Connect with us

Prin Oras

Centura ocolitoare a Clujului, un proiect tot mai complicat: Cu metroul te duci pe sub pământ și acolo nu mai ai nici un fel de opreliște. În cazul centurii avem un delay, dar care nu este imputabil Primăriei

Alex Campian

Published

on

Centura ocolitoare a Clujului, un proiect tot mai complicat: Cu metroul te duci pe sub pământ și acolo nu mai ai nici un fel de opreliște. În cazul centurii avem un delay, dar care nu este imputabil Primăriei

Centura metropolitană continuă să ridice probleme autorităților, din cauza multiplelor diferențe de nivel înregistrate pe cei peste 40 km ai traseului de ocolire. Este foarte probabil ca întârzierile de proiectare în cazul centurii ocolitoare să persiste ori să fie recuperate în etapele ulterioare ale proiectului. În acest răstimp, autoritățile consideră că metroul, întrucât este un proiect dezvoltat subteran, merge ca pe roate. „Revenind la centura metropolitană, s-a spus că este «prioritatea priorităților». Așa este. Niciodată, Bucureștiul nu ne-a întrebat pe noi ce prioritizați între metrou și centură. Sunt două proiecte care merg în paralel, care nu se exclud unul pe celălalt”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții online. Multă lume consideră, totuși, că centura ar fi prioritară – a fost intervenția moderatorului.„Sunt 100% de acord. Doar că proiectele au intrat în furci caudine diferite: dacă în cazul metroului, pe o anumită componentă, a fost mai ușor să faci studiul de fezabilitate, pentru că nu am avut atâtea opreliști, având în vedere că te duci pe sub pământ și acolo nu mai ai nici un fel de opreliște. Dar la centura metropolitană discutăm de 41 km de centură ocolitoare, de încă vreo 60 km în total, ca drumuri de legătură, din care o parte vor intra acum în proiect, iar cealaltă parte va reveni în sarcina UAT-urilor să le rezolve, discutăm de piste de biciclete ce au trebuit proiectate pe această centură metropolitană, discutăm de diferențe de nivel – la fiecare 500 m sunt diferențe de nivel. Ori, la metrou nu avem aceste diferențe de nivel. Este clar că componenta de proiectare pentru centură a fost mult mai complicată decât pentru metrou”, a clarificat viceprimarul Dan Tarcea. Proiectul metroului ar urma să fie finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar centura metropolitană ar putea fi susținută financiar prin fondurile disponibile din Programul Operațional de Transport. Dincolo de ușurința cu care discută autoritățile atunci când se referă la proiectul metroului clujean, acesta presupune lucrări majore la nivel suprateran, deloc neglijabile. „Orice investiție de acest gen are și niște costuri ascunse, care, tot bugetul local le plătește. Chiar dacă banii vin de altundeva.Trebuie să racordezi toate aceste elemente, nodurile de metrou, acestea vor reprezenta o presiune extraordinară: acolo trebuie să aduci celălalt tip de transport, iar la suprafață totul trebuie să fie refăcut, să faci nodurile, gurile și stațiile de metrou compatibile cu transportul în comun, cu taximetrele, cu bicicletele, cu autoturismele personale și parcări. Altfel, nu ai făcut niște noduri bune.Și se vor întâmpla niște lucruri pe care nu ni le dorim.Iar cea mai mare nefericire a noastră este, după părerea mea, după mobilitate, problema centurii”, explica Șerban Țigănaș, fost președinte OAR, pentru Ziar de Cluj încă din iunie 2020. CITEȘTE ȘI: INTERVIU – Șerban Țigănaș, despre „estetica arhitecturii”: Clujul primește notă de trecere, chiar dacă lucrurile se schimbă în bine „extrem de încet”. Despre METROU: „E o beție cu apă rece”Stadiul actual al elaborării proiectului centurii metropolitane Recent proiectul centurii metropolitane a primit avizul siguranței circulației din București, context în care proiectul ar putea înainta. Însă, după cum recunosc autoritățile, proiectul continuă să înregistreze întârzieri:„Avem un delay, o întârziere la centura metropolitană în componenta de proiectare. Nu este imputabilă Primăriei, pentru că noi am pus la dispoziție toate elementele, dar cred că acest termen (3 luni de întârziere – n.r.) îl vom putea recupera în etapele următoare. Practic, la centura ocolitoare mai este necesar acordul de mediu, sunt depuse documentele, dar trebuie să treacă prin acele proceduri specifice – câteva zeci de zile, după care se poate emite acest aviz. Ulterior, mergem mai departe, pentru a obține aviz de la ministerul Transporturilor, avizul comisiei interministeriale, după care să fie aprobat studiul de fezabilitate și, evident, după aceea, vom lansa licitația”, potrivit viceprimarului Dan Tarcea.  Estimarea optimistă a autorităților este că anul acesta ar putea fi lansată licitația de proiectare și execuție a centurii metropolitane. Execuția propriu-zisă a lucrărilor ar putea rămâne pentru 2023-2024 în funcție de modul în care se vor derula etapele, cu eventuale contestații în cazul licitației. Proiectarea centurii metropolitane înregistrează o întârziere de 3 luni.Proiectul TR35 – Drum TransRegio – Centura Metropolitană Cluj – un proiect de importanță strategică pentru regiunea Cluj, se află în etapa de proiectare Studiu de Fezabilitate (partea finală).Proiectul Centurii Metropolitane este dezvoltat de asocierea EXPLAN (lider de asociere), CADSIL SRL – TRANSINVEST BUDAPEST kft. – SPECIÁTERV  ÉPITOMÉRNOKI kft.CITEȘTE ȘI: Metroul merge mai departe, chiar dacă proiectul centurii ocolitoare a rămas în urmă: „Din păcate, Centura Metropolitană are o întârziere de câteva luni…”

Source link

Facebook Comments Box

Prin judet

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Diana Petrescu

Published

on

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă între 20-23 mai 2025

Compania de Apă Someș S.A. a început pregătirile pentru intervenția programată pe conducta de aducțiune DN 600 Cluj–Gherla–Dej, care va avea loc în perioada 20–23 mai 2025. Lucrările implică spargerea plăcii de beton care acoperă vechile vane de manevră.

📢 Recomandare pentru clienți:
Compania îndeamnă consumatorii să își asigure rezerve suficiente de apă pentru perioada întreruperii. După reluarea furnizării, este posibil ca apa să fie tulbure temporar – se recomandă lăsarea robinetelor deschise până la limpezire. Aceste turbidități nu afectează potabilitatea apei.

📲 Clienții pot primi notificări prin SMS despre întreruperile programate, dacă transmit un număr de telefon mobil pe adresa cassa@casomes.ro.


📍 Zone afectate din municipiul Cluj-Napoca:

🔹 Presiune scăzută a apei (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Cartiere și străzi din Someșeni, Iris, Borhanci și altele, inclusiv:
Traian Vuia, Calea Someșeni, Rodnei, Morii, Fanului, Cornului, Barbu Lăutaru, Ioan Goia, Rozelor, Ghimeșului, Valea Fânațelor, Barcă I-III, Lucernei, Vidrei, și multe altele.

🔹 Furnizare oprită complet (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Zone precum Doinei, Codrului, Breaza, Valea Chintăului, Terra Gardens, B-dul Muncii, străzile cu nume de compozitori (Chopin, Vivaldi, Strauss, etc.), Pădurii, Liliacului, Oașului, Ciucea, Vultureni, și multe altele.


🏘️ Comuna Chinteni:

🔻 Fără apă (20–23 mai):
Pădureni, Satu Lung, Feiurdeni (până la ora 6:00, 23 mai)
Chinteni, Dăușu, Măcicașu, Sânmărtin, Vechea (până la ora 23:00, 23 mai)


🌐 Localități rurale (Sucursala Cluj):

🔻 Fără apă (20 mai, ora 8:00 – 23 mai, ora 20:00):
Aproape 70 de localități, inclusiv: Apahida, Sânnicoară, Dezmir, Cojocna, Căianu Mic, Suatu, Frata, Geaca, Mociu, Jucu, Borșa, Bontida, Iclod, Iclozel, Cornesti, Tioltiur, Ghirolt, etc.


📍 Municipiul Gherla și localități din zonă:

🔻 Gherla:
Fără apă din 21 mai, ora 00:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Gherla):
Fizeșu Gherlii, Nicula, Mintiu Gherlii, Sucutard, Țaga, Sic, Hasdate, Buza, Coasta, Sanmărtin, și altele – cu diferite intervale de întrerupere între 20–23 mai.


📍 Municipiul Dej și zonele limitrofe:

🔻 Dej:
Fără apă din 21 mai, ora 8:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Dej):
Cășeiu, Rugășești, Vad, Cuzdrioara, Mica, Recea Cristur, Chiuiești, Nima, Nireș, Muncel, Boian, Elciu, și alte zeci de sate și cătune – afectate între 20–23 mai, în funcție de zonă.


📩 Pentru notificări în timp real, trimiteți numărul de telefon mobil la: cassa@casomes.ro

💧 Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să luați toate măsurile necesare pentru a trece cu bine peste această întrerupere majoră!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Maria Costea

Published

on

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat

Magie, eleganță și emoții puternice la Cluj-Napoca! Absolvenții claselor a XII-a de la Colegiul Național Unitarian „János Zsigmond” au spus „adio” liceului într-un mod spectaculos: cu un bal de absolvire demn de poveștile regale! 👑

Evenimentul, devenit o adevărată tradiție a colegiului, a avut loc chiar în curtea liceului, transformată pentru o seară într-un cadru de vis. Decorurile rafinate, luminile calde și ținutele impecabile ale absolvenților au creat o atmosferă de basm.

💃 Cu emoțiile la cote maxime, tinerii au dansat valsuri vieneze, în aplauzele părinților, profesorilor și colegilor. Fiecare pas a fost încărcat de semnificație, marcând sfârșitul unei etape și începutul unei aventuri noi în viață.

❤️ Seara a fost nu doar un spectacol vizual, ci și un moment de reflecție și recunoștință — pentru anii petrecuți împreună, pentru lecțiile învățate și prieteniile legate.

📸 Imaginile care surprind eleganța și emoția serii au fost realizate de Varró-Bodoczi Zoltán.

Un bal ca-n povești, pentru niște tineri care au scris deja un capitol memorabil în povestea vieții lor! ✨

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

❗Stația Sigismund Toduță va fi relocată temporar

Alex Campian

Published

on

Compania de Transport Public anunță că stația Sigismund Toduță, aferentă liniei 30 de autobuze, va fi suspendată temporar începând cu data de 20 mai 2025, ca urmare a unor lucrări edilitare desfășurate de Nord Conforest SA în zona Piața 14 Iulie.

Intervențiile presupun închiderea circulației auto pe latura sudică și estică a pieței, iar lucrările vor avea loc în perioada 20.05 – 30.06.2025.

Pe durata acestora, stația va fi relocată provizoriu pe latura vestică a Pieței 14 Iulie, pentru a asigura continuitatea serviciului de transport.

📍 Noua locație este semnalizată corespunzător, iar pasagerii sunt rugați să urmărească indicațiile de la fața locului.

“👉 Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente și vă mulțumim pentru înțelegere! CTP”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite