Connect with us

Prin Oras

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

Alex Campian

Published

on

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

Vouă nu vi se pare deloc suspect faptul că Ion Iliescu este singurul președinte post-decembrist pe care ”sistemul” îl lasă în pace ”la pensie” și nu-l deranjează nici măcar cu un dosar (alea cu Revoluția și cu Mineriadele sunt o bătaie de joc la adresa românilor)?Tot ce târâm după noi la peste 30 de ani de la ”schimbarea de regim”, i se datorează: partide politice organizate ca grupuri infracționale, capitalism de cumetrie, servicii secrete care nu dau nimănui socoteală, o țară ruinată ca infrastructură, sănătate, educație șamd. Praful și pulberea, minciuna pe post de adevăr, învrăjbirea românilor cu românii, acestea sunt ”moștenirea” mandatelor sale.Dar e lăsat în pace. Că a fost ”tătucul” binefăcător care a dat România pe mâna borfașilor și i-a lăsat să și-o împartă cum au vrut ei.Restul președinților au sfârșit prost – cu imaginea distrusă, sau eșuați în sinecură de la ”securiști”,așa ca Emil Constantinescu căruia i s-a dat să-și ducă bătrânețile Institutul Levantului, alimentat de la buget. I s-a dat după ce a căzut la pace cu ”serviciile”, aruncând vina ”învingerii” sale pe mass media.E greu să ajungi la Cotroceni dacă nu ți se pune contracandidat o mătură, dar e și mai greu să ieși onorabil de acolo. Că românii își respectă oamenii cu care umplu instituțiile statului numai până ce-i pun acolo. După care se trag de șireturi împreună.Cea mai mare plăcere a taximetriștilor în 2000 a fost să nu oprească  să-i ia comanda cetățeanului Emil Constantinescu (celui care-i pupau mâinile ca la moaște cât a fost președinte) – scenă repetată în buclă de protembeliștii care pretindeau că fac televiziune. Așa s-au ”răcorit” mitocanii că i-a dezamăgit ”Milică”, că s-a lăsat ”învins” de servicii. Dar ”serviciile” nu aveau ocazia să-l învingă dacă el era politician cu adevărat, nu păpușa unui grup de interese care pe față sugeau moralitate din Corneliu Coposu și Ion Rațiu, iar pe la spate jefuiau România. ”Umilică” a fost chipul și asemănarea acelor vremuri cică de ”schimbare”. A fost fațada celor mai dubioase privatizări, a celor mai oneroase cedări de suveranitate și suzeranitate a României.La fel a pățit și Traian Băsescu. Pe el l-au învins serviciile prin familie și apropiați. Neamul prost care se lăuda la tot cartierul că e os ”băsesc” și celălalt neam prost, cel muieresc, care-și făceau mendrele economice dându-se conectate la altfel de ”os”.Lui Băsescu nu numai că i-au ronțăit familia dimprejur depozitând-o la răcoare, ci i-au distrus și imaginea de dezavuator al Securității ca poliție politică. Toți scuipații dementozaurului Corneliu Vadim Tudor încasați în figură în plenul Parlamentului în timp ce citea documentul de condamnare a comunismului și a brațului său înarmat, Securitatea, ca poliție politică, nu se compară cu flegma primită de la CNSAS cum că ar fi fost turnătorul sistemului represiv român.Oricum, președinte ca el nu o să mai avem.Din ce-a pățit Băsescu cu ”pedeleul” confiscat de Blaga, a ajuns și Iohannis la concluzia că nu are cum să se bazeze pe o retragere onorabilă de la Cotroceni contând pe acel PNL care i-a netezit calea către cele două mandate de weekend prelungit la Cotroceni, întrerupt doar de concedii, vacanțe și vizite de ”lucru” cu ”Răvășitoarea”-i soție (ce de pe a cărei genunchi nu putea dezlipi limba lui Tăpălagă în primul mandat).Partidul Național Liberal (așa cum a fost el cu PSD, în cârdășia tentativei de lovitură de stat din vara anului 2012), este și el un partid răsărit din rădăcina putredă a anilor 90, infiltrat de securiști și plozii acestora, un partid croit și confiscat în beneficiul celor care i-au fost șefi și camarilei, oameni crescuți la școala corpuției și a bătutului degeaba ”din clanță”.Proaspăt debarcatul ”clănțău” Ludovic Orban este printre ultimii exponenți ”brătieni” (ce-am mai râs) – un ”liberal” de frunte al acestei școli de șmecherași politici care mimează seriozitate și responsabilitate în speranța că l-ar mai crede cineva că nu lupta pentru ciolan îl mână în luptă, ci principiile.E și el un ”Căcărău” (că poate l-ați uitat pe Crin Antonescu), liberal prin Ordin de Zi pe Unitate.Un astfel de partid cu un astfel de șef nu se poate reforma. Nu se va reforma nici cu Cîțu la șefie, dar măcar nu-i va îngreuna exit-ul de la Cotroceni lui Iohannis. Care vine și el cu bagajul lui de șantajabilitate – măcar una dintre casele din Sibiu s-a dovedit în Justiție că a fost obținută prin fals și uz de fals.Așa că această criză (și eu v-am mai zis-o de când a început), i se datorează lui Iohannis sută la sută. L-a folosit pe Cîțu să scape de Orban. Tot pe Cîțu să scape de USR de la Justiție – de altfel, dacă ați fost atenți: ”Justiția nu este negociabilă ca minister”, rămâne moartă, coaptă, la PNL (Rareș Bogdan dixit).Iar refacerea Uniunii Sărăcie Lucie cu PSD este doar încă un pas către un exit onorabil și trei ani de concedii întrerupte benefic de vacanțe. Asta îi oferă lui Iohannis un guvern puternic, stabil, cu o majoritate clară, care poate să opereze inclusiv asupra Constituției.Bani sunt, sau au să vină: PNDL, PNRR (și ce alte acronime se vor mai inventa), dacă ”capitaliștii” de la PNL nu se calcă pe picioare cu ”cumetrii” de la PSD pe hoții și borfășeli ieftine, nu vor exista motive de dat la gioale și de tras perna de sub capul muribundei Românii. Poate chiar le iese de-o guvernare semi-semi-cinstită. E tot mai mult decât cele total necisntite de până acum.Și, gata!(în rest, ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!)

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom