Connect with us

Prin Oras

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Alex Campian

Published

on

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Emil Boc (PNL), extrem de mulțumit de colaborarea cu ministrul Transporturilor de la PSD: E un om cu viziune! Grindeanu: Emil Boc e un exemplu. Doar prestația USR-istului Drulă nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj.Colaborarea dintre PNL și PSD atinge cote maxime la Cluj.Edilul Emil Boc se arată foarte încântat de modul în care ministrul Transporturilor și Infrastructurii, PSD-istul Sorin Grindeanu, prioritizează proiectele Clujului. Și Grindeanu îl consideră pe primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, un primar-model. Doar prestația fostului ministru al Transporturilor, USR-istul Cătălin Drulă, nu l-a satisfăcut pe Boc. Recent (26 ianuarie 2022), în calitate de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), anunța semnarea protocolului de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești.Astfel, potrivit lui Grindeanu, ministerul Transporturilor își asumă finanțarea proiectului metroului din Cluj cu 2 miliarde de euro din PNRR, în condițiile în care prin Planul Național de Redresare și Reziliență este prevăzută suma de 600 milioane de euro pentru metroul din București și Cluj. Potrivit ministrului Grindeanu, metroul din Cluj va fi gata parțial în 2026, deși proiectanții arătau că cel mai rezonabil termen ar fi abia anul 2028.„Informația de acolo este corectă, a domnului ministru și corespunde EXACT hotărârii de Guvern prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou!”, a declarat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post local de radio. „Alți comentatori, sunt comentatori. Acolo sunt documente oficiale ale statului român și despre asta vorbim. Informația domnului Grindeanu, repet, este riguros exactă!”, a explicat Emil Boc. „Și mă bucur că i-a acordat prioritate. A stat 30 de minute pe masă. Mă refer la protocolul care trebuia să fie semnat, eu am urmărit tot parcursul lui, că noi am semnat înainte, la Primărie, înainte de a-l trimite la București. Și de fiecare dată, domnul ministru Grindeanu, cu celeritate, promptitudine, s-a implicat în respectarea termenelor pentru aceste proiecte. Deci îl consider un om extrem de pragmatic, cu viziune și interesat ca România să absoarbă banii europeni.Aștept cu nerăbdare proiectanții de la centură (centura metropolitană a Clujului – proiect întârziat cu cca 3 luni de prelungiri – n.r.), care sunt clujeni de-ai noștri și le-am spus la ultima întâlnire că lucrează sun cenzura clujenilor care stau în trafic”, a mai declarat Emil Boc. Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a avut doar cuvinte de laudă la adresa PNL-istului Emil Boc:„Pot să vă spun că la un proiect la care am avut semne de întrebare că se poate întâmpla, cel legat de metrou, ieri (n.r. 26 ianuarie 2022) am semnat protocolul cu Primăria Cluj. Cei de acolo s-au mișcat extrem de rapid.“, a punctat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, la DC News.Ulterior, Sorin Grindeanu a venit cu o completare:sursa foto: Agerpres„Pentru mine e surprinzător un lucru. În momentul în care s-a făcut PNRR-ul, pentru că metroul la Cluj este pe PNRR … .“„S-a mișcat Emil Boc? N-aveți ce spune…“, a punctat Bogdan Chirieac.„Până acum, lucrurile au mers șnur în colaborarea dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Primăria Municipiului Cluj-Napoca. E de luat exemplu cum pot fi arse niște etape.Din discuțiile pe care le-am avut cu domnul Emil Boc, în februarie dă drumul la licitație“, a adăugat Sorin Grindeanu.Doar USR-istul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, n-a fost pe placul primarului Emil Boc. Edilul Clujului a sugerat în repetate rânduri că modul în care Drulă (USR) a gestionat finanțarea proiectelor clujene – centură metropolitană vs metrou – prin intermediul PNRR, dar și a fondurilor structurale europene, a fost o decizie „asumată” de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, însă soluția nu pare să fi fost pe placul primarului de Cluj.„S-a decis de către ministrul Drulă în urma vizitei lui la Bruxelles ca doar proiectele care ţin de Autostrada Moldovei şi în special de autostrăzi, şi repet, eu nu sunt absurd, avem nevoie şi de Autostrada Moldovei e necesară în această ţară, dar eu credeam că şi centurile se pot încadra în cadrul proiectelor verzi pentru că, pe de-o parte scot din oraş foarte multe maşini şi diminuează poluarea şi asta e dimensiunea verde a unui proiect pentru centura metropolitană. Această centură metropolitană a Clujului are şi piste de biciclete o altă componentă care ţine de dimensiunea verde.De ce n-a reuşit să îi convingă domnul minustru Drulă pe cei de la Bruxelles, să îl întrebaţi pe domnia sa. Dar faptul că au fost scoase din PNRR, repet, îi aparţine această decizie. Nu a existat niciun acord instituţional cu privire la “să facem asta şi să nu facem cealaltă”. Nu, pentru că noi în egală măsură am lucrat la toate proiectele. După cum vedeţi toate sunt acum în prag de finalizare a documentaţiei şi de implementare”, declara edilul Emil Boc la finele anului trecut, la Ziualive, subliniind că aceste lucruri au fost discutate şi în ultima şedinţă de Consiliu Local din decembrie 2021. Astfel, faptul că proiectul metroului clujean va fi implementat cu finanţare prin PNRR, iar centura metropolitană a rămas pe dinafară de la finanţarea PNRR, e “meritul” lui Drulă, consideră edilul Clujului.  

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Zilele Clujului 2025: Patru zile de sărbătoare, culoare și emoție în inima Transilvaniei!

Stefania Heinz

Published

on

Cluj-Napoca își deschide larg porțile pentru una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului: Zilele Clujului, un festival al comunității care aduce împreună mii de oameni, peste 100 de evenimente și mai mult de 40 de locații pline de viață.

🎭 Joi, 22 mai, startul se dă în Piața Unirii cu un spectacol de neuitat – „Chiritza în concert”, în interpretarea Teatrului Național Cluj-Napoca. În același timp, Strada Mihail Kogălniceanu devine gazda Festivalului Gastronomic Internațional, iar Strada Universității se transformă într-o galerie urbană.

🎶 Vineri, elevii din școlile clujene dau tonul cu „Kid’s Strythm”, iar seara, Piața Unirii răsună de acorduri clasice alături de instituțiile muzicale de prestigiu ale orașului. Gustările nocturne și multiculturalitatea se întâlnesc pe străzile Iuliu Maniu și Mihail Kogălniceanu.

🎉 Sâmbătă, de la ora 16:00, are loc Parada Zilelor Clujului, eveniment emblematic al festivalului. Iulius Parc devine scena marilor concerte – Compact, Delia, Subcarpați – urmate de un impresionant spectacol de drone și videomapping. Activitățile continuă în Parcul Central, Parcul Zorilor, Piața Muzeului și la Casino, unde se desfășoară Festivalul Național Science on Stage România.

👟 Duminică, ziua începe cu Crosul Universităților, iar apoi folclorul preia scena cu un regal autentic. De la ora 16:00, Heart Society aduce un takeover plin de muzică și artă în Iulius Parc. Parcul Central vibrează cu târguri, concerte, festivalul de vin, zone de aventură și activități pentru toate vârstele. Strada Potaissa reînvie istoria, iar malurile Someșului devin loc de relaxare urbană.

📍 Un oraș. 4 zile. Mii de inimi vibrând!
Vino să te bucuri de energia Clujului în peste 40 de locații!

🔗 Program complet și detalii: zileleclujului.ro/2025
📲 Urmărește și paginile oficiale Zilele Clujului pe Instagram și Facebook pentru ultimele noutăți.

Eveniment organizat de Primăria și Consiliul local Cluj-Napoca.

Parteneri oficiali: Terapia – o companie Sun Pharma, Iulius Mall
Parteneri principali: BCR, Ursus, Betfair, Vodafone
Parteneri: Moldovan Carmangerie, Coral Impex, msg systems, Narativo, Farmec, Autoworld, Alexandrion, Coca-Cola, PMA Invest

Ne vedem la Zilele Clujului! 💙

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

Stefania Heinz

Published

on

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune DN 600, care leagă Cluj-Napoca de Gherla și Dej. Pentru efectuarea lucrărilor, echipele au spart drumul și au îndepărtat placa de beton care acoperea vechile vane.

Ulterior, ansamblul de vane și robineți a fost tăiat și extras, urmând ca în locul acestora să fie montate componente noi.

„Operațiunea de tăiere și extracție a ansamblului de vane și robineți s-a încheiat. Urmează etapa de înlocuire și montare a noului grup de vane”, au declarat reprezentanții Companiei de Apă Someș.

Intervenția a dus la întreruperea furnizării apei potabile în mai multe localități din județ în perioada 20–23 mai. Din același motiv, zeci de școli au fost închise temporar, din considerente de igienă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Tudor Calinescu

Published

on

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria imobiliară din România, prin obținerea unui credit sindicalizat record de 400 milioane de euro – cea mai mare finanțare acordată vreodată unei noi dezvoltări real-estate din țară. Finanțarea este asigurată de patru instituții de prestigiu: Erste Bank (Lead Arranger), Banca Comercială Română (BCR), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și BRD Groupe Société Générale.

Un proiect mixt cu impact major pentru oraș

RIVUS redă comunității clujene 14 hectare de fostă platformă industrială (Carbochim), transformate într-un ansamblu multifuncțional cu o diversitate unică în România: spații de retail, office, cultură, entertainment și zone verzi. Valoarea totală a investiției depășește 500 de milioane de euro, iar proiectul este în prezent în faza de obținere a autorizației de construire.

Viziune urbană sustenabilă și integrată în oraș

Proiectul de reconversie urbană transformă un teren brownfield într-un nou pol de dezvoltare urbană, cu o arhitectură semnată de renumitul birou internațional UNStudio. Conceptul pune în valoare râul Someș, care va deveni accesibil publicului, și integrează armonios fosta zonă industrială în țesutul orașului.

RIVUS va include o grădină urbană de peste 52.000 mp, cu peste 700 de arbori (mulți salvați de pe platforma existentă) și 100.000 de plante decorative. Fațadele clădirii principale vor fi înverzite, cu acoperișuri verzi și chiar o grădină japoneză pe acoperiș.

Un proiect verde, certificat internațional

Creditul de 400 milioane de euro este o finanțare verde, acordată datorită respectării celor mai înalte standarde de sustenabilitate – LEED Platinum și EDGE Advanced. Întregul proiect este gândit pentru a respecta principiile de eficiență energetică, mobilitate alternativă și protejare a biodiversității.

RIVUS va include clădiri nZEB (nearly Zero Energy Buildings), materiale naturale, lumină naturală maximă, alei permeabile pentru apă, energie regenerabilă și infrastructură dedicată transportului ecologic. Se vor construi aproximativ 4.800 locuri de parcare, dintre care 900 vor avea stații de încărcare electrică, și 2.500 spații pentru biciclete.

Contribuții majore în infrastructura publică

Prin contract cu municipalitatea, IULIUS și Atterbury vor realiza investiții semnificative în infrastructură, inclusiv:

  • un nou pod rutier peste Someș,

  • două poduri pietonale,

  • modernizarea străzilor din zonă,

  • infrastructură pentru biciclete.

Toate acestea vor susține conectivitatea și mobilitatea verde a orașului.

Cifre-cheie RIVUS Cluj-Napoca

  • 142.000 mp suprafață totală de retail

  • Peste 400 de magazine (inclusiv premiere naționale și regionale)

  • Peste 30 de restaurante și cafenele orientate spre Someș

  • 15.000 mp de birouri premium

  • 2 clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și servicii

  • Cinematograf de ultimă generație & open-air cinema

  • Centru dedicat live arts – o premieră în România

Declarațiile partenerilor

„Suntem încântați să coordonăm această finanțare verde pentru un proiect atât de ambițios și sustenabil precum RIVUS. IULIUS este un partener de încredere, cu o viziune clară de regenerare urbană responsabilă.”
Marko Brekič, Senior Client Executive, Erste Group Bank AG

„Acest credit continuă seria premierelor pentru IULIUS în domeniul finanțărilor verzi. RIVUS reflectă misiunea noastră de a dezvolta proiecte cu impact economic și social pozitiv, care transformă orașele din România.”
Marius Perșenea, COO IULIUS


Despre RIVUS: Viitorul urban începe la Cluj

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat pe o platformă industrială utilizată anterior în proporție de doar 30%. Fabrica Carbochim a fost relocată și modernizată cu o investiție de peste 7 milioane de euro, pentru a face loc acestei dezvoltări urbane de ultimă generație.

Proiectul se află în faza de autorizare, după ce Planul Urbanistic Zonal a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în 2023.

Descoperă mai multe detalii pe www.rivus.ro și urmărește noutățile pe:
📷 instagram.com/rivuscluj
📘 facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite