Connect with us

Prin Oras

Cum să te câciu pe agoniseala românilor cu Codul Fiscal

Alex Campian

Published

on

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

„Din punctul meu de vedere, un salariu mic este tot ce înseamnă sub 3.000 de lei net, la momentul în care discutăm acum”, a declarat Adrian Câciu, ministrul Finanțelor, într-un interviu acordat HotNews.ro, fiind întrebat de la ce sumă în jos consideră un salariu mic în România.În acelaşi interviu, ministrul de Finanţe a anunţat şi noi taxe şi impozite. Dacă tot e mic venitul românilor, să-l micşorăm şi mai drastic. Să simtă, dă-l naibii de sclavete bun de tuns, ras, frezat, jumulit, ciupelit, lăsat în sapa goală.Să mai pună o taxă, un impozit, o acciză, este visul fiecărui individ ajuns ministru de Finanţe în România. A ajuns Codul Fiscal o adevărată Kamasutra a poziţiilor fiscale din care „te face statul”. Măcar dacă ar merita să-i dai vreun ban acestei încrengături mafiote de cumetrie care se auto-denumeşte stat!Dar despre pensiile speciale şi salariile voastre nesimţite când vom ajunge să discutăm? Despre impozitarea celui de-al doilea slariu luat tot de la stat de către cumătrul vostru pensionat la 40 de ani şi reangajat?„Eu, ca economist, care zic că mă pricep cât de cât la zona aceasta de stimulare” – se laudă cu expertiză licenţiatul în economie care, până să-l propună PSD ministru, a lucrat la Ministerul Agriculturii, s-a evidențiat ca expert pe Facebook și la TV, iar în 2019, în declarația de interese, a scris că este membru al Asociației „Marea Lojă Națională din România” și al Asociației de Administrare a Ritului Scoțian.Câciu a fost în 2018 directorul de cabinet al lui Dragoș Botănoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii. În 2019, Adrian Câciu a fost membru în comitetul de conducere al Agenției Domeniilor Statului (ADS). Aceasta este o instituție subordonată Ministerului Agriculturii care se ocupă cu concesionarea și închirierea terenurilor agricole ale statului.Adică avem de-a face din nou cu un sinecurist de partid din care acum izvorăşte „expertiza”.În decembrie 2021, Câciu declara, plin de ifosul noii funcţii: „Vom construi bugetul pentru 2022 fără noi taxe. Orice modificare a regimului fiscal va fi făcută în mod predictibil, doar în urma unui dialog cu dumneavoastră, reprezentanţii mediului de afaceri (…) Acum, România are nevoie de solidaritate pentru a-i proteja pe românii cu venituri mici de creşterea preţurilor, în special a celor de la energie. Vom face asta stimulând economia şi firmele care produc în România, indiferent de naţionalitatea acţionariatului lor, fiindcă tot ceea ce se fabrică în România se face cu angajaţi români”.Acum se anunță schimbări esențiale ale Codului fiscal: de la taxarea locuințelor, a celei de-a treia mașini și a bacșișului. Că: „Există o preocupare prea intensă pentru a acumula proprietăți”.Nu-mi amintesc când am semnat eu vreodată vreun contract prin care să-mi asum să fiu sclavul unor derbedei năvăliți din cloaca României la conducerea acesteia?!Cum v-am mai zis (oricum aţi uitat): Articolul 16 din Constituția României prevede, la aliniatul 1, că “Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări”. Mai mult, aliniatul 2 întărește starea de fapt prin prevederea că “Nimeni nu este mai presus de lege”.Încălcând grosolan Constituția, toţi cei care s-au perindat pe la guvernare după 1989 au decis că avem cetățeni privilegiați, de “categorie A” care nu-și plătesc niciodată taxele și impozitele și nici nu sunt deranjați de către autorități să o facă și “populime” obligată să plătească prin taxe și impozite iobăgești privilegiile acestei noi caste de cumătrocrați.Acesta nu este stat de drept, este stat de cumetrie.Dar cu cine să faci revoltă, eventual una fiscală prin care să poţi afirma „Statul sunt eu, plătitorul, nu tu, cheltuitorul”? Cu cei care se lasă adunați în piețe și purtați pe străzi în turmă pentru non-probleme?La cum se prăvale ăştia peste buzunarele mele, fără să-mi dea nimic concret în schimb, ce-ar fi să-mi propun vreo trei chestii:unu’ – să devin doctor în a nu-mi mai plăti taxele și impozitele (că oricum merg pe tot felul de sporuri salariale la diverși „dottore” analfabeți, adică pe furăciuni);doi: să devin doctor în vacanțe și concedii precum clanul Klaun Ciolannis;și, trei: să-mi iau doctoratul în ipocrizie. Fac primul milion de “ieuro” din afaceri numai cu bugețelul Statului și cu cine o mai fi pe la guvernare, așa ca Barna, apoi strâmb din nas că banii de la stat “pute” și că corupția ucide.Și-mi fac partid. Aș fi vrut să fiu și plod sau măcar nepot de securist, așa ca Cioloș, sau măcar eu însumi turnător sau securist pe nou, dar o s-o las pentru o altă viață.Dacă aveți nevoie de un prim ministru tehnocrat, ceva, pot să intru-n politică, că văz că-i rost de căpătuială!(și mie care-mi era rușine c-am rămas corigent la mate’ în a XI-a… Când asta constituie avantaj la a fi ales al poporului!)Și, gata!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom