Connect with us

Prin Oras

Hashtag de război: #pinkkalashnikov ! Țineți-vă bine marketingul și panicați-vă deștept

Alex Campian

Published

on

Hashtag de război: #pinkkalashnikov ! Țineți-vă bine marketingul și panicați-vă deștept

Încep prin a mă justifica că nu sunt deloc un părerist și nici un alarmist ieftin în ale marketingului. Nu îți cer nimic, nu vreau să îmi cumperi vreun curs și, mai cu seamă, nu mă interesează să mă angajezi și să îmi consumi serviciile premium de marketing. Chiar și pe timp de pace, puțini își permiteau serviciile agenției mele, d’apo acum… Sincer, ceea ce mă motivează să scriu aceste rânduri este oportunitatea istorică dată de acest moment. Puține agenții de marketing din lume au avut ocazia până acum să ofere servicii de criză, pe timp de război, clienților pentru care lucrează.Ai dreptate! Noi, practic, nu suntem în război nici cu Rusia și nici cu China (pe care o mâncă în accelerație), dar asta nu înseamnă că publicul nostru, cel căruia îi solicităm atenția reclamelor noastre, nu este afectat. În primul rând, din punct de vedere al businessului, această degringoladă geopolitică mută atenția potențialilor noștri clienți înspre o zonă de ideologie de război. În al doilea rând, să nu uităm că nici pandemia nu ne-a ajutat foarte tare în a ne oferi liniștea necesară de a „discuta” cu prospecți pe parte de marketing.We are f**ked up!Problema este, repet, de captare a atenției. Nu mai avem, în acest moment, instrumentele psihologice necesare de a direcționa atenția către produsele noastre de vânzare. Mai ales noi, cei de la Abracadabra, pentru că ne ocupăm exclusiv de produse și servicii premium, suntem puși în ipostaza de a vorbi cu pereții. Când omul e atent doar la supraviețuire, la conflict și la siguranța familiei lui, pot să încerc eu să îi vând chiar și luna de pe cer, cu promoție de 80% discount, că tot nu mă va băga în seamă.Băi! Și știam eu că sunt parte dintr-o generație specială. Am prins Revoluția, am prins Capitalismul modern și chiar eclipsa din 2000. Am prins internetul românesc și pe Dorel, ca prim influencer al României. Nu mai vorbesc de marketing de pandemie și dezvirginarea în Metaverse. Băi, dar chiar existența unui război pe față nu îmi imaginam că mă va deranja din cariera mea superbă de marketing.Și totuși, dacă… aceasta este lebăda neagră pe care o așteptam?Câți dintre noi au șansa să devină un nou Ogilvy? Sunt aproape convins, poate din falsă modestie, că există undeva o oportunitate ascunsă în tot acest amalgam de evenimente. Știți că cei mai mulți bani pe care i-am făcut în ultimul an au fost din inovație pragmatică? Când am inventat acest serviciu, în 2017, mă gândeam, din nou, că inventez ceva ce nu va folosi nimănui. Și, totuși, 60% din veniturile agenției mele din ultimul an au venit din acest segment exotic în care lumea ne plătește să venim cu soluții futuristice pragmatice pentru afacerile lor. Într-o lume a incertitudinii și a imposibilității de a prognoza atitudini de piață, oamenii au înțeles să ne dea bani (și crede-mă că suntem departe de a fi ieftin) pentru promisiuni unice de vânzare. E drept, jumătate din clienți noștri sunt „din afară”. Dar jumătate văd în noi oportunități de „bol de cristal”, din simplul motiv că suntem… tâmpiți. Știm să gândim versiuni viitoare ale produselor clienților noștri, transpuse într-un viitor distopic cretin, cu adversari de tipul UBER, care demolează industrii vechi de 50 de ani, cu pandemii și, acum, cu războaie.Viața merge înainte, oricât de puturoase sunt beșinile deștepte ale lui Putin.Dacă va fi WW3, va fi un război în care nu vor muri atât de mulți consumatoriSă îmi iertați morbiditatea, dar ascultați-mă o secundă. Suntem o lume populată de consumatori. Niciuna dintre părțile aflate în discuție nu vrea să omoare consumatorul generic. Pe cine ar ajuta? Nu mai vorbim despre teritorii, nu mai vorbim despre resurse teritoriale decât într-o foarte mică măsură. Ecuația primordială este despre bani. Fie că ei vin redirecționați din partea statului influențat de o parte sau de alta, dar mai ales din cucerirea unei piețe de consum. Am evoluat, dragii mei. Războiul acesta, dacă va fi să fie la amploarea unui război mondial, va fi despre teritorialitatea consumerismului. Cumpărați de la noi și nu de la alți cretini.Concluziile temporare
Managementul fricii de consumatorImediat după evenimentele din New York, din 11 Septembrie 2001, cea mai mare creștere din punct de vedere comercial a fost pe segmentul de rujuri. Nimeni nu se aștepta, chiar pe zona de frumusețe, să existe o astfel de creștere a consumerismului. Oamenii acționează într-un mod neașteptat în situații de criză. Nu avem de unde să știm cum va reacționa „piața” și, cu atât mai mult, acesta este un motiv în plus de a ne concentra pe oportunitățile ascunse ale zilei de mâine.Nu vă opriți din marketing, dragii mei.Nu așteptați să vedeți ce ascunde ziua de poimâine.Și, mai ales, nu sperați să revină normalitatea închipuită a minților voastre. Ea nu mai există. Repet, normalitatea nu va reveni niciodată. Iar dacă vă însușiți această evoluție cognitivă, de a nu spera în revenirea normalității închipuite, abia atunci ați câștigat adevăratul război: cel cu potențiala viitoare normalitate. Să nu uităm că următorul tip de „normal” este dictat de ceea ce se va întâmpla, iar la acest capitol și noi avem un cuvânt de spus, chiar dacă nu ne numim Vladimir Vladimirovich Putin.Încă suntem stăpânii propriului nostru destin, din punct de vedere al marketingului.Care este hashtagul care sprijină Ucraina în aceste zile?Vedeți cât de ipocriți suntem? Habar nu avem. Je suis ce? Je suis Ucraina? Exact! 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Cluj, orașul ciocolatei! Festival UNIC, cu dulce pentru toate poftele!

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul devine raiul ciocolatierilor! Festival UNIC în România, cu dulce pentru toate gusturile!

Cluj-Napoca va fi, în acest weekend, capitala dulce a României! Orașul găzduiește un festival al ciocolatei de neratat, “Chocolate Saga”, eveniment ce va avea loc între 11 și 13 aprilie, la Chios, în inima Parcului Central.

Acesta este un moment special, deoarece este prima ediție a festivalului organizată în afara Bucureștiului, ceea ce subliniază importanța Clujului pe harta evenimentelor culturale și gastronomice.

Ciocolatierii români, din ce în ce mai numeroși și mai talentați, vor fi în centrul atenției. Aproape jumătate dintre brandurile autohtone de ciocolată se află în vestul țării, ceea ce demonstrează creativitatea și pasiunea antreprenorilor locali din această regiune.

“Vestul țării s-a remarcat ca o zona creativa, cu aproape jumătate din brandurile autohtone dezvoltate aici. Este un semn clar că dulciurile românești capătă identitate și valoare adăugată”, afirmă Adina Istrate, organizatoarea Chocolate Saga.

Festivalul promite o experiență delicioasă pentru toate gusturile și activități pentru întreaga familie. Iubitorii de ciocolată vor putea savura o varietate impresionantă de sortimente:

  • Ciocolată albă: Pentru cei cu suflet de copil și imaginație bogată.
  • Ciocolată roz: Pentru romanticii incurabili și visători.
  • Ciocolată cu lapte: Clasic și reconfortant, ca o îmbrățișare.
  • Ciocolată cu caramel: Pentru aventurierii gusturilor.
  • Ciocolată neagră: Intens și sofisticat, pentru cunoscători.
  • Ciocolată de casă: Cu gustul autentic al copilăriei.
  • Ciocolată explozivă: Pentru cei care caută senzații tari.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Alertă maximă la Cluj! Vânt de 90 km/h! Evită dezastrul!

Cosmin Ardelean

Published

on

Alertă meteo la Cluj! Vânt puternic, cod portocaliu! Evitați să ieșiți din casă!

Clujenii au fost avertizați prin mesaj RO-ALERT: județul este sub cod portocaliu de vânt puternic! În data de 10 aprilie 2025, între orele 14:30 și 17:00, rafalele au atins viteze de 70-90 km/h, punând în pericol siguranța cetățenilor.

Localitățile vizate de avertizare au fost: Turda, Câmpia Turzii, Viișoara, Mihai Viteazu, Tritenii de Jos, Cojocna, Ceanu Mare, Luna, Feleacu, Moldovenești, Călărași, Săndulești, Tureni, Aiton, Ploscoș.

Autoritățile au făcut apel la prudență maximă, recomandând clujenilor să evite deplasările în aer liber în intervalul orar menționat. De asemenea, au fost emise avertismente clare privind riscurile asociate cu statul sub copaci, stâlpi de electricitate, panouri publicitare sau construcții provizorii.

Pentru a preveni accidentele, clujenii au fost sfătuiți să asigure ușile, ferestrele și obiectele de pe balcoane, să parcheze mașinile departe de copaci și să urmărească atent informațiile meteo actualizate.

În caz de urgență, numărul unic 112 a rămas disponibil pentru orice solicitare de ajutor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Geniu la Cluj! Profesorul Vodnar, printre ELITA mondială!

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujeanul Dan C. Vodnar, printre ELITA mondială! Profesorul de la USAMV, în top 0,02% cercetători!

O veste extraordinară pentru Cluj-Napoca! Profesorul Dan C. Vodnar, prorector al Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca, a fost inclus în prestigiosul clasament Highly Ranked Scholars™ 2024, realizat de ScholarGPS.

Această recunoaștere internațională plasează profesorul Vodnar în top 0,02% dintre cei mai performanți cercetători din lume, o performanță remarcabilă care reflectă excelența și impactul uriaș al muncii sale în Știința și Tehnologia Alimentelor.

Clasamentul ScholarGPS, considerat un standard de referință în evaluarea academică, se bazează pe criterii obiective precum productivitatea științifică, impactul cercetării (numărul de citări) și calitatea cercetării (indicele Hirsch).

Profesorul Vodnar ocupă poziții de top la nivel mondial:

  • #2.086 la nivel mondial, în toate domeniile științei
  • #46 în domeniul Agricultură și Resurse Naturale
  • #25 în domeniul Știința și Tehnologia Alimentelor

Această distincție aduce un plus de prestigiu Clujului și USAMV, confirmând valoarea cercetării științifice desfășurate în cadrul Facultății de Știința și Tehnologia Alimentelor.

Profesorul Vodnar a subliniat importanța muncii în echipă și a colaborărilor academice: “Această recunoaștere este, înainte de toate, un rezultat al muncii în echipă, al colaborărilor academice de calitate și al unui mediu instituțional care susține excelența. Mulțumesc colegilor mei, doctoranzilor și partenerilor de cercetare, precum și Facultății de Știința și Tehnologia Alimentelor din cadrul USAMV Cluj-Napoca.”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite