Connect with us

Prin Oras

Drumul Florești – Cluj-Napoca durează cât înconjurul lumii. Ce soluții are Boc pentru decongestionarea traficului acum că nu mai vin bani pentru centura metropolitană prin PNRR

Alex Campian

Published

on

Clujul va exporta „elemente de calitate a vieții” în satele-dormitor din suburbii. BOC: „Să ducem calitatea vieții până acolo!”

Eterna problemă a super aglomerației din traficul pe ruta Florești – Cluj-Napoca a fost adusă, din nou, astăzi, în atenția primarului Emil Boc, într-o emisiune la un post de radio local. Moderatorul emisiunii a comparat timpul parcurs din Florești până în oraș cu durata de timp necesară pentru înconjurul lumii. Ce soluții temporare sunt pentru decongestionarea traficului mai ales că nu mai vin bani prin PNRR pentru centură? Mai mult, proiectanții centurii metropolitane au cerut prelungirea termenului până în 31 martie.Comparația duratei de timp necesară pentru a parcurge drumul din Florești în Cluj-Napoca cu cea necesară pentru înconjurul lumii nu i-a căzut tocmai bine lui Boc, care a ținut să sublinieze că el a făcut tot ce s-a putut pentru realizarea centurii metropolitane.„Eu lucrez de cinci ani la asta, nu mie trebuie să îmi spuneți asta. Să le spuneți la cei care nu au aprobat sau nu au făcut lucruri. Mie să nu îmi spuneți că eu am susținut Autostrada Transilvania de am scos traficul greu de acolo și centura Apahida și bulevardul Muncii. Deci la capitolul ăsta cine vine să îmi dea lecții să își caute altă casă pentru că eu de când lucrez în viața publică de asta m-am ocupat”, a spus primarul.Realizatorul emisiunii a întrebat dacă nu cumva se pot grăbi lucrurile în cazul centurii metropolitane care este mai redusă ca amploare a lucrărilor decât metroul. Din nou, Boc s-a simțit deranjat de întrebare. Proiectul centurii metropolitane este acum în urma metroului.„Cum să fie mai mică lucrarea, oameni buni? Aia e cea mai complicată și mai complexă lucrare pe care a avut-o Clujul în istorie. E mai complicată decât metroul. Gândiți-vă că trebuie să faci 20 de noduri care trec printre case, trebuie să expropriezi terenuri, trebuie studiezi studiile geotehnice, să obții aviz de la Mediu pentru a putea defrișa pădure, să faci pasaje. La metrou nu ai atâtea obstacole așa cum ai la centură. Nu că vreau să iau apărarea proiectanților pentru că, din nefericire, ei au cerut prelungirea până în 31 martie că nu au putut să se încadreze cu toate avizele și cu toate procedurile să termine până la sfârșitul anului. La metrou suntem într-o fază mai avansată pentru că acolo proiectanții s-au ținut milimetric de proiect”, a declarat Boc.Construirea centurii este cu atât mai îndepărtată cu cât a picat și varianta finanțării prin PNRR. Mai rămân fondurile europene, dar deocamdată nici măcar nu s-au deschis call-urile pentru perioada 2021 – 2027.„Ministrul Drulă a scos centurile de pe PNRR și a rămas numai Autostrada Moldova și celelalte proiecte legate de autostradă. Niciun fel de centură nu a mai rămas în PNRR. Au rămas centurile pe programele operaționale sectoriale care nici măcar nu au început încă. Fondurile structurale 2021 – 2027, cu prelungire până în 2030. Celelalte nici nu au început încă, nici nu s-au deschis call-urile de proiecte, deci nu se pot depune proiecte, deci din punctul ăsta de vedere pentru centură nu s-au deschis încă posibilitățile de finanțare”, a afirmat primarul.De asemenea, moderatorul emisiunii l-a întrebat pe primar dacă nu se pot lua acum niște măsuri provizorii pentru a mai atenua aglomerația.Boc a vorbit despre pasajul de la Tăietura Turcului ca soluție temporară care e prins în PNRR pentru că modernizarea căii ferate este prinsă în PNRR și acum este în fază finală de a trece la Minister și apoi în ședința de Guvern să fie aprobați indicatorii tehnico-economici. Proiectul are valoarea de 25 milioane euro.Centura va avea termenul de predare a documentației data de 31 martie, după care se fac procedurile de licitație de către Guvern.„Trebuie să înțelegeți că nu Primăria are posibilitatea legală să facă aceste lucruri”, a conchis Boc.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Drive-Thru în Mănăștur: Gata să deschidă porțile! / “Au muncit până la 6 seara chiar și înainte de Florii

Stefania Heinz

Published

on

În ultimii ani, Mănășturul s-a transformat vizibil. Primăria a făcut investiții semnificative în zona de la Terenuri, iar apoi a demarat demolările chioșcurilor insalubre de la stația Minerva. Acum, atenția se îndreaptă către inaugurarea Drive-Thru, unde renovările au fost finalizate într-un timp record.

După ce chioșcurile de la stația Minerva din Mănăștur au fost demolate și zona a fost reamenajată de către municipalitate, lucrările de modernizare au început și la McDrive.

La începutul anului 2024, restaurantul McDonald’s din Mănăștur a intrat în șantier pentru a fi adus la standarde noi. “Am fost temporar închis, dar veți fi încântați de rezultat!”, au scris reprezentanții McDonald’s pe un banner.

Chiar și în Duminica Floriilor, muncitorii au lucrat intens la restaurant, pregătindu-l pentru deschidere.

Locuitorii din Mănăștur își exprimă îngrijorarea pe pagina de Facebook “Trăiesc în Mănăștur” în legătură cu impactul renovării asupra traficului din zonă, mai ales că zona se intersectează cu coborârea autovehiculelor din benzinăria Petrom, situată la câțiva metri distanță de Drive-Thru.

Municipalitatea se pregătește să modernizeze și Parcul Primăverii din Mănăștur, urmând să desființeze benzinăria MOL din zonă. Acest proiect include amenajarea și revitalizarea Parcului Primăverii și a străzilor adiacente, precum str. Ion Meșter, str. Emil Cioran și str. Almașului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite