Connect with us

Prin Oras

Anul pandemic 2020 a fost bun pentru Daniela Nicoară: Cofetăria Dana și-a dublat profitul

Alex Campian

Published

on

Anul pandemic 2020 a fost bun pentru Daniela Nicoară: Cofetăria Dana și-a dublat profitul

Cofetăria Dana din Turda, una dintre cele mai cunoscute și apreciate cofetării din zonă, a raportat date financiare bune pentru anul precedent, care a fost dominat de restricțiile impuse de pandemie și multe din micile afaceri din HoReCa au fost îngenuncheate. Cofetăria este un mic business de familie, pornit imediat după Revoluția din 1989 cu mașini stradale de înghețată. Acum, Cofetăria Dana are doi asociați: Daniela Nicoară (90%) și Victor Nicoară (10%).„Povestea Cofetăriei Dana începe în anul 1991 când se pun bazele afacerii cu primele maşini stradale de îngheţată. O noutate la acea vreme şi o afacere extrem de îndrăzneaţă. Succesul acestora, precum şi ambiţia de a reuşi au dus la deschiderea primei pizzerii în Turda în anul 1993”, scrie pe site-ul cofetăriei.De la înghețată și pizza, Daniela Nicoară a făcut următorul pas spre prăjituri, în 1996, fiind aduse din Cluj-Napoca la Turda. Abia peste câțiva ani și-a deschis propriul laborator în Turda.„Cofetăria își completează oferta cu primele prăjituri, aduse la acea vreme de la Cluj. Visul dulce devine realitate și 3 ani mai târziu se deschide primul laborator în Turda. În 2002 cofetăria se extinde şi în Câmpia Turzii, iar în 2006 începe realizarea torturilor personalizate pentru nunţi. Anul 2009 aduce prima cofetărie şi în Cluj, şi un an mai târziu începe realizarea torturilor cu figurine pentru copii, moment care transformă munca de realizare şi decorare a torturilor într-o adevărată artă dulce”, mai aflăm de pe același site.De la vânzare de înghețată în stradă, acum compania turdeană a ajuns la venituri totale de milioane de euro și profit de câteva sute de mii de euro.Anul trecut, Cofetăria Dana a rulat peste 1,3 milioane euro cifră de afaceri, în scădere față de anul 2019 când valoarea veniturilor totale a fost de peste 2,4 milioane euro. În urmă cu trei ani, firma Danielei Nicoară și a lui Victor Nicoară a avut 2,2 milioane euro cifră de afaceri. În ultimii 20 de ani, veniturile totale au variat între 160 mii euro în anul 2000 și maxim 2,4 milioane euro în 2019.Profitul net declarat de Cofetăria Dana în 2020 a fost de peste 132 mii euro, mai mult decât dublu față de 2019 când câștigul net declarat a fost de aproximativ 55 mii euro. În urmă cu trei ani, compania din Turda a declarat 83.500 euro profit net. Cel mai mare profit, aproximativ 350 mii euro, l-a declarat în 2016. Patru ani la rând, în perioada 2011 – 2014, Cofetăria Dana a raportat pierderi care au variat între 18.800 euro și 242 mii euro.În 2020, numărul mediu de angajați era de 55.sursa foto: cofetariadana.ro

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

România intră în RĂZBOI! Primele drone ROMÂNEȘTI, gata de zbor! Clujul, la putere!

Cosmin Ardelean

Published

on

România intră în era dronelor! Producția militară începe ACUM! Clujul, implicat în planul național de înarmare!

România se pregătește să devină un jucător important pe piața de armament! Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a anunțat că, până la finalul acestui an, se va începe producția de serie a primelor drone românești cu utilizare militară și civilă. Această decizie marchează un pas semnificativ în dezvoltarea industriei de apărare naționale și are implicații majore pentru economia clujeană, având în vedere potențialul sectorului IT din regiune.

“În momentul de faţă, ceea ce o să avem sigur până la final de an, e faptul că o să avem dronele noastre, că o să avem RDX-ul şi TNT-ul, lucrăm la remodernizarea liniilor de producţie pe aceste două componente extrem de importante. O să avem, în aproximativ doi ani şi jumătate, propriile noastre pulberi, într-un joint venture cu o mare companie din afara României, şi, de asemenea, avem mecanismul FMS pentru muniţie calibrul 155”, a declarat ministrul.

Investițiile în industria de apărare vor fi masive. Bogdan Ivan a precizat că un miliard de lei vor fi alocați în acest an proiectelor de producție de tehnică militară, bani care vor ajunge la companiile naționale din domeniu.

Pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios, se lucrează strâns cu Ministerul Apărării pentru a identifica nevoile Armatei Române și a vedea cum poate industria autohtonă să le acopere. Se analizează capacitățile de producție existente și se fac investiții țintite pentru a le extinde și moderniza.

România nu se limitează doar la producția internă, ci dorește să joace un rol activ și în mecanismul SAFE al Uniunii Europene, dedicat înarmării. Ministrul Ivan a evidențiat avantajele competitive ale României în domenii precum tehnologia avansată, securitatea cibernetică, AI și drone, domenii în care Clujul are un potențial semnificativ de contribuție.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

Cosmin Ardelean

Published

on

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

O veste tristă lovește inima industriei românești: Ciserom Sebeș, fabrica de șosete cu o istorie de aproape 100 de ani, a închis porțile. Odată, gigant în producția de ciorapi, cu o capacitate de 10 milioane de perechi pe an, Ciserom lasă în urmă 98 de angajați și o bucată din istoria economică a țării.

Fabrica, înființată de un german în 1927, a trecut prin vremuri grele și glorioase. Pentru generații întregi de români, Ciserom era mai mult decât un loc de muncă. Era un simbol, o identitate. Așa cum își amintește cu nostalgie un fost angajat, Mihai Petrescu: “Când se ieșea din schimb era o mare de oameni, ca furnicile, care se îndrepta spre oraș”.

Dar vremurile s-au schimbat. Decizii greșite, concurența acerbă și costurile ridicate au încetinit motoarele gigantului. “Producem o pereche de șosete cu 17 lei și o vindem cu 5 lei. Nu se poate continua așa”, a mărturisit noul proprietar, o firmă din Sibiu care a preluat Ciserom în 2024.

Concluzia a fost tragică: închiderea. Cei 98 de angajați, mulți aproape de pensie, se confruntă acum cu incertitudinea șomajului. Ciorapii Ciserom, odată mândria industriei românești, se vând la prețuri derizorii pentru a lichida stocurile: 3-5 lei perechea.

Tragedia fabricii Ciserom este un simptom al problemelor cu care se confruntă industria românească: supraviețuirea într-o piață globalizată, în care costurile de producție sunt o provocare constantă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Tudor Chetreanu stârnește dezbateri pe rețelele sociale: Este legal să fii pe bicicletă în zona delimitată?

Stefania Heinz

Published

on

Tudor Chetreanu, provoacă gândirea critică și atrage atenția asupra regulilor de circulație, a publicat recent o fotografie pe rețelele sociale însoțită de întrebarea: „În suprafața delimitată, este legal să fii pe bicicletă? DA/NU🤓”.

Imaginea, aparent simplă la prima vedere, prezintă o zonă urbană bine definită – posibil un trotuar, o pistă pentru pietoni sau o zonă de intersecție – dar cu indicatoare care pot pune pe gânduri chiar și pe cei mai experimentați bicicliști.

Comentariile nu au întârziat să apară, iar părerile sunt împărțite. Unii susțin că este legal, atâta timp cât nu există semne explicite de interzis sau nu se pune în pericol siguranța pietonilor. Alții invocă prevederi clare din Codul Rutier care interzic deplasarea cu bicicleta în anumite zone, cum ar fi trotuarele, dacă nu există pistă specială.

Ce spune legea?
Conform legislației rutiere în vigoare, bicicliștii nu au voie să circule pe trotuar decât dacă există o pistă special amenajată pentru ei. Totuși, situațiile pot fi interpretate diferit în funcție de marcaje, semne de circulație sau reglementări locale.

Tudor Chetreanu nu oferă un răspuns direct, ci provoacă publicul la reflecție – o abordare educativă ce atrage tot mai multă atenție.

Indiferent de răspunsul „corect”, inițiativa lui subliniază un lucru esențial: e nevoie de mai multă claritate în semnalizarea rutieră și de o educație constantă pentru toți participanții la trafic.

Tu ce crezi? E legal să fii pe bicicletă în acea zonă? Scrie-ți opinia în comentarii

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite