Connect with us

Prin Oras

Indicele Gargară, sau amintiri despre metroul lui Boc

Alex Campian

Published

on

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

Să luăm realizările “investiţionale” ale guvernărilor Boc şi să le transpunem în metri de autostradă. Indicele Autostradă, un fel de Big Mac Index. Sau Indicele Gargară.Guvernările lui Boc au înaintat cu 62 de metri de autostradă pe zi. Că să-şi fi onorat întreaga gargară electorală (de1.000 de kilometri de autostradă), Emil Boc ar fi trebuit să stea la guvernare încă vreo 44 de ani (cu tot cu sâmbete, duminici, sărbători legale şi punţi de relaxare între aceste sărbători legale – adică 365 de zile pline).Investițiile record în infrastructura rutieră din România, promise în guvernările lui Boc, s-au concretizat în 53 de kilometri de autostradă și circa 630 de kilometri de drumuri naționale reabilitați, în condițiile în care bugetele de investiții ale Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (cum se numea CNAIR pe atunci) au însumat, numai în 2009 și 2010, circa 3,4 miliarde de euro în total.Conform datelor raportate, în 2009, sub mandatul la Transporturi al lui Radu Berceanu, s-au alocat investiţiilor 2,1 miliarde de euro, rezultând 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Turda și Gilău. De banii aceştia s-au mai reabilitat vreo 400 de kilometri de drumuri naționale.În 2010 s-au mai inaugurat 11 kilometri de autostradă (tronsonul Turda -Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania) și s-au mai modernizat aproximativ 230 de kilometri de drumuri naționale.Şi, gata.Gata cu gluma. Putem începe să şi plângem după realizările din mandatele lui Boc. Statistica ne arată că, în 2010, s-au electrificat 18 kilometri de cale ferată şi s-au dezafectat alţi 1000 de kilometri de cale ferată gata electrificată. Aşa ne-a “curentat” o înţelegere cu Fondul Monetar Internaţional. Dar asta e altă poveste.Măcar am rămas cu 53 de kilometri de autostradă. Chit că din Cluj-Napoca nici acum nu te poţi “urca” sau “coborî” de pe “investiţie”.Venind mai spre zilele noastre, în 2020, Emil Boc anunța că metroul clujean ar urma să aibă o lungime de 14,4 kilometri, 14 stații și un cost de un miliard de euro, lucrările desfășurându-se pe o perioadă de 11 ani.În 2021, conform studiului de fezabilitate, metroul din Cluj s-a lungit la 21 de kilometri şi 19 stații. Fireşte, şi costurile au urcat la 2,05 miliarde de euro. Dar s-a scurtat timpul de execuţie la 5 ani, “dacă va fi finanţat din bani europeni”, ne-a zis Emil Boc.Cu plaivazul în mână, comparând cifrele din 2010, cu cele din 2021, observăm că euro a reuşit performanţa să se devalorizeze faţă de sine însuşi. E drept că cam (sic!) comparăm mere cu pere: 42 de kilometri de autostradă şi 400 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate, cu 20 de kilometri de tunel metrou şi staţii, suprafaţă cu subteran, totuşi, volumele de lucrări şi “consumabilele” sunt comparabile. Iar realitatea din teren, când vine vorba despre lucrările patronate de Emil Boc, o bate pe cea de pe hârtie.Să ne gândim, de exemplu, la “complexitatea” lucrărilor de la celebra “Centură de Diamant”: cei 24 de kilometri ne-au costat 5 ani şi 530 de milioane lei. Şi încă se mai peticeşte la “investiţie”. Lucrare de suprafaţă, care va să zică.Să nu vorbim despre celebrul pod “Porţelanului” care s-a trezit cu un picior în sare, în schimb să vorbim despre cei 1,6 kilometri de drum pe patru benzi “realizaţi” către “investiţia” CREIC.Investiţia a început în anul 2015, pe fonduri europene: 17,9 milioane lei – cheltuiţi şi daţi înapoi Uniunii, din buzunarele noastre, din cauză că lucrarea nu s-a finalizat conform contract. Nu s-a finalizat, că una era pe hârtie şi altfel le-a plecat drumul la vale când s-au apucat de “buldozerit” prin zonă. Şi asta după ce au aruncat cu bani în studii “geo” de 5 bani mănunchiul.Aşa că, sume importante s-au dus pe lucrări de consolidare a terenului. În final, 1,6 kilometri de drum (DE SUPRAFAŢĂ) ne-au costat 7 ani şi 24 de milioane de lei. Şi, deşi inaugurat, tot nu este gata. Drumul este practicabil deși, pe alocuri, mai sunt mormae de pământ lăsate în urmă de muncitori, câteva semne de interzis și un minișantier unde se va construi (cândva, cumva) un sens giratoriu.Având aceste date la îndemână, încercaţi să vi-l închipuiţi pe Emil Boc scăpat în subteran cu metrouţul lui… Câţi ani, câţi bani, ne vor costa gargarele lui politicianiste?Vestea bună este că, din punctul de vedere al târâtului investiţiei (comparat cu ce a realizat el ca prim ministru), metroul ar putea fi gata în 339 de zile.Şi, gata!(nu mai râdeţi acolo în spate!)

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

VIDEO: Șofer sub influența alcoolului intră in intersecție pe interzis pe Motilor in fata la DM, punând în pericol traficul: Poliția intervine rapid

Stefania Heinz

Published

on

Un șofer aflat sub influența alcoolului a intrat in intersecția din fața magazinului DM pe strada Motilor, vizavi de standul de taxi, punând în pericol atât pe el cât și pe ceilalți participanți la trafic. Incidentul a avut loc în cursul serii, iar polițiștii au intervenit rapid.

Potrivit martorilor oculari, șoferul a pătruns pe intersecție fără să acorde prioritate vehiculelor care circulau regulamentar, iar manevra sa a fost bruscă și periculoasă.

Echipajele de poliție sosite la fața locului au efectuat un control amănunțit și l-au testat pe șoferul în cauză, stabilind că acesta se afla sub influența alcoolului. Acesta a fost imediat sancționat conform legii, iar mașina sa a fost reținută, urmând a fi luate măsurile legale în conformitate cu gravitatea faptei.

Evenimentul a stârnit îngrijorare în rândul locuitorilor din zonă, subliniind importanța respectării regulilor de circulație și a conducței responsabile pentru evitarea unor astfel de incidente care pot avea consecințe grave.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Orasul Tau

Pe raza comunei Tureni, în perioada 25.03.2024 – 12.04.2024, au fost anunțate activități de fertilizare organică a terenurilor

Tudor Calinescu

Published

on

ℹ️ Urmare a sesizărilor primite de la cetățeni și a discuțiilor avute cu reprezentanții autorităților locale, privind posibile situații de disconfort olfactiv, au fost verificate zonele Aiton – Tureni – Feleacu, și venim cu următoarele precizări:
➡️ Pe raza comunei Tureni, în perioada 25.03.2024 – 12.04.2024, au fost anunțate activități de fertilizare organică a terenurilor.
⏺️ Activitatea este reglementată potrivit Ghidului de bune practici agricole, iar în această perioadă se utilizează îngrășăminte de natură organică, de origine animală sau îngrășăminte chimice, iar fermierii / utilizatorii au obligația de a anunța unitatea administrativ teritorială, unde se desfășoară operațiunea de fertilizare, cu privire la începutul și durata campaniei de utilizare.
➡️ Această activitate a fost anunțată primăriei Tureni, informația fiind diseminată în comunitate, conform prevederilor legale, întrucât poate fie generatoare de disconfort olfactiv.

În urma sesizărilor, inspectorii de mediu au demarat verificări în zonele Aiton – Tureni – Feleacu pentru a identifica sursa problemei.

În cadrul investigațiilor, s-a constatat că în comuna Tureni au avut loc activități de fertilizare organică a terenurilor în perioada 25 martie – 12 aprilie 2024. Această activitate este conformă cu Ghidul de bune practici agricole și implică utilizarea îngrășămintelor de natură organică, de origine animală sau chimică.

Conform reglementărilor, fermierii și utilizatorii au obligația de a anunța unitatea administrativ teritorială cu privire la începutul și durata campaniei de fertilizare. În acest caz, primăria comunei Tureni a fost informată în prealabil, iar informația a fost diseminată în comunitate conform prevederilor legale.

Precizările reprezentanților Prefecturii Cluj vin în contextul în care astfel de activități agricole pot fi generatoare de disconfort olfactiv, iar autoritățile sunt atente să monitorizeze respectarea regulilor în vederea protejării mediului și a bunăstării comunității locale.

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Biserica Greco-Catolică din Mănăștur devine simbolul primăverii: Împodobită într-o mantie roz fermecătoare

Stefania Heinz

Published

on

În mijlocul cartierului Mănăștur, un spectacol al naturii își desfășoară frumusețea într-un tablou fermecător de primăvară. Cu fiecare zi ce trece, se pare că natura își reînnoiește promisiunea de viață și regenerare, îmbrățișând cu generozitate totul într-o paletă vibrantă de culori.

Copacii, care în urmă cu scurt timp păreau să fi dormitat sub povara iernii, acum strălucesc în lumina blândă a soarelui, izbucnind într-o explozie de verdețuri și floricele delicate. Adevărate simfonii de nuanțe înfloresc în jur, conferind aerului o dulce aromă de primăvară.

În acest peisaj încântător, Biserica Greco-Catolică „Coborârea Spiritului Sfânt” devine un punct de atracție și contemplare pentru locuitorii din Mănăștur. Împodobită cu o mantie roz, biserica pare să danseze în lumina soarelui, atrăgând privirile și inimile celor care trec pe lângă ea.

Această schimbare a peisajului, marcată de trecerea dintre anotimpuri, nu face doar să înflorească natura, ci și să revigoreze spiritul comunității. În fața acestei splendori primăvăratice, oamenii se adună cu bucurie și recunoștință, apreciind fiecare moment de frumusețe și renăscare oferit de primăvară.

Foto: Sergiu Razvan

Astfel, în mijlocul unei lumi care se trezește la viață din somnul iernii, Biserica Greco-Catolică „Coborârea Spiritului Sfânt” strălucește ca un far de speranță și lumină, aducând comunitatea împreună într-o celebrare a reînvierii naturii și a credinței.

 

Credit Foto: Sergiu Razvan

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite