Connect with us

Prin Oras

COMANDANTUL MINIONILOR. Ciolacu: ”Dîncu va ocupa portofelul Apărării”

Alex Campian

Published

on

COMANDANTUL MINIONILOR. Ciolacu: ”Dîncu va ocupa portofelul Apărării”

Liderul PSD Marcel Ciolacu a explicat luni, după validarea listei miniștrilor care vor intra în guvernul Nicolae Ciucă, care e susținerea de care se bucură Vasile Dîncu pentru „portofelul Apărării”.Întrebat ce il recomanda pe Dincu sa fie ministru al Apararii, Ciolacu a susținut:”Sunt ferm convins ca va veni in fata dvs. si isi va prezenta programul la Ministerul Apararii Nationale dupa ce va fi investit, sau poate inainte. Cum am facut structura guvernului, care au fost principiile, stim foarte bine ca Ardealul nu este un fief electoral PSD, dar trebuie sa se gaseasca un reprezentant in acest Guvern, iar decizia mai multor organizatii din Ardeal a fost ca dl Dincu sa ii reprezinte in viitorul Guvern. Mi se pare o decizie corecta si ne asumam aceasta decizie.”Vicepreședintele PSD Mihai Tudose și primarul Brăilei, Marian Dragomir, s-au opus instalării lui Vasile Dîncu la ministerul Apărării, spun sursele citate. Tudose și Dragomir au votat însă lista miniștrilor PSD.Legat de faptul ca Mihai Tudose s-a opus in sedinta PSD ca Dincu sa fie ministru, Ciolacu a zis:”Colegul si prietenul meu Mihai Tudose a avut o opinie in cadrul CPN. Si este normal sa aiba si alta opinie decat majoritatea. In schimb decizia majoritara a fost ca dl Dincu sa fie desemnat din partea PSD sa ocupe portofelul de ministru al apararii”.Opunerea lui Tudose vine încă din momentul în care Vasile Dîncu s-a reînscris pe șestache în PSD în Organizația PSD Bistrița Năsăud, numai ca să se aleagă președinte al Consiliului Național al PSD. „Nu voi sta cu mâna întinsă la organizațiile din sud pentru a deveni președintele Consiliului Național”, a fost mesajul lui Vasile Dîncu pentru contestatari atunci. Cică atacul venit la adresa sa din partea mai multor lideri de organizații din sudul țării a fost unul „comandat”.Atunci, în iunie 2020, Mihai Tudose, Olguța Vasilescu, Felix Stroe și Marian Mina l-au criticat dur pe Vasile Dîncu..„În acest moment, Transilvania și Moldova nu există în Partidul Social Democrat. E adevărat că sunt câteva județe din sud care au câștigat alegerile în ultima perioadă. Dar nu reprezintă nimic din punct de vedere politic si nici din punct de vedere al culturii politice din România”, a fost declarația sa care a stârnit scandalul în PSD.Vedem că vorbele lui Dîncu de atunci, sunt și vorbele lui Ciolacu de acu. Mare ventrilog acest Dîncu!Cum ziceam în octombrie anul trecut: Ciolacu, sub atenta supraveghere a lui Vasile Dîncu, are doar o soluție: schimbarea de (z)gardă“A zis că eu sunt de vină, Liviule! A aruncat toată vina pe mine” – s-au dus să se plângă Viorica Dăncilă, Şerban Nicolae, Carmen Dan, Dănuț Andrușcă, Liviu Pleşoianu, Eugen Teodorovici şi Florin Iordache, la vorbitor, lui Liviu Dragnea.“Cine?”“Cum cine? Marcel Ciolacu. Și nici măcar nu mi-a spus-o el, personal. L-a trimis pe Vasile Dîncu să-mi spună”.“Și ce, voiai să te certe Marcel Ciolacu în persoană? Voiai să te facă hahaleră?”“Nu știu, Liviu, dar mi-ar fi plăcut să mă cheme și pe mine la Consiliul Naţional, ca pe Marian Oprişan. Pe mine de ce nu mă cheamă la Consiliul Naţional? Ce, eu nu merit la Consiliul Naţional? Spune, Liviu, nu merit?”- Veorica (Şerbane, Carmencita, Dane, Genule, Liviuţ, Florinele), îți spun cu mâna pe inimă: dacă aș fi Marcel Ciolacu, te-aș chema în fiecare zi la Consiliul Naţional ca să-ți zic că ești hahaleră.”CITEȘTE ȘI: Dîncu Apă de Gură”Vasile Dîncu a dat un interviu la RFI, din care am înţeles că el va fi Cârmaciul care va ţine timona reformei în PSD. Şi va începe prin ciur-dârmonirea candidaţilor pentru Parlavramentarele din decembrie.”Cred că Adrian Năstase este cel care l-a intuit cel mai pe aproape pe Vasile Dîncu. În noiembrie 2011, pe atunci încă preşedinte al Comitetului Executiv al PSD, Adrian Năstase a criticat “reforma” propusă de domn’ profesor, despre care a spus că promovează “instaurarea în PSD a revoluţiei permanente după model troţkist”.Citez: “După 2004, grupul de la Cluj şi-a arogat pretenţia de a decide calea de urmat pentru PSD, iar Vasile Dîncu – cu reale calităţi intelectuale – şi-a asumat rolul de eminenţă cenuşie a politicii româneşti, de strateg şi ideolog al stângii. Sau ca să-l parafrazez pe Victor Ponta, rolul de Richelieu ardelean. În acea perioadă, l-am redescoperit pe Vasile Dîncu, nu în calitate de “micul Goebbels al PSD”, cum îi spunea presa cât timp era ministru, ci de Ideolog şi Mare Reformator al PSD. Principalul punct al reformei PSD, în viziunea sa, era “Afară cu Iliescu!”. (…) Esenţa Reformei propuse de Vasile Dîncu, atunci şi acum, este instaurarea în PSD a revoluţiei permanente, după model troţkist”. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom