Connect with us

Prin Oras

Cum se te câciu pe agoniseala românilor cu Codul Fiscal

Alex Campian

Published

on

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

„Din punctul meu de vedere, un salariu mic este tot ce înseamnă sub 3.000 de lei net, la momentul în care discutăm acum”, a declarat Adrian Câciu, ministrul Finanțelor, într-un interviu acordat HotNews.ro, fiind întrebat de la ce sumă în jos consideră un salariu mic în România.În acelaşi interviu, ministrul de Finanţe a anunţat şi noi taxe şi impozite. Dacă tot e mic venitul românilor, să-l micşorăm şi mai drastic. Să simtă, dă-l naibii de sclavete bun de tuns, ras, frezat, jumulit, ciupelit, lăsat în sapa goală.Să mai pună o taxă, un impozit, o acciză, este visul fiecărui individ ajuns ministru de Finanţe în România. A ajuns Codul Fiscal o adevărată Kamasutra a poziţiilor fiscale din care „te face statul”. Măcar dacă ar merita să-i dai vreun ban acestei încrengături mafiote de cumetrie care se auto-denumeşte stat!Dar despre pensiile speciale şi salariile voastre nesimţite când vom ajunge să discutăm? Despre impozitarea celui de-al doilea slariu luat tot de la stat de către cumătrul vostru pensionat la 40 de ani şi reangajat?„Eu, ca economist, care zic că mă pricep cât de cât la zona aceasta de stimulare” – se laudă cu expertiză licenţiatul în economie care, până să-l propună PSD ministru, a lucrat la Ministerul Agriculturii, s-a evidențiat ca expert pe Facebook și la TV, iar în 2019, în declarația de interese, a scris că este membru al Asociației „Marea Lojă Națională din România” și al Asociației de Administrare a Ritului Scoțian.Câciu a fost în 2018 directorul de cabinet al lui Dragoș Botănoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii. În 2019, Adrian Câciu a fost membru în comitetul de conducere al Agenției Domeniilor Statului (ADS). Aceasta este o instituție subordonată Ministerului Agriculturii care se ocupă cu concesionarea și închirierea terenurilor agricole ale statului.Adică avem de-a face din nou cu un sinecurist de partid din care acum izvorăşte „expertiza”.În decembrie 2021, Câciu declara, plin de ifosul noii funcţii: „Vom construi bugetul pentru 2022 fără noi taxe. Orice modificare a regimului fiscal va fi făcută în mod predictibil, doar în urma unui dialog cu dumneavoastră, reprezentanţii mediului de afaceri (…) Acum, România are nevoie de solidaritate pentru a-i proteja pe românii cu venituri mici de creşterea preţurilor, în special a celor de la energie. Vom face asta stimulând economia şi firmele care produc în România, indiferent de naţionalitatea acţionariatului lor, fiindcă tot ceea ce se fabrică în România se face cu angajaţi români”.Acum se anunță schimbări esențiale ale Codului fiscal: de la taxarea locuințelor, a celei de-a treia mașini și a bacșișului. Că: „Există o preocupare prea intensă pentru a acumula proprietăți”.Nu-mi amintesc când am semnat eu vreodată vreun contract prin care să-mi asum să fiu sclavul unor derbedei năvăliți din cloaca României la conducerea acesteia?!Cum v-am mai zis (oricum aţi uitat): Articolul 16 din Constituția României prevede, la aliniatul 1, că “Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări”. Mai mult, aliniatul 2 întărește starea de fapt prin prevederea că “Nimeni nu este mai presus de lege”.Încălcând grosolan Constituția, toţi cei care s-au perindat pe la guvernare după 1989 au decis că avem cetățeni privilegiați, de “categorie A” care nu-și plătesc niciodată taxele și impozitele și nici nu sunt deranjați de către autorități să o facă și “populime” obligată să plătească prin taxe și impozite iobăgești privilegiile acestei noi caste de cumătrocrați.Acesta nu este stat de drept, este stat de cumetrie.Dar cu cine să faci revoltă, eventual una fiscală prin care să poţi afirma „Statul sunt eu, plătitorul, nu tu, cheltuitorul”? Cu cei care se lasă adunați în piețe și purtați pe străzi în turmă pentru non-probleme?La cum se prăvale ăştia peste buzunarele mele, fără să-mi dea nimic concret în schimb, ce-ar fi să-mi propun vreo trei chestii:unu’ – să devin doctor în a nu-mi mai plăti taxele și impozitele (că oricum merg pe tot felul de sporuri salariale la diverși „dottore” analfabeți, adică pe furăciuni);doi: să devin doctor în vacanțe și concedii precum clanul Klaun Ciolannis;și, trei: să-mi iau doctoratul în ipocrizie. Fac primul milion de “ieuro” din afaceri numai cu bugețelul Statului și cu cine o mai fi pe la guvernare, așa ca Barna, apoi strâmb din nas că banii de la stat “pute” și că corupția ucide.Și-mi fac partid. Aș fi vrut să fiu și plod sau măcar nepot de securist, așa ca Cioloș, sau măcar eu însumi turnător sau securist pe nou, dar o s-o las pentru o altă viață.Dacă aveți nevoie de un prim ministru tehnocrat, ceva, pot să intru-n politică, că văz că-i rost de căpătuială!(și mie care-mi era rușine c-am rămas corigent la mate’ în a XI-a… Când asta constituie avantaj la a fi ales al poporului!)Și, gata!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Noua atracție a iernii la Cluj: „Light Bus”, autobuzul îmbrăcat în lumină, deschide festivalul Lights On Romania 2025

Alex Campian

Published

on

Clujul se pregătește să strălucească din nou, iar cea de-a VIII-a ediție a festivalului Lights On Romania, anunțată între 28 noiembrie și 7 decembrie 2025, vine cu o surpriză spectaculoasă, transmite ziarulfaclia.ro. Pentru prima dată, un autobuz complet „îmbrăcat” în lumină, denumit „Light Bus”, va deveni punctul de atracție al iernii în zona străzii Kogălniceanu.

Festivalul, deja o tradiție pentru clujeni, aduce anul acesta o ediție considerată de organizatori drept cea mai creativă de până acum. Instalațiile luminoase au rolul de a reconecta comunitatea prin artă și imaginație, într-un an plin de provocări, în care nevoia de magie, echilibru și bucurie este mai mare ca oricând.

Printre lucrările expuse se numără și îndrăgiții porcușori de la Pig Farm, creați în Cehia din materiale reciclate și montați pe arcuri ușoare. De asemenea, celebra instalație „Forest Spirits”, semnată de arhitectele clujene Eszter Szoke și Katalin Tanczos, va transforma complet peisajul urban, oferind vizitatorilor o experiență vizuală imersivă.

Noutatea absolută o reprezintă însă „Light Bus” – un autobuz decorat integral cu lumini, care va oferi un tur nocturn al orașului pentru prima oară în istoria festivalului. Prețurile sunt accesibile: 60 de lei pentru adulți, 30 de lei pentru tineri și seniori, iar copiii sub 5 ani beneficiază de gratuitate. Biletele pot fi achiziționate online, de pe platforma oficială lightsonromania.com/lightbus.

„Scopul nostru este de a oferi comunității bucuria de a descoperi lumina în forme neașteptate. Această ediție, pe care o considerăm cea mai creativă de până acum, aduce o nouă doză de conexiune, aventură și mobilitate prin Light Bus. Este modul nostru de a implica întreaga comunitate în spectacolul iernii, dar și un mod prin care festivalul poate fi susținut, având în vedere că biletele acoperă costurile unui eveniment care a fost mereu gratuit pentru public”, a declarat Andi Daiszler, inițiatorul Lights On Romania și președintele Asociației Daisler.

Clujenii sunt, așadar, invitați să se pregătească pentru magia luminii, într-o ediție care promite să transforme orașul într-un spectacol nocturn unic.

info foto: orientativa

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom