Connect with us

Prin Oras

Curățarea străzilor, mai scumpă de anul viitor

Alex Campian

Published

on

Curățarea străzilor, mai scumpă de anul viitor

Consilierii locali au aprobat solicitarea Rosal și Brantner de majorare a tarifelor pentru curățenia stradală din oraș. În ședința de Consiliu Local de ieri a fost votat în unanimitate proiectul de hotărâre privind creșterea tarifelor percepute de cele două firme de salubritate. Modificarea se aplică din 1 ianuarie 2020. Deocamdată nu a fost anunțată o majorare a taxelor achitate de populație pentru servicii de salubrizare.Potrivit proiectului de hotărâre, pentru Brantner Servicii Ecologice, au fost aprobate următoarele tarife:-măturat aspirat mecanic trotuare și carosabil de la 10,40 lei/1000mp fără TVA la 11,01 lei/1000mp fără TVA;-întreținere străzi de la 5,74 lei/1000mp fără TVA la 5,88 lei/1000mp fără TVA;-măturat manual carosabil și trotuare de la 10,04 lei/1000mp fără TVA la 10,17 lei/1000 mp fără TVA;-curățat manual rigole de la 396,78 lei/1000ml fără TVA la 397,24 lei/1000ml fără TVA.Pentru Rosal Grup au fost aprobate următoarele tarife:-măturat aspirat mecanic trotuare și carosabil de la 7,40 lei/1000mp fără TVA la 8,01 lei/1000mp fără TVA;-întreținere străzi de la 6,13 lei/1000mp fără TVA la 6,30 lei/1000mp fără TVA;-măturat manual carosabil și trotuare de la 13,93 lei/1000mp fără TVA la 14,25 lei/1000 mp fără TVA;-curățat manual rigole de la 515,14 lei/1000ml fără TVA la 553,18 lei/1000ml fără TVA.Majorarea tarifelor a fost aprobată în ciuda faptului că primarul Emil Boc se plânge constant în ultimele luni de serviciile oferite de Rosal. Primarul a menționat, luna trecută, că își dorește rezilierea contractului, dar nu vrea să lase orașul fără firma care să ridice gunoaiele. Primăria va lansa o licitație pentru serviciile de salubrizare și deszăpezire din zona I a municipiului, adică tocmai zona deservită de Rosal.Primăria Cluj-Napoca a pus în dezbatere publică documentațiile pentru această licitație, urmând ca apoi aceasta să fie publicată pe SEAP în așteptarea ofertelor.Anterior, Primăria a elaborat un studiu de oprtunitate privind fundamentarea delegării gestiunii serviciului public de salubrizare stradală și deszăpezire în Municipiul Cluj-Napoca, sector 1. În urma acestui studiu s-a stabilit ca delegarea serviciului de deszăpezire și salubritate să se facă prin licitație deschisă, prin închierea unui contract-cadru pe o perioadă de 5 ani.Rosal și Brantner se ocupă de deșeuri și de deszăpezire din 2005. Începând cu data de 14 octombrie 2005 serviciul a fost prestat de către Primăria Cluj-Napoca cu SC Rosal Grup SA pentru sector 1 și cu SC Brantner Servicii Ecologice SA pentru sector 2.Perioada de concesionare a serviciilor de salubrizare/deszăpezire a fost stabilită inițial pentru o perioadă de 8 ani, după care a tot fost prelungită la nesfârșit prin intermediul procedurilor de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

VIDEO:Copaci Căzuți pe Drumul Spre Muntele Băișorii Blochează Traficul

Maria Costea

Published

on

Traficul rutier spre Muntele Băișorii a fost serios perturbat în această dimineață, după ce mai mulți copaci au fost doborâți de vântul puternic și ploile torențiale din ultimele ore. Incidentul s-a produs pe DJ 107R, în apropiere de stațiunea montană, iar accesul autoturismelor a fost blocat complet pe anumite porțiuni de drum.

Potrivit autorităților, mai mulți brazi de mari dimensiuni au fost smulși din rădăcini și s-au prăbușit direct pe carosabil, blocând ambele sensuri de mers. Intervenția echipajelor de la Drumuri Județene și ISU Cluj a fost rapidă, dar în unele zone accesul utilajelor grele s-a dovedit dificil din cauza terenului accidentat și al cantității mari de lemn căzut.

Turiștii, blocați pe traseu

Mai mulți turiști care încercau să ajungă în stațiune sau să coboare spre Cluj-Napoca au rămas blocați pe marginea drumului, în așteptarea deblocării circulației. „Ne-am trezit cu un copac căzut la nici 50 de metri în fața mașinii. Nu am mai putut înainta. Noroc că nu s-a întâmplat în timp ce treceam exact pe acolo”, a povestit un șofer din Cluj surprins de eveniment.

Intervenția promptă a firmei de tractări auto Tudy din Cluj

În sprijinul șoferilor rămași izolați sau ale căror mașini au fost avariate de crengile căzute, a intervenit și firma Tudy Tractări Auto Cluj, una dintre cele mai cunoscute companii de profil din județ. Echipajele Tudy au ajutat la degajarea drumului, au tractat autoturismele avariate și au oferit asistență tehnică celor care nu au mai putut continua deplasarea din cauza drumului impracticabil.

„Suntem obișnuiți cu astfel de situații, mai ales în zonele montane. În astfel de cazuri, intervenim rapid nu doar pentru tractare, ci și pentru a sprijini oamenii să ajungă în siguranță la destinație. Azi am avut deja peste 10 solicitări în zona Băișoara”, a declarat Tudy, administratorul firmei.

Autoritățile recomandă prudență

Autoritățile recomandă șoferilor să evite, pe cât posibil, deplasările spre Muntele Băișorii în următoarele ore, până la degajarea completă a drumului și stabilizarea vremii. Meteorologii anunță că vântul și ploile vor continua pe tot parcursul zilei, existând riscul de noi căderi de arbori.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

A greșit, dar vrea să repare: Șoferul care își caută “victima” de la Glovo

Stefan Petre

Published

on

Nu vedem des astfel de mesaje în online, dar tocmai asta le face cu atât mai valoroase. Un șofer din Cluj-Napoca a postat recent o fotografie cu un livrator Glovo, în speranța că îl va putea găsi pentru a-și îndrepta greșeala față de el. Incidentul a avut loc ieri seară, pe 17.07.2025, în jurul orei 17:37, în binecunoscutul sens giratoriu din cartierul Mărăști.

Potrivit mesajului postat, șoferul recunoaște că l-a incomodat pe tânărul de la Glovo, cel mai probabil în trafic, iar acesta a rămas fără oglinda de la scuter sau bicicletă. Deși conducătorul auto a tras pe dreapta, în parcarea din zonă, să încerce să remedieze situația, până să apuce să vorbească cu livratorul, acesta plecase deja.

În loc să lase lucrurile așa, șoferul a decis să își asume greșeala public, postând un mesaj sincer:

„Salutare! Scriu pentru a mă ajuta să-l găsesc pe băiatul de la Glovo pe care l-am incomodat în sensul giratoriu din cartier Mărăști, ieri seară (17.07.2025, ora 17:37). Cred că ai rămas fără o oglindă. Am oprit în parcarea de pe dreapta, dar între timp tu ai plecat. Aș vrea să plătesc oglinda și să dau o bere, cred că ai avut o seară mai proastă decât ar fi trebuit! Te rog PM dacă vezi mesajul, mulțumesc!”

Un gest mic, dar care spune multe despre bun simț, asumare și respectul în trafic.

Dacă recunoști situația sau îl cunoști pe livrator, poate îl poți ajuta să vadă acest mesaj. Până la urmă, nu e vorba doar de o oglindă, ci de oameni care aleg să fie mai buni unii cu alții. 👏

Sursa: Info Trafic jud. Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Iulius Mall Cluj, lider pe piața locală cu o cotă de 28,3% – Clujenii preferă shoppingul și experiențele urbane

Alex Campian

Published

on

Clujeni vizitând Iulius Mall – centru comercial lider în 2025

Iulius Mall Cluj își consolidează poziția de lider regional pe piața centrelor comerciale, cu o cotă de 28,3%

Un nou studiu realizat de agenția MKOR Consulting, în mai 2025, confirmă faptul că Iulius Mall Cluj domină piața locală de retail și lifestyle. Cu o cotă de piață de 28,3%, centrul comercial își întărește poziția de lider regional într-un mediu urban matur și extrem de competitiv.

🔍 Tendințe de consum favorabile experienței offline

Potrivit studiului, 80% dintre clujeni aleg să-și petreacă timpul liber în oraș, optând pentru activități urbane precum shoppingul, ieșirile la restaurant sau plimbările în natură. Iulius Mall capitalizează această tendință prin oferta sa complexă, care include atât magazine specializate, cât și o zonă verde generoasă.

Magazinele fizice rămân preferate în fața comerțului online. Studiul arată că:

  • 95% dintre respondenți preferă hypermarketurile pentru cumpărături.

  • 46% aleg în continuare magazinele fizice, mai ales pentru produse alimentare, articole vestimentare, încălțăminte, bijuterii sau sport.

  • Cumpărăturile online au o creștere modestă (14%), în timp ce modelul omnichannel rămâne stabil (40%).

📊 Vizitatori mai fideli și mai activi

Iulius Mall înregistrează o medie de 1,4 vizite pe lună per persoană, iar segmentul de clienți fideli (care vizitează mall-ul săptămânal) a crescut de la 24% la 26%. Cei mai fideli sunt:

  • Millennials

  • Persoanele cu venituri peste medie

  • Clujenii cu stil de viață activ și urban

„Rata de vizitare peste medie și creșterea numărului de vizitatori fideli confirmă că Iulius Mall este un pol de atractivitate urbană”, a declarat Ștefan Roman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj.

🏙️ O destinație urbană completă

Studiul subliniază că Iulius Mall este perceput drept o destinație completă și experiențială, diferențiindu-se prin:

  • Mixul comercial echilibrat

  • Oferta diversificată de restaurante și fast-food

  • Atmosfera socială și zona verde integrată

Datele arată că 16% dintre clujeni ies frecvent la restaurant, comparativ cu media generală de doar 11%.

Foto : Iosif Miclaus Photographer

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom