Connect with us

Prin Oras

Ministerul Transporturilor a publicat proiectul Metroului din Cluj: Valoarea totală este de 10.112.816 lei, iar durata de execuție este de 128 de luni

Alex Campian

Published

on

Ministerul Transporturilor a publicat proiectul Metroului din Cluj: Valoarea totală este de 10.112.816 lei, iar durata de execuție este de 128 de luni

Cu o valoare totală a investiției de cca 2 miliarde de euro, proiectul metroului din Cluj devine temă de interes național: când vor putea să beneficieze clujenii de metrou? Termenul de realizare estimat este de 8 ani de zile. Recent, Ministerul Transporturilor a publicat proiectul de hotărâre de Guvern privind realizarea metroului din Cluj.Proiectul de hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou”, județul Cluj poate fi consultat aici. Conform documentelor publicate, investiția va fi eșalonată, iar valoarea sumei alocate pentru primul an de execuție a lucrărilor este de 506.000 mii lei. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum și de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca și al UAT Comuna Florești, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, se arată în proiect.Prin proiectul de hotărâre al Guvernului, se propune:- construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran.Amplasamentul este în Județul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca și Comuna Florești. Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:- Secțiunea Vest: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Sub cetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;¬ Secțiunea Centru: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;¬ Secțiunea Est:
¬ Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;¬ Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită și cu Depoul Sopor.Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiuni în front, tip TBM EPB.Flota de material rulant este constituită din trenuri cu 3 (trei) vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri. Sistemul de siguranță și automatizare a traficului și trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless) ce corespunde gradului de automatizare GoA4 conform standard IEC 62290-1, GoA4 presupunând operarea nesupravegheată a trenului (UTO), ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord, se arată în proiectul Guvernului. M1 – Magistrala de metrou din Cluj Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 10 miliarde de lei (2 miliarde de euro) şi are o durată de execuţie de 8 ani.Din cele 19 staţii, secţiunea centrală cu 9 staţii între Europa Unită şi Sfânta Maria (7,5 kilometri) este finanţată prin PNRR cu 300 de milioane de euro, însă cuprinde doar lucrări la structură, fără instalaţii, cale de rulare sau automatizări.Proiectul metroului din Cluj a trecut de votul consilierilor locali din Consiliul local Cluj-Napoca, precum și de votul consilierilor locali din Florești. Realizarea proiectului propus presupune transferul unor suprafețe din domeniul public sau exproprierea din proprietate privată, în baza Legii nr. 255/2010 cu modificările și completările ulterioare.Obținerea terenurilor necesare se va face conform procedurilor legale prevăzute în Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național.CITEȘTE ȘI: De ce au fost dublate costurile METROULUI. Tarcea: Distanța a crescut de la 14 km la 21 km, așa a crescut și valoarea proiectului. În 2026 am putea avea o linieÎn ședința extraordinară a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca din noiembrie 2021 a fost aprobat proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou. Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații. Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, Alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.Valoarea inițială a investiției era estimată la 5,7 miliarde de lei, adică peste 1 miliard de euro. Iar lungimea inițială a obiectivului de investiții Magistrala 1 de Metrou era de 14,40 km și un număr de 14 stații. 

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

1 Iunie în Parcul Colina – Tradiție, voie bună și distracție pentru toată familia!

Stefania Heinz

Published

on

Cluj-Napoca – Pe 1 iunie, Parcul Colina din cartierul Mănăștur se transformă într-un tărâm al bucuriei, tradițiilor și copilăriei! Vă invităm cu drag la Kolozsvári Majális, un festival dedicat întregii familii, cu un program plin de surprize, ateliere, concerte și momente de neuitat.

🗓️ Duminică, 1 iunie, de la ora 11:00, ne întâlnim în mijlocul naturii, acolo unde sunetele muzicii, mirosul bucatelor tradiționale și râsetele copiilor creează o atmosferă de sărbătoare.


🎭 Program artistic:

11:00 – 12:00 – Teatru de păpuși
12:00 – 13:00 – „Kerekítő” – activitate educativă interactivă pentru cei mici
13:00 – 14:00 – Dansuri populare: Kaláka (Gherla), Tulipántos (Gilău), Kaláris (Cluj), Visa Tánccsoport, Apró&Morzsa Bogáncs (Cluj)
14:00 – 15:00 – Spectacol de dans modern cu Dance Fever
15:30 – 16:30 – Concert interactiv pentru copii cu Buborék Zenekar
17:30 – 18:00 – Tombolă cu premii
18:30 – 19:30 – Spectacol cu Manó & Gregor
20:30 – 22:00 – Concert de seară cu îndrăgita trupă NOX


🛍️ Activități permanente & zone speciale:

  • 🧵 Târg de meșteșuguri și artizanat local

  • 🍖 Mâncăruri tradiționale & delicii de sezon

  • 🧒 Ateliere pentru copii

  • 🐐 Mini-grădină zoologică & zonă de animale prietenoase

  • 🐎 Plimbări cu ponei și cai

  • 🎨 Ateliere de pictură pe față și olărit

  • 🧗 Trambuline, jocuri gonflabile și jocuri de societate în aer liber (Kubuk)

  • 🛡️ Demonstrații de sabie, lupte medievale și ateliere interactive cu tematică istorică

  • ⛑️ Zone educative de prim-ajutor, sănătate și siguranță pentru cei mici

  • 🧩 Standuri interactive MCC, Pro Medical, RideEffect Junior

  • 🧺 Piață cu produse locale și bunătăți artizanale (Mukit Manufaktúra)


🎟️ Intrarea este liberă pentru toți!

Fie că veniți cu familia, cu prietenii sau doar pentru o plimbare relaxantă, 1 iunie în Parcul Colina vă va surprinde plăcut prin diversitatea activităților și atmosfera caldă și prietenoasă.


Vă așteptăm cu drag să sărbătorim copilăria, tradițiile și comunitatea!
Organizat cu sprijinul: Asociația Kifor, Junior și partenerii locali.

SUPRIZA ZILEI – iLoveYouCluj oficial va deschide magazinul de suveniruri cu tematica clujeana sub logo iLoveYouCluj – Cautati standul Oficial

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Alertă pe strada Uliului din Cluj: Alunecările de teren pun în pericol vilele de pe deal

Alex Campian

Published

on

Lucrările de consolidare a terenului de pe strada Uliului din Cluj-Napoca au început în forță, în zona numerelor 57–59, unde autoritățile au decis închiderea circulației publice pentru o perioadă estimată de două luni. Măsura este una de urgență, luată preventiv pentru a evita noi alunecări de teren, după ce zona s-a confruntat deja cu probleme similare anul trecut.

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a transmis că intervenția este absolut necesară, în ciuda disconfortului creat pentru locuitori.

„Vom consolida și acest tronson de pe strada Uliului. Anul trecut am mai realizat o lucrare similară, în urma unor alunecări de teren. Acum acționăm preventiv. Vorbim despre 40 de piloți forați pe o lungime de 60 de metri. Lucrările sunt în plină desfășurare. Sperăm ca în următoarele 12 zile să fie turnați toți piloții, iar în maximum două luni să finalizăm întreaga intervenție. Am relocat utilitățile și am asigurat accesul pentru locuitorii din amonte. Ne cerem scuze pentru disconfort, dar la final vom avea o stradă sigură și complet circulabilă”, a declarat Dan Tarcea.

Acces restricționat pe durata lucrărilor

Pe durata lucrărilor, accesul rutier în zona afectată va fi închis complet pe o distanță de aproximativ 60 de metri, între numerele 57 și 59 de pe strada Uliului. Astfel:

  • Riveranii între strada Donath și nr. 57 vor avea acces dinspre strada Donath;

  • Cei care locuiesc de la nr. 59 până la capătul străzii, inclusiv pe străzile Ion Neculce, Alexandru Donici, Ioan Iacob (partea superioară), Alexandru Davila și Grigore Ureche, vor putea ajunge acasă pe ruta Tăietura Turcului – Aleea Muzeului Etnografic.

Detalii tehnice ale lucrării

Intervenția constă în:

  • Executarea a 40 de piloți forați, cu diametrul de 600 mm și o adâncime de 12 metri, pe o lungime de 70 de metri liniari;

  • Construirea unui zid de sprijin și realizarea unui sistem rutier nou pe o lungime de aproximativ 100 de metri liniari.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pentru mâine, iar durata totală estimată este de două luni. Valoarea investiției este de 1.211.000 lei, cu TVA, iar lucrarea este executată de firma SC DACIA FABER SRL.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Premieră la Cluj-Napoca: CINEPLEXX aduce tehnologia IMAX cu Laser și un cinema în aer liber în proiectul RIVUS

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se pregătește să găzduiască o nouă experiență cinematografică de top, odată cu integrarea brandului CINEPLEXX în RIVUS – cel mai mare proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe, printr-o investiție de peste 550 de milioane de euro.

Cinema de ultimă generație, în inima unui proiect multifuncțional

CINEPLEXX ROMÂNIA va deschide în cadrul RIVUS un multiplex de ultimă generație, dotat cu cele mai avansate tehnologii disponibile: 8 săli premium, proiecție laser, sisteme audio performante și, în premieră națională, tehnologia IMAX® cu Laser. Această tehnologie oferă o calitate vizuală excepțională și o imersiune audio-vizuală spectaculoasă, promițând o experiență unică pentru cinefilii din Transilvania.

Tot în premieră pentru România, CINEPLEXX va inaugura și un cinematograf în aer liber, gândit ca spațiu versatil pentru proiecții și evenimente artistice, contribuind la dinamizarea peisajului cultural local.

„Prin integrarea acestui concept inovator, aducem o ofertă de divertisment completă în Cluj și consolidăm poziția RIVUS ca destinație regională de lifestyle”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS.

RIVUS – un nou reper urban

Cu o suprafață închiriabilă de 165.000 mp și un mix impresionant de funcționalități – retail, office, cultură, divertisment, spații verzi – RIVUS transformă fosta platformă industrială Carbochim într-un centru urban vibrant. Proiectul include:

  • Cel mai mare spațiu de retail din România (142.000 mp), cu peste 400 de magazine și premiere regionale

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu deschidere spre Someș

  • Un parc natural de peste 5 hectare – RIVUS Garden

  • Două clădiri industriale reconvertite în centre culturale și de servicii

  • RIVUS Live Arts – primul centru de arte performative integrat într-un proiect imobiliar din România

  • Spații de joacă, concepte educaționale și zone de wellness și sport

  • Birouri sustenabile (15.000 mp GLA)

  • Investiții în infrastructură: pod rutier, pasarele pietonale, piste de biciclete, până la 4.800 de locuri de parcare și 1.200 pentru biciclete

CINEPLEXX – peste 50 de ani de inovație cinematografică

Parte a unui important operator european, CINEPLEXX este prezent în 12 țări și operează peste 70 de cinematografe. În România, brandul a debutat în 2019 și deține deja 6 locații, în orașe precum București, Satu Mare, Sibiu, Târgu Mureș și Craiova.

„Suntem onorați să aducem la Cluj această experiență de top, prin tehnologia IMAX® și un cinematograf în aer liber. RIVUS va redefini modul în care publicul trăiește filmul”, a declarat Mag. Christof Papousek, CFO și coacționar CINEPLEXX.

O viziune construită pentru comunitate

Conceput de biroul de arhitectură olandez UNStudio, RIVUS răspunde dorințelor comunității și pune accent pe integrarea armonioasă a naturii cu funcționalitățile urbane. Proiectul include grădini japoneze pe acoperiș, fațade verzi, 700 de copaci maturi și peste 100.000 de plante, conturând o oază verde în mijlocul orașului.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este o nouă formă de viață urbană, un spațiu unde tehnologia, cultura, natura și comunitatea se întâlnesc.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite