Connect with us

Prin Oras

Autoritățile par să fi găsit alternativa pentru traseul centurii metropolitane: un ciot de drum suspendat în zona Colina: „Nu ai altă soluție pe unde să duci centura metropolitană… Este o zonă în care va fi suspendată”

Alex Campian

Published

on

Autoritățile par să fi găsit alternativa pentru traseul centurii metropolitane: un ciot de drum suspendat în zona Colina: „Nu ai altă soluție pe unde să duci centura metropolitană... Este o zonă în care va fi suspendată”

„Între a analiza de a afecta parțial o zonă verde din Cluj și a nu face această centură metropolitană, am decis că este o variantă optimă să ne asumăm această chestiune”, afirmă reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca. Traseul centurii metropolitane în zona parcului Colina continuă să rămână un subiect de interes, context în care reprezentanții autorităților susțin că spațiul parcului va fi modernizat după aplicarea soluției identificate de experți în privința centurii ocolitoare: o porțiune suspendată a centurii ocolitoare în zona Colina. Centură ocolitoare suspendată și exproprieri pentru modernizarea parcului Colina„Răspunsul este foarte simplu: NU. Deci, nu putea fi găsită o altă soluție!sursa: captură declic.roPentru că, din păcate, în spatele magazinului Cora există un teren de vreo 250 de hectare de teren care aparține de Compania de Apă și care este rezerva strategică a municipiului Cluj-Napoca. Pe care este interzis să pui orice fel de construcție, inclusiv o pilă de pod, un picior de pod. Nu există posibilitatea să pui acolo pila de pod ca să poți trece. Și nu ai altă soluție pe unde să duci centura metropolitană, ca s-o traversezi!Doi la mână, parcul Colina este o proprietate privată, nu este proprietatea municipiului Cluj-Napoca. Între a analiza de a afecta parțial o zonă verde din Cluj, în condițiile în care facem investiții de peste 100 de milioane de euro în alte spații verzi, pentru a crește calitatea spațiilor din zonă, și a nu face această centură metropolitană, am decis – noi, împreună cu Consiliul local – că este o variantă optimă, încât să ne asumăm inclusiv această chestiune.Pe de altă parte, așa cum am promis, vom face exproprieri acolo și după amenajarea centurii metropolitane, vom face și proiectul pentru parcul Colina, astfel încât să-l putem integra și să putem integra centura metropolitană în acest parc Colina”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții online. În privința soluției de suspendare a centurii metropolitane în zona parcului Colina, Tarcea a recunoscut că această alternativă reprezintă soluția „tehnică” la care au ajuns specialiștii. „Este o porțiune care este suspendată! Este o zonă în care va fi suspendată, iar parcul va putea fi folosit dintr-o parte într-alta. Au fost câteva propuneri extrem, extrem de interesante din partea societății civile și a altor specialiști, să știți că am aplicat aceste proceduri inclusiv în ultima dezbatere publică pe care am avut-o pe subiect și am solicitat proiectanților să ia în calcul toate aceste propuneri, astfel încât să putem lua cea mai bună soluție. Și am găsit niște soluții foarte inovative pe care le-am aplicat”, a adăugat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea. „Soluția este soluția tehnică. Este vorba de o soluție tehnică, de suspendat, cu niște parapeți, adică sunt niște detalii tehnice. Exact asta va fi, de aceea sunt soluții de mascare, de parapeți, astfel încât să poată fi integrată centura. Vom face și exproprieri acolo, pentru parcul Colina, asta este o chestiune pe care ne-am asumat-o, și vom prinde acești bani în bugetul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât să putem realiza ce am promis”, a conchis Tarcea. Potrivit reprezentanților administrației locale, pentru continuarea proiectului centurii ocolitoare este necesar acordul de mediu – documentația pentru obținerea acestui aviz ar fi fost depusă la sfârșitul lunii Octombrie, potrivit acestora. Procedura birocratică presupune mai bine de 3 luni. Iar după finalizarea acordului de mediu, studiul de fezabilitate ar putea fi depus pentru dezbatere în comsiile interministeriale, după care studiul de fezabilitate va intra în Guvern pentru vot. „Până în luna aprilie-mai anul viitor, aceste lucruri vor fi absolut clarificate”, a mai dat asigurări viceprimarul Clujului. CITEȘTE ȘI: ZONĂ TAMPON între blocurile de locuințe și centura metropolitană: „Reamenajăm Parcul COLINA astfel încât să fie o zonă tampon…”Proiectul centurii metropolitane presupune un traseu problematic în zona Parcului Colina, din cartierul Mănăștur. Conexiunea din zona Cora-Bucium ar putea fi realizată prin intermediul unui traseu suspendat, care va traversa această zonă verde, fiind situat în imediata vecinătate a zonei de locuințe. Mii de clujeni au semnat o petiție pentru reconfigurarea traseului centurii ocolitoare și protecția zonei parcului Colina. CITEȘTE ȘI: Ce spune Boc despre Parcul Colina și viitoarea centură metropolitană care va „mușca” din zona verde  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom