Connect with us

Prin Oras

Adio, aquapark în Cluj-Napoca? După ani de promisiuni goale, conducerea Primăriei și-a dat seama ca nu are teren potrivit pentru că pământurile Clujului o iau la vale

Alex Campian

Published

on

Adio, aquapark în Cluj-Napoca? După ani de promisiuni goale, conducerea Primăriei și-a dat seama ca nu are teren potrivit pentru că pământurile Clujului o iau la vale

Realizarea unui aquapark în Cluj-Napoca este o promisiune cu care clujenii au fost amăgiți de către primarul Emil Boc de-a lungul anilor. După ce ani la rând, conducerea Primăriei a bătut apa în piuă cu construirea unui aquapark în zona Becaș, s-a renunțat la acel teren în favoarea amenajării Parcului Est. Acum, altă variantă nu mai există. Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, astăzi, că Primăria caută un teren potrivit chiar și în afara orașului. Între timp, Primăria Chinteni a făcut demersuri pentru realizarea unui aquapark.„Din păcate căutăm variante pentru a putea amplasa un aquapark. Am avut o variantă inițială acolo unde este Parcul Est. În urma consultărilor cu specialiștii, opinia publică și cetățenii, decizia a fost ca să nu mai facem un aquapark acolo. Au fost foarte multe petiții ca să nu facem un aquapark și să transformăm acea zonă în cel mai mare parc al Clujului. Ne-am dus pe mâna specialiștilor și a celor care au venit cu aceste propuneri și, din păcate, nu am găsit o altă zonă unde am putea să facem un aquapark”, a spus Tarcea, în timpul unei emisiuni radio.Pentru construirea unui aquapark este nevoie de un teren mare, de câteva hectare, iar zona Clujului este problematică. Dealurile din municipiu prezintă alunecări de teren și s-ar ajunge la niște costuri enorme așa cum s-a întâmplat pe Dealul Lomb, unde Primăria a construit Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative și Centrul de Sprijinire a Afacerilor plus drumul de acces. Atât clădirile cât și drumul au necesitat costuri suplimentare. Imobilele au crăpat, parcarea la fel, iar drumul a fost construit în șase ani din cauza alunecărilor de teren. La fel s-ar întâmpla și în cazul în care Primăria ar opta pentru un teren cu alunecări de teren pentru a face aquapark.„Primăria municipiului nu deține terenuri de suprafețe de 4-5-6 hectare ca să putem face un aquapark într-o zonă cu foarte multe dealuri la care trebuie să facem multe lucrări de consolidare pentru că alunecă dealurile și vă dau exemplul din Borhanci unde am vrut să facem un cartier de case pentru tineret și în momentul în care am făcut toate studiile geo ne-ar fi costat mai mult consolidările decât casele în sine. Atunci am decis ca acolo să facem un hub educațional mai mic, cu o încărcare mai mică a dealului și cu consolidări mai mici și să facem și o pădure parc pentru a putea să consolidăm tot dealul. Evident, vom continua să căutăm teren pentru aquapark. Știu că există în zona Clujului mai multe zone că nu trebuie să fie neapărat în municipiul Cluj-Napoca un aquapark, ci poate să fie și în afara orașului, la 5, la 7 kilometri de Cluj-Napoca. Problema cea mai mare pentru aquapark este identificarea terenului . Evident că este un proiect pe care ne dorim să îl putem realiza ca să nu mai fie clujenii nevoiți să meargă în alte orașe”, a afirmat viceprimarul.Clujenii i-au sugerat lui Dan Tarcea să facă aquapark pe Valea Chintăului. Însă, potrivit viceprimarului „Primăria nu are 40 de hectare acolo. Cărțile funciare, din păcate, multe dintre ele sunt neactualizate și apare Statul Român, dar Primăria Municipiului Cluj-Napoca nu are 40 de hectare pe Valea Chintăului. Discutăm despre o zonă de pășune, dar asta este cu siguranță altceva”.Primăria Chinteni a început de cel puțin 5 ani demersurile pentru construirea unui aquapark. Deocamdată nu este nimic concret nici în localitatea vecină municipiului Cluj-Napoca. Se dorește realizarea investiției pe un teren de 10 hectare, proiectul fiind estimat la 25 milioane euro.„Ar fi foarte bine să fie un proiect viabil și să poată fi realizat. M-aș bucura foarte mult pentru că noi trebuie să gândim la nivel metropolitan. Nu mai trebuie să gândim neapărat la nivel local și este foarte bine dacă într-o proximitate de 10-15 kilometri un asemenea aquapark ar fi foarte binevenit. Trebuie creat și accesul la un asemenea aquapark că degeaba este aquapark dacă nu este acces și cele câteva mii de persoane care s-ar duce în fiecare zi acolo nu ar avea cum să ajungă la aquapark”, a încheiat Tarcea.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom