Connect with us

Prin Oras

Clujenii critică inițiativa Primăriei de a deschide o piață volantă pe ger: „Piață volantă pe temperaturile astea? Serios?” „Și o să avem stație de metrou și aici? Că eu cu mașina nu mai merg!”

Alex Campian

Published

on

Clujenii critică inițiativa Primăriei de a deschide o piață volantă pe ger: „Piață volantă pe temperaturile astea? Serios?” „Și o să avem stație de metrou și aici? Că eu cu mașina nu mai merg!”

Anunțul primarului Emil Boc, pe pagina sa publică de Facebook, că „se redeschide Piața volantă de la Sala Sporturilor”, lângă centrul de vaccinare drive-through amenajat pe același platou, a stârnit un val de critici din partea cetățenilor care au sesizat că, la temperaturile lunii ianuarie, în piața volantă produsele au toate șansele să se degradeze.De altfel, fotografiile postate de edil sub anunțul său înfățișează piața volantă vara:

„Gagicile își pun poze în costume de baie pe plajă și etichetează “Dor de vară, dor de mare”, lu musiu i-i dor de alegeri, pun pariu”, a comentat Florin Blaga sub această poză a primarului, postată în 21 ianuarie 2022.„Nu vă este frig în tricou, la minus 8 grade Celsius? Ați cumpărat legume congelate?”, a întrebat George Grecu.„Căldură mare, “moncher”!”, a remarcat Czinege Eugen.„Ce cald e la Cluj!”, a exclamat și Vasile Pop.„În fiecare zi de sâmbătă, în intervalul orar 09:00-16:00, pe platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” este amenajată tradiționala piață volantă, unde producătorii locali își prezintă produsele proaspete. Accesul în cadrul pieței se face cu respectarea tuturor măsurilor sanitare impuse de contextul pandemic actual.Centrul de vaccinare drive-through amenajat pe platoul Sălii Sporturilor își va continua activitatea în aceiași parametri. Organizarea pieței volante nu afectează activitatea centrului de vaccinare, spațiul de pe platou fiind restructurat astfel încât ambele acțiuni să se desfășoare în condiții normale”, a precizat primarul, în postarea sa. Vă redăm mai jos o parte dintre comentariile primite de Emil Boc sub textul acestui anunț:„Și o să avem stație de metrou și aici? Că eu cu mașina nu mai merg!”, a scris Cristian-Dorel Oros.„Piață volantă pe temperaturile astea? Serios?”, a întrebat Adina Irina, precizând că se referă la „modul în care se pot păstra produsele la asemenea temperaturi”:  „eu cunosc doar piețe acoperite. Acolo sigur nu sunt -10 grade”.„Să vândă zăpadă sau produse tradiționale: banane, ananas, portocale…”,a  sugerat Kony Bavaria.Unii comentatori au apreciat, ironic sau nu, inițiativa primarului de a deschide o piață în aer liber pe ger:„Bravo, Emiluț!” , a exclamat Cătălin Aprotosoaei. „Mulțumesc, Emil!”, a scris Micu Creț.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

Diana Petrescu

Published

on

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a se deplasa prin oraș. În timp ce unii aleg acest mijloc de transport alternativ pentru a nu pierde timpul zilnic în traficul aglomerat, alții fac această alegere pentru mișcare sau din plăcere, pentru a se relaxa. Oricare ar fi motivul, această tendință este în creștere și a dus la nevoia de a avea cât mai multe piste pentru biciclete amenajate în Cluj-Napoca.

În planul de Mobilitate Urbană 2021-2030 al municipiului Cluj-Napoca este prevăzut un proiect-fanion prin care orașul se va conecta de localitățile limitrofe printr-un culoar velo-pietonal. Acest proiect este cerut de clujeni pentru a încuraja cât mai mult folosirea mijloacelor de transport nepoluante.

Proiectele de reabilitare a străzilor din oraș cuprind crearea unei infrastructuri velo sau modernizarea celei existente. Conform unei analize care a circulat în social media în luna aprilie a acestui a, realizată de Andrei Florin, un locuitor din Cluj, cele mai apreciate piste de biciclete sunt, în prezent, cele de pe străzile Avram Iancu, Horea, George Barițiu, drumul Sfântu Ioan și Făgetului. Acestea oferă o siguranță sporită celor care le utilizează, pentru că sunt corect delimitate și marcate, dar și pentru că au fost construite între carosabil și trotuar, fără a diminua spațiul de deplasare pentru pietoni sau mașini.

În prezent, există piste de biciclete în aproape toate cartierele orașului, dar sunt prevăzute pentru viitor și proiecte pentru infrastructură velo acolo unde nu există conectivitate între piste.

Pe malurile Someșului și în zona Parcului Central au fost amenajate piste pentru deplasare, iar în Parcul Iulius, Armătura, Între Lacuri 1 și în Baza Sportivă Gheorgheni sunt piste pentru agrement.

Bicicletele clujenilor, parcate în siguranță

Primăria a găsit soluții și pentru parcarea bicicletelor în condiții de siguranță. În cartiere au fost construite aproape 1.000 de parcări securizate pentru biciclete, dotate cu echipamente de supraveghere video. Parcările se află în interiorul unor structuri metalice, independente energetic, care pot adăposti fiecare câte 50 de vehicule pe două roți, iar accesul se face cu ajutorul unor carduri emise de primărie.

Cel mai de anvergură proiect pentru infrastructura velo va cuprinde realizarea unui traseu pentru biciclete pe culoarul verde albastru, pe malul Someșului, de la Apahida și până la Gilău. Acest proiect are ca scop încurajarea mișcării pe două roți și renunțarea la mașină în oraș și localitățile din vecinătate.

 

Investiții private în infrastructură pentru biciclete

O parte dintre investitorii privați au înțeles necesitatea unei infrastructuri velo și au recurs la construirea de piste de biciclete în cadrul proiectelor lor.

Grupul Iulius este cunoscut pentru investițiile de utilitate publică făcute odată cu realizarea proiectelor din portofoliu. Compania a investit în ultimii ani aproximativ 170 milioane de euro în spații verzi, infrastructură, soluții de mobilitate și conectivitate, dar și piste de biciclete în cadrul proiectelor din Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava.

Viitorul proiect pe care grupul Iulius îl va realiza pe fosta platformă Carbochim va beneficia de peste 700 metri de piste de biciclete în interiorul proiectului și, totodată, vor fi amenajați 2.500 metri de piste pe întreg perimetrul, pe străzile adiacente.

Pista din interiorul proiectului va trece prin parc și va merge paralel cu râul Someș. Va fi o pistă de agrement și se va conecta cu restul pistelor care vor fi amenajate în proximitate. Experiența pe două roți în viitorul proiect mixed-use va fi una inedită, în special datorită modului în care va fi amenajat noul parc. Peste 700 de arbori maturi și aproximativ 100.000 plante decorative vor fi parte din cele 5,2 hectare de spații verzi ce vor fi amenajate în proiect.

În planul companiei este prevăzută și construirea a două pasarele pietonale, care vor lega proiectul de Parcul Armătura și strada Nădășel.

Strada Câmpul Pâinii va fi amenajată tot de cei de la Iulius, astfel încât se va transforma într-o stradă cu patru benzi și va dispune de piste de biciclete pe ambele sensuri, pe toată lungimea, până la intersecția cu strada Porțelanului, piste care vor face legătura cu strada Paris.

În zonă există deja piste pe strada Porțelanului, însă fără continuitate. Cartierul Iris este conectat de zona centrală prin străzile Nădășel și Alexandru Sahia. Prima dintre ele nu dispune momentan de infrastructură velo, iar pe cea de a doua există piste doar pe o porțiune. Așadar, investiția Iulius va realiza o infrastructură velo integrată și dezvoltată pentru zona de nord a orașului.

Planul companiei Iulius este acela de a reda clujenilor o zonă din oraș prea puțin valorificată în ultimele decenii, printr-un proiect care include funcțiuni multiple, de la mall la office și de la spații culturale la un nou parc, inclusiv prin crearea de soluții de mobilitate și conectivitate cu întregul oraș.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

Stefania Heinz

Published

on

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 34,21 milioane de lei. Rezultatul este comparativ celui din 2022, în condițiile în care fabrica a parcurs anul trecut un proces amplu de relocare și retehnologizare. Demersul a presupus atât mutarea în hale noi, cât și achiziționarea de utilaje moderne și montarea de panouri fotovoltaice. Aproximativ 12% din cifra de afaceri reprezintă activitatea de export. CARBOCHIM S.A. continuă investițiile în eficientizarea liniilor tehnologice și estimează o creștere a valorii producției în următorii ani cu până la 20%.

 

În anul 2023, CARBOCHIM S.A. a înregistrat o cifră de afaceri de 34,21 milioane de lei (aproximativ 7 milioane de euro). Rezultatul reflectă o menținere a nivelului activității, în condițiile în care anul trecut s-a desfășurat un proces de relocare și modernizare, fără întreruperea producției. „În anul 2023, activitatea firmei s-a desfășurat într-un macromediu economic dificil, generat de o serie de factori externi, care au impactat piața la nivel general, nu doar pentru noi. În plus, pentru noi a fost un an complex, de recalibrare a activității ca urmare a procesului de relocare și retehnologizare. Rezultatele financiare ne confirmă anduranța pe care CARBOCHIM S.A. o are în piață, după o experiență de 75 de ani”, a declarat Viorel Popoviciu, Director General CARBOCHIM S.A.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

Producătorul clujean de produse abrazive profesionale deține o stabilitate pe piață, atât la nivel intern, cât și internațional. „La nivelul anului trecut, exportul a reprezentat circa 10% din totalul activității, însă noi considerăm că procentul este mai mare, deoarece am făcut și export indirect, prin firme multinaționale care au filiale în România și își fac o parte din achiziții de aici. În acest context, cred că ajungem undeva la 12% export din totalul cifrei de afaceri. Aproximativ 15% din exporturi merg către Elveția și cam tot atât în Polonia, țări în care avem clienți de peste 7 ani. În principal, produsele noastre ajung în industria prelucrătoare”, a explicat Viorel Popoviciu. Produsele CARBOCHIM S.A. ajung în cea mai mare pondere în Polonia, Ungaria, Germania, Anglia și Elveția, însă se exportă și către Italia, Belgia, Istrael, Irlanda și Canada.

 

Retehnologizare și energie verde

 

În prezent, secțiile de corpuri abrazive cu liant ceramic și corpuri abrazive cu liant organic și discuri de debitat funcționează în noua locație din Bulevardul Muncii nr. 18, în timp ce secția de abrazivi pe suport este în Strada Orăștiei. În ambele locații au fost instalate utilaje moderne, precum cuptoare pentru uscare și ardere automatizate, mult mai eficiente atât din punct de vedere al productivității, cât și al consumului de energie (consum redus cu până la 50%), instalații de dozare automată a granulelor abrazive și o presă de 300 de tone (înlocuiește patru prese vechi de peste 50 ani). Investiția în mutare și modernizare s-a ridicat la aproximativ 5 milioane de euro, iar alte 2 milioane de euro vor fi alocate în următorii ani spre eficientizarea liniilor de producție.

 

Ca parte a aceluiași demers, s-a implementat instalarea de panouri fotovoltaice, pentru diminuarea consumului și costurilor, dar și pentru a atinge noi parametri de sustenabilitate. Pe clădirea de pe Bulevardul Muncii au fost instalate aproximativ 920 de panouri, cu o producție anuală estimată de 448 MWh. Astfel, economia de energie ar urma să ajungă la aproximativ 18%, iar 230.000 kg de CO2 ar urma să fie eliminate în fiecare an.

 

„Procesul de relocare și retehnologizare este unul important pentru susținerea competitivității, permițând optimizarea întregului flux de producție, creșterea calității produselor, dar și o reducere semnificativă a costurilor de operare. Credem că vom înregistra un consum cu circa 40% mai redus. De asemenea, ne-am orientat spre dezvoltarea de produse abrazive care sunt folosite în industriile: auto, rulmenți, cuțite, metalurgie și altele. Pe baza îmbunătățirilor aduse pe toate planurile, anticipăm pentru următorii doi ani o creștere cu 20% a afacerii. Estimăm că vom putea ajunge la o creștere a profitului din activitatea de bază cu circa 50%, raportat la același volum de producție ca și în anii precedenți”, a spus Viorel Popoviciu.

 

Până în 2023, fabrica a funcționat pe fosta platformă industrială situată în Piața 1 Mai, un areal mult prea mare pentru nevoile actuale ale fabricii și care însemna o presiune financiară și de operare dificil de gestionat. Mutarea și retehnologizarea a fost un obiectiv îndelungat al CARBOCHIM S.A., pentru că vechea platformă necesita îmbunătățiri capitale și era utilizată doar în proporție de 30% din suprafața totală de aproximativ 14 hectare, restul fiind spații reziduale, care generau pierderi auxiliare.

 

Despre CARBOCHIM

Fabrica CARBOCHIM a fost înființată în anul 1949. După 1990, fabrica a fost privatizată prin cumpărarea acțiunilor de către management împreună cu angajații, iar din ianuarie 2020 aceasta a fost preluată de Grupul IULIUS, prin societatea Carbo Europe SRL (77,7% din acțiuni).

CARBOCHIM S.A. este, în prezent, cel mai mare producător de abrazive profesionale din România. Adresându-se unor piețe extrem de variate, CARBOCHIM S.A. urmărește să ofere cele mai bune produse, fabricate în baza unor tehnologii moderne, având implementat și certificat un sistem de management integrat calitate-mediu în conformitate cu cerințele standardelor ISO 9001:2015 și ISO 14001:2015.

CARBOCHIM S.A. produce corpuri abrazive cu liant ceramic, bachelitic, magnezitic și elastic, discuri abrazive de debitare și debavurare, dar și abrazivi pe suport de hârtie, pânză și nețesut, utilizate atât în industria prelucrătoare și construcții, cât și cu uz general.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

Stefania Heinz

Published

on

Sursa: facebook.com/tudor.giurgiu

O nouă etapă a “competiției” Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF, Tudor Giurgiu, în descrierea senzațiilor sale după o ședere de trei săptămâni în Cluj-Napoca.

Tudor Giurgiu, cunoscut pentru criticile sale directe, a menționat Clujul în numeroase postări legate de ediția a 23-a a celui mai mare festival de film din România. Regizorul a discutat atât despre prețurile ridicate din Cluj-Napoca, cât și despre problemele întâlnite în capitală.

După trei săptămâni în Cluj și un scurt sejur la Frankfurt, m-am plimbat aseară prin centrul Bucureștiului. M-a lovit o senzație acută de aer stătut, murdărie și gunoaie peste tot, atât pe asfalt cât și în aer, purtate de vânt. Welcome home, cum ar veni!” – a scris Giurgiu la întoarcerea acasă.

Sursa: facebook.com/tudor.giurgiu

Numeroase persoane au comentat postarea, susținându-l pe regizor.

E exact aceeași senzație când revin în București din străinătate”, a spus Florin.

Mihaela a adăugat: „De aia nu mă întorc niciodată vara, pentru a evita această impresie proastă”.

Gabriela a intervenit: „Pentru că niciodată nu spală străzile. Ba nu, mint! Înainte de alegeri au aruncat niște apă pe ici, pe colo”.

Depinde pe unde te plimbi. Orice capitală din lume se poate înscrie în descrierea ta”, a comentat Sebastian.

Oricum nu poate fi mai rău decât LA, care a devenit o groapă de gunoi cu criminali care te atacă în plină zi! Păcat… de aceea am casă în Brașov!”, a scris Mona.

Cluj vs București: „aer stătut, murdărie, gunoaie
În timp ce Bucureștiul i-a lăsat o impresie proastă din cauza „aerului stătut, murdăriei și gunoiului”, Giurgiu a subliniat la Cluj problema prețurilor.

Clujul. Nu este locul perfect, locuitorii știu asta mai bine, dar pentru invitații străini care vin anual la TIFF, revederea orașului după finalizarea lucrărilor din centru a fost un șoc. Mi-au spus că arată fantastic, contribuie la o atmosferă unică de festival, iar energia tinerilor care au luat în stăpânire străzile recent pietonalizate e incredibilă”, a adăugat cineastul într-o altă postare.

Sursa: facebook.com/tudor.giurgiu

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite