Connect with us

Prin Oras

Gheorgheni: Un nou bloc de 6 etaje pe strada Teodor Mihali. Vezi cum va fi asigurat serviciul de alimentare cu energie termică

Alex Campian

Published

on

Gheorgheni: Un nou bloc de 6 etaje pe strada Teodor Mihali. Vezi cum va fi asigurat serviciul de alimentare cu energie termică

Urbaniștii din Primăria Cluj-Napoca vor analiza aprobarea unui memoriu tehnic, etapa Planului Urbanistic de Detaliu, pentru realizarea unui nou bloc pe strada Teodor Mihali din cartierul Gheorgheni, o zonă marcată de o dezvoltare imobiliară continuă. Noul imobil cu funcțiuni mixte va dispune de servicii publice la parter, fiind realizat pe 5 etaje și 1 etaj retras, cu un număr total de 12 apartamente.  PUD construire imobil cu funcțiuni mixte strada Teodor Mihali nr 53. Comisia de Urbanism (CTATU) urmează să aprobe Elaborarea documentației tehnice pentru autorizarea desființării construcțiilor existente, Elaborare Plan Urbanistic de Detaliu și a documentației tehnice pentru autorizarea executării construirii unui imobil cu funcțiuni mixte, amenajări exterioare, realizarea împrejmuirilor, racordurilor și branșamentelor. Beneficiar: Puscaș Anca-Raluca, Papuc Vasile, Papuc Ana. Amplasamanetul studiat: str Teodor Mihali nr 53.
Proiectant urbanism: Made by srl.Obiectivul lucrării: 
 
La comanda proprietarului Papuc Ana s-a studiat posibilitatea construirii unui imobil mixt, cu regim de înălțime P+5E+ER pe terenul proprietate privată din Cluj Napoca.Imobilul studiat se găsește în intravilanul mun. Cluj-Napoca, pe o parcelă proprietate privată, cu o suprafață de 972 mp. Parcela este accesibilă din strada Teodor Mihali, din partea sud-vestică. Drumul este asfaltat și are o anvergură de aproximativ 18 m., cu 4 benzi de circulație în dublu sens și trotuare de aproximativ 2 m fiecare, potrivit documentației analizate de urbaniști. Se dorește realizarea unui imobil mixt, cu spații de servicii cu acces public la parter și locuințe colective la etajele superioare, cu regim de înălțime P+5E+ER.Potrivit concluziei înscrise în documentația depusă spre analiză, construirea unui imobil mixt, cu spații de servicii cu acces public și locuințe colective, pe terenul studiat este fezabilă.Funcțiunea clădirii propuse va fi mixtă:
 
La parter va funcționa un spațiu de servicii cu acces public – alimentație publică, iar la etajele superioare 12 apartamente.Într-un corp subsol acoperit cu o terasă înierbată ce urmărește declivitatea terenului, se prevede un garaj cu 14 de locuri de parcare și un spațiu pentru depozitarea a 14 biciclete. Terasa va fi accesibilă tuturor locatarilor prin intermediul unei scări de exterior.Amplasarea clădirii propuse față de aliniament și limitele de proprietate:• Față de aliniament – 0 ml. Construcția se va realiza conform reglemetărilor UTR RrM1, pe aliniament.
• față de limita nord-vestică – 0 ml. Pentru construirea pe limita comună s-a obținut acordul vecinului în cauză.
• față de limita sud-estică – 0 ml. Pentru construirea pe limita comună s-a obținut acordul vecinului în cauză.
• față de limita nord-estică – 66.25 ml. (Corpul 1) și 21.82 m (Corpul subsol)sursa foto: captură memoriu tehnic/proiect pudConformarea clădirii propuse se traduce prin propunerea unui corp pe cadre de beton și zidărie de cărămidă, cu fundații din beton și acoperiș tip terasă. Corpul de la stradă va avea P+5E+ER, iar cel din spate va fi S.Construcțiile existente momentan pe parcela studiată se vor desființa. Se propune realizarea unui corp cu P+5E+ER. Având în vedere situația existență pe parcelele vecine:• În nord se realizează un imobil S+P+5E+ER, cu înălțimea la cornișă de 21 m. și cea maximă de 25 m. 
• În sud, imobilele existente sunt în curs de achiziție a unui singur investitor. Unificarea acestora conferă noii parcele reglementări pentru parcelă de colț, adică înălțimea la cornișă de 21 m. și cea maximă de 25 m.; se propune alinierea construcției propuse la cornișa de 21 m și înălțimea maximă de 25 m, arată proiectanții. Acces și organizarea circulației auto: Accesul pe parcelă auto cat si cel pietonal se va face în continuare dinspre vest, din strada Mihali, prin intermediul unui gang auto/pietonal dimensionat astfel încât să permită accesul echipajelor de intervenție în caz de incendiu.Circulatia auto si pietonala pe parcela se va realiza dinspre strada T Mihali prin intermediul gangului propus în colțul nordic. Accesul se va face doar dinspre Gheorgheni, iar ieșirea va fi doar de dreapta, înspre Mărăști. Intrarea va avea prioritate față de ieșire.Platforma auto va conduce la garajul din spatele parcelei propus la subsol, unde vor funcționa 14 locuri de parcare pt autoturisme și 14 pentru biciclete.Accesul pietonal se va realiza dinspre stradă pentru spațiul de alimentație publică de la parterul corpului principal și prin gang, în zona centrală pentru blocul de locuințe.Soluții ecologice:Sunt prevăzute spații verzi pe teren natural în partea estică a parcelei în suprafață de 216.65 mp, ceea ce reprezintă 22.29% din suprafața totală a parcelei. În plus, peste subsolul amenajat pentru parcări s-a prevăzut o terasă înierbată în suprafață de 331.15 mp. În cadrul corpului din spate, sub scara de acces pe terasă s-a amenajat un punct gospodăresc cu colectare selectivă a gunoiului menajer.Conform proiectantului, profilul străzii rămăne neschimbat.Alimentarea cu gaze naturale și încălzirea:Se propune alimentarea cu gaz a imobilului prin racordare la rețeaua existentă pe strada T Mihali.Încalzirea spațiilor se va face individual pentru spațiile de servicii și pentru apartamente prin prevederea de centrale termice individuale.* Potrivit noilor reglementări din strategia de termoficare a municipiului Cluj-Napoca, aflată în consultare publică, blocurile cu peste 6 apartamente vor fi în mod obligatoriu racordate la sistemul de termoficare public/centrală bloc, context în care centralele individuale (de apartament) vor fi interzise. Construirea imobilui propus presupune realizarea unui nou pas în conturarea viitoarei zone a străzii Teodor Mihali. Corpul respectă direcția de dezvoltare a zonei, cu imobile în aliniament care să formeze cvartale cu fronturi închise, cu funcțiuni mixte de tip subcentral și spații de interes public la nivelul parterului.Proiectantul consideră oportună investiţia, se mai arată în documentația depusă spre analiza comisiei de urbanism din Primăria Cluj-Napoca.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom