Connect with us

Prin Oras

Gheorgheni: Un nou bloc de 6 etaje pe strada Teodor Mihali. Vezi cum va fi asigurat serviciul de alimentare cu energie termică

Alex Campian

Published

on

Gheorgheni: Un nou bloc de 6 etaje pe strada Teodor Mihali. Vezi cum va fi asigurat serviciul de alimentare cu energie termică

Urbaniștii din Primăria Cluj-Napoca vor analiza aprobarea unui memoriu tehnic, etapa Planului Urbanistic de Detaliu, pentru realizarea unui nou bloc pe strada Teodor Mihali din cartierul Gheorgheni, o zonă marcată de o dezvoltare imobiliară continuă. Noul imobil cu funcțiuni mixte va dispune de servicii publice la parter, fiind realizat pe 5 etaje și 1 etaj retras, cu un număr total de 12 apartamente.  PUD construire imobil cu funcțiuni mixte strada Teodor Mihali nr 53. Comisia de Urbanism (CTATU) urmează să aprobe Elaborarea documentației tehnice pentru autorizarea desființării construcțiilor existente, Elaborare Plan Urbanistic de Detaliu și a documentației tehnice pentru autorizarea executării construirii unui imobil cu funcțiuni mixte, amenajări exterioare, realizarea împrejmuirilor, racordurilor și branșamentelor. Beneficiar: Puscaș Anca-Raluca, Papuc Vasile, Papuc Ana. Amplasamanetul studiat: str Teodor Mihali nr 53.
Proiectant urbanism: Made by srl.Obiectivul lucrării: 
 
La comanda proprietarului Papuc Ana s-a studiat posibilitatea construirii unui imobil mixt, cu regim de înălțime P+5E+ER pe terenul proprietate privată din Cluj Napoca.Imobilul studiat se găsește în intravilanul mun. Cluj-Napoca, pe o parcelă proprietate privată, cu o suprafață de 972 mp. Parcela este accesibilă din strada Teodor Mihali, din partea sud-vestică. Drumul este asfaltat și are o anvergură de aproximativ 18 m., cu 4 benzi de circulație în dublu sens și trotuare de aproximativ 2 m fiecare, potrivit documentației analizate de urbaniști. Se dorește realizarea unui imobil mixt, cu spații de servicii cu acces public la parter și locuințe colective la etajele superioare, cu regim de înălțime P+5E+ER.Potrivit concluziei înscrise în documentația depusă spre analiză, construirea unui imobil mixt, cu spații de servicii cu acces public și locuințe colective, pe terenul studiat este fezabilă.Funcțiunea clădirii propuse va fi mixtă:
 
La parter va funcționa un spațiu de servicii cu acces public – alimentație publică, iar la etajele superioare 12 apartamente.Într-un corp subsol acoperit cu o terasă înierbată ce urmărește declivitatea terenului, se prevede un garaj cu 14 de locuri de parcare și un spațiu pentru depozitarea a 14 biciclete. Terasa va fi accesibilă tuturor locatarilor prin intermediul unei scări de exterior.Amplasarea clădirii propuse față de aliniament și limitele de proprietate:• Față de aliniament – 0 ml. Construcția se va realiza conform reglemetărilor UTR RrM1, pe aliniament.
• față de limita nord-vestică – 0 ml. Pentru construirea pe limita comună s-a obținut acordul vecinului în cauză.
• față de limita sud-estică – 0 ml. Pentru construirea pe limita comună s-a obținut acordul vecinului în cauză.
• față de limita nord-estică – 66.25 ml. (Corpul 1) și 21.82 m (Corpul subsol)sursa foto: captură memoriu tehnic/proiect pudConformarea clădirii propuse se traduce prin propunerea unui corp pe cadre de beton și zidărie de cărămidă, cu fundații din beton și acoperiș tip terasă. Corpul de la stradă va avea P+5E+ER, iar cel din spate va fi S.Construcțiile existente momentan pe parcela studiată se vor desființa. Se propune realizarea unui corp cu P+5E+ER. Având în vedere situația existență pe parcelele vecine:• În nord se realizează un imobil S+P+5E+ER, cu înălțimea la cornișă de 21 m. și cea maximă de 25 m. 
• În sud, imobilele existente sunt în curs de achiziție a unui singur investitor. Unificarea acestora conferă noii parcele reglementări pentru parcelă de colț, adică înălțimea la cornișă de 21 m. și cea maximă de 25 m.; se propune alinierea construcției propuse la cornișa de 21 m și înălțimea maximă de 25 m, arată proiectanții. Acces și organizarea circulației auto: Accesul pe parcelă auto cat si cel pietonal se va face în continuare dinspre vest, din strada Mihali, prin intermediul unui gang auto/pietonal dimensionat astfel încât să permită accesul echipajelor de intervenție în caz de incendiu.Circulatia auto si pietonala pe parcela se va realiza dinspre strada T Mihali prin intermediul gangului propus în colțul nordic. Accesul se va face doar dinspre Gheorgheni, iar ieșirea va fi doar de dreapta, înspre Mărăști. Intrarea va avea prioritate față de ieșire.Platforma auto va conduce la garajul din spatele parcelei propus la subsol, unde vor funcționa 14 locuri de parcare pt autoturisme și 14 pentru biciclete.Accesul pietonal se va realiza dinspre stradă pentru spațiul de alimentație publică de la parterul corpului principal și prin gang, în zona centrală pentru blocul de locuințe.Soluții ecologice:Sunt prevăzute spații verzi pe teren natural în partea estică a parcelei în suprafață de 216.65 mp, ceea ce reprezintă 22.29% din suprafața totală a parcelei. În plus, peste subsolul amenajat pentru parcări s-a prevăzut o terasă înierbată în suprafață de 331.15 mp. În cadrul corpului din spate, sub scara de acces pe terasă s-a amenajat un punct gospodăresc cu colectare selectivă a gunoiului menajer.Conform proiectantului, profilul străzii rămăne neschimbat.Alimentarea cu gaze naturale și încălzirea:Se propune alimentarea cu gaz a imobilului prin racordare la rețeaua existentă pe strada T Mihali.Încalzirea spațiilor se va face individual pentru spațiile de servicii și pentru apartamente prin prevederea de centrale termice individuale.* Potrivit noilor reglementări din strategia de termoficare a municipiului Cluj-Napoca, aflată în consultare publică, blocurile cu peste 6 apartamente vor fi în mod obligatoriu racordate la sistemul de termoficare public/centrală bloc, context în care centralele individuale (de apartament) vor fi interzise. Construirea imobilui propus presupune realizarea unui nou pas în conturarea viitoarei zone a străzii Teodor Mihali. Corpul respectă direcția de dezvoltare a zonei, cu imobile în aliniament care să formeze cvartale cu fronturi închise, cu funcțiuni mixte de tip subcentral și spații de interes public la nivelul parterului.Proiectantul consideră oportună investiţia, se mai arată în documentația depusă spre analiza comisiei de urbanism din Primăria Cluj-Napoca.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom