, datorită popularității clipului lui Mr. Beast, acest simbol revine în atenția globală, însă într-un context mult mai eficient și organic.

Prezența creatorilor de conținut extrem de influenți, cu milioane de abonați din întreaga lume, în Salina Turda nu doar că promovează una dintre cele mai spectaculoase atracții turistice ale României, ci pune țara noastră pe harta destinațiilor de explorat. Acest videoclip viral devine, în esență, cea mai mare campanie de promovare turistică pe care România a avut-o vreodată, oferind o expunere autentică și valoroasă pe plan internațional.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite