Connect with us

Prin Oras

Criminalul Tudor Cîrje încearcă să aburească instanța de la Curtea de Apel! Tupeu de bombardier: „Gabriela îmi era foarte dragă”. Atât de dragă încât a omorât-o și nu a sunat nici măcar la 112 să o salveze

Alex Campian

Published

on

Criminalul Tudor Cîrje încearcă să aburească instanța de la Curtea de Apel! Tupeu de bombardier: „Gabriela îmi era foarte dragă”. Atât de dragă încât a omorât-o și nu a sunat nici măcar la 112 să o salveze

Mai sunt foarte puține săptămâni și părinții studentei Gabriela Rîpan, ucisă în noaptea de 20/21 ianuarie 2019, de bombardierul Tudor Cîrje, vor comemora nu numai trei ani de la moartea fiicei lor ci și trei ani de cutremur sufletesc, căci nici până astăzi ucigașul Cîrje nu a fost condamnat definitiv.Cocalarul Tudor Cîrje, bun prieten cu proxeneții de la Dej, conduși de Șarpele Nebunul, a făcut tot ce i-a stat în putință să lălăie procesul, în tot acest timp, distrându-se la maxim, ba chiar postând mesaje tupeiste pe instagram cu caracter motivațional. Asta e fascinant la Cîrje, nesimțirea pe care o afișează și lipsa oricărui regret pentru fapta comisă.În lunile trecute v-am arătat câte „găuri” de abordare a avut cercetarea penală ciuruită de procurori miserupiști și legitimată mai apoi de un complet de judecată suspect de inert. Nici până astăzi, Poliția și Procuratura nu au lămurit straniul episod al sângelui lui Cîrje, în care inițial în noaptea accidentului s-au depistat urme grele de droguri, pentru ca mai apoi, la IML, sângele să fie, în mod surprinzător, „albit”.Condamnat în prima instanță la o sentință neverosimil de mică în raport cu contextul și premeditarea dinaintea accidentului, Cîrje revine la strategia inițială și încearcă în procesul de la Curtea de Apel să apeleze la orice tertipuri care să ducă finalul procesului cât mai târziu în viitor. De văzut dacă aceste încercări de tergiversare a cursului procesului vor fi acceptate de instanța superioară.Astăzi, vă prezentăm cea mai recentă încercare de aburire a instanței de la Curtea de Apel. După ce ani de zile nu a propus audierea unor martori, Cîrje solicită dintr-odată audierea a nu mai puțin de patru dintre aceștia. Motivul pentru care a făcut cererea în probațiune pentru audierea acestor martori este halucinant. Tudor Cîrje, cu un tupeu de lover boy deprins de la prietenii săi proxeneți din Dej, vrea nici mai mult nici mai puțin decât să demonstreze instanței că fata pe care a ucis-o, Gabriela Rîpan, îi era, țineți-vă bine!, „dragă” și ținea la ea, de parcă acest proces ar trebui să se transforme într-o telenovelă sau în emisiunea Acces Direct.De ce frapează tupeul jegos al lui Tudor Cîrje? De ce șochează atât de mult fraza „În niciun caz nu mi-am dorit și nu am acceptat nici măcar o clipă să pățească Gabriela ceva, mai mult îmi era foarte dragă și țineam la ea”? Pentru că pute de ipocrizie, pentru că tot ce a făcut Cîrje din momentul în care s-a urcat la volanul mașinii Gabrielei, cu aceasta în dreapta lui, nu a fost altceva decât o demonstrație de cocalarism, lipsă de respect față de lege și pasager și nesimțire rutieră.Pe o vreme mai mult decât dificilă, pe un drum aproape impracticabil datorită vremii proaste, Tudor Cîrje a forțat limuzina până la o viteză „astronomică”. În felul acesta i-a fost dragă Gabriela Rîpan? Expunând-o unui pericol ucigaș și omorând-o până la urmă? În felul acesta i-a fost dragă Gabriela Rîpan, devreme ce imediat după accident, deși era conștient nu a catadicsit nici măcar să sune la 112 ca să ceară ajutor și poate să încerce să îi salveze viața?Așa de dragă să îi fi fost Gabriela Rîpan criminalului Cîrje, devreme ce a încercat cu o lașitate perversă să o mute pe moartă de pe scaunul din dreapta pe locul șoferului? Numai așa se explică poziția ciudată a Gabrielei Rîpan din interiorul mașinii.Așa de mult a ținut criminalul Cîrje la ea încât a vrut să se îndepărteze de locul accidentului, poate chiar să fugă? Noroc cu martorul de la fața locului, fiindcă cine știe ce alt deznodământ ar fi avut situația.Mi-e foarte greu să vă fac să priviți următoarea filmare, însă o să fac acest gest dramatic și o să vă forțez simțirea, rugându-vă să priviți o înregistrare șocantă făcută imediat după accident și care vă va transpune sufletește imediat în grotescul situației de atunci. Aveți „șansa” de a vedea cu ochii dumneavoastră consecințele vitezei imense și a impactului colosal al mașinii, o marcă recunoscută pentru siguranța ei, mașină care a fost făcută pur și simplu varză. Atât de „dragă” i-a fost Gabriela Rîpan lui Tudor Cîrje.Ce frapează cu adevărat însă este tentativa de distragere a atenției instanție de judecată. Cîrje încearcă să mute focusul pe un argument penibil că Gabriela Rîpan i-ar fi dat benevol cheile de la mașină să o conducă el. De ce ar conta chestia asta pentru instanță? Ce scuză ar putea fi asta? Doar Cîrje își poate imagina că mărturiile martorilor l-ar putea ajuta în acest sens.Părinții și prietenii apropiați ai Gabrielei Rîpan știau că fata nu dădea mașina nimănui. Cîrje se străduie să aburească instanța în acest sens. Ori asta este strigător la cer și dovedește încă o dată că băiatul ăsta nu are nicio urmă de regret pentru crima sa.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom