Categories: Prin Oras

EXCLUSIV – Cum arată și ce scrie în protocolul pentru metrou cu care se laudă Emil Boc și Sorin Grindeanu

Nu demult, atât primarul Emil Boc cât și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu nu mai conteneau cu anunțurile și declarațiile referitoare la semnarea protocolului pentru construirea metroului din Cluj-Napoca. Nici unul dintre ei nu au oferit detalii specifice despre conținutul documentului așa cum ar fi fost normal pentru informarea corectă a cetățenilor.Ziar de Cluj a intrat în posesia celebrului protocol. Documentul are trei pagini, din care prima pagină conține informațiile introductive, pe pagina a doua sunt explicate atribuțiile fiecărei părți implicate în protocol, iar pe ultima pagină sunt 11 semnături.Pagina 1 a protocolului:„În calitate de autoritate contractantă și beneficiar, Asocierea UAT Municipiul Cluj-Napoca – UAT Florești, se va ocupa de pregătirea documentelor de finanțare și va semna contractele de finanțare”, se arată în articolul 1 al protocolului.Potrivit documentului, Ministerul Transporturilor va sprijini Primăria Cluj-Napoca la pregătirea documentelor pentru fonduri europene.„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va sprijini direct Asocierea UAT Municipiul Cluj-Napoca – UAT Florești pentru a fi desemnată beneficiar eligibil al fondurilor europene pentru transporturi, asigurând asistența tehnică, economică și juridică corespunzătoare prin direcțiile de specialitate”, scrie în articolul 2.Ministerul Transporturilor se va ocupa de asigurarea banilor pentru construirea metroului, dar în anumite limite stabilite anual.„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va asigura finanțarea obiectivului de investiții din fonduri externe rambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, este precizat în articolul 3.Licitațiile vor fi organizate de Primărie. Tot Primăria va desemna și câștigătorii licitațiilor necesare pentru realizarea și punerea în funcțiune a metroului.„În calitate de autoritate contractantă, UAT Municipiul Cluj-Napoca – lider al asocierii, se va ocupa de derularea tuturor procedurilor de atribuire necesare și contractarea tuturor serviciilor, lucrărilor și produselor necesare conform planului de achiziții, precum și supervizarea derulării contractelor menționate anterior pe timpul execuției.Autoritatea contractantă UAT Municipiul Cluj-Napoca – lider al asocierii și cu sprijinul direct al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, înainte de finalizarea obiectivului de investiții „Magistrala I de metrou Cluj”, va desemna, conform dispozițiilor legale, Operatorul care pe baza unui Contract de servicii publice va asigura operarea și mentenanța, va asigura preluarea corespunzătoare și va participa la probele și testele tehnologice de punere în funcțiune”, se arată în articolele 4 și 5.Conform protocolului, compensația aferentă prestării serviciului de transport public cu metroul, precum și modul de acordare a acesteia, va fi stabilită prin Contractul de servicii publice, în conformitate cu cadrul legal privind susținerea transportului de călători cu metroul.Pagina 3 a protocolului:Anul trecut în noiembrie, a fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru metrou într-o ședință extraordinară de Consiliu Local. Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.Investiția totală este de peste 2 miliarde euro. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

17 hours ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

17 hours ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

2 days ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

2 days ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago