Proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2022, publicat pe site-ul municipalității, conține și slide-uri prin care ne sunt prezentate, școlărește, prioritățile bugetare pentru acest an.La capitolul „mobilitate urbană durabilă” vedem, în prim plan, bicicleta, pe pistele verzi din Centru, pe cele roșii de autobuz și, probabil, în cartiere, pe pistele discontinue sau inexistente.Aflăm, din desenele Primăriei, că la finalul anului 2022 vom avea noi locuri de depozitare pentru biciclete în spații securizate, în cartierele Grigorescu, Între Lacuri, Mănăștur și Hașdeu, garaje pentru biciclete care vor fi realizate în unele „locații care pot fi identificate după finalizarea procedurii de desființare pe cale administrativă a garajelor propuse pentru 2022, cel puțin 500 de locuri”.Asta va însemna, în mod firesc, mai puține locuri pentru mașini, fiindcă tot aveau clujenii prea multe locuri de parcare pentru autoturisme!Pentru cei care nu pot pedala, din rațiuni de sănătate sau de vârstă înaintată, Primăria va oferi „autobuze cu pile de compresie pe hidrogen”, pentru care anul acesta sunt alocați 1 250 000 de lei, autobuze electrice autonome, fără șofer, pentru care sunt alocați, în 2022, 2 400 000 de lei, și autobuze electrice articulate și nearticulate, pentru care bugetul local de anul acesta va fi „articulat” cu 5 000 000 de lei.„Însă problema la noi este producerea hidrogenului, care se face doar la Onești, iar apoi hidrogenul trebuie să fie transportat la Cluj. Soluția este mai scumpă decât cea bazată pe autobuze electrice.Chiar în aceste zile, orașul Montpellier a anulat o comandă făcută pentru 50 de autobuze cu hidrogen după ce autoritățile au realizat că este mai ieftin să utilizezi autobuze electrice”, scrie cluj24.ro, însă la noi „problema” este văzută drept o oportunitate de a câștiga voturi, așa că nu este o problemă reală!În timp ce Emil Boc ne anunță că vom avea autobuze fără șofer, Clujul are șoferi fără autobuz, mulți locuitori fiind obligați în prezent să se deplaseze cu mașina personală pentru că nu au deloc linii de transport public în zonele în care locuiesc, ori pentru că liniile existente sunt insuficiente.În loc să îmbunătățească eficiența transportului public existent, clujenii bulucindu-se în autobuze și în tramvaie, la orele de vârf, în plină pandemie, Primăria va investi în autobuze fără șofer, care vor avea o capacitate redusă de transport și vor încurca mai mult traficul. În plus, autobuzele fără șofer pot fi de-a dreptul periculoase.Citiți mai multe detalii aici:Dilemele morale ale viitoarelor autobuze fără șofer din Cluj: pe cine omoară, când nu pot evita un accident?Cireașa de pe tortul (sau de pe coliva) mobilității urbane va fi metroul, ale cărui șantiere vor bloca traficul ani de zile, și trenul metropolitan, pe care îl vom lua, când ne vom coborî din metrou la podul IRA, pentru a ajunge la Aeroport.
Source link