Connect with us

Prin Oras

Păstrăvi bolnavi folosiți la zacusca de pește de către patronul păstrăvăriei Bolloga! Și despre țeapa Austria Bio Garantie. Mincinoșii Vasilena și Ovidiu Oltean o dau cu PR-ul, foștii angajați îi distrug

Alex Campian

Published

on

Păstrăvi bolnavi folosiți la zacusca de pește de către patronul păstrăvăriei Bolloga! Și despre țeapa Austria Bio Garantie. Mincinoșii Vasilena și Ovidiu Oltean o dau cu PR-ul, foștii angajați îi distrug

După două zile de la dezvăluirile strictsecret.ro, patronii de la păstrăvăria Bolloga au catadicsit să posteze pe pagina de Facebook ceea ce pare să fie un certificat de atestare ecologică din partea subsidiarei române a firmei austriece Austria Bio Garantie. Ei bine, în acest articol avem câteva dezvăluiri noi, și mai șocante: fotografii primite de la foștii angajați cu ”practicile ecologice” total inadecvate ale lui Ovidiu Oltean, pești bolnavi băgați în producție, pești morți aruncați în groapă comună. Dar o să vă demonstrăm și cum Austria Bio Garantie este și ea o escrocherie de apartament. De unde știu? Fiindcă astăzi am făcut o vizită surpriză la București.În imaginile de mai jos, apare ceea ce se dorește a fi un certificat de atestare ecologică din partea subsidiarei române a firmei austriece Austria Bio Garantie. Certificat ecologic dubios pentru BollogaPostarea de dimineață a patronilor, cu certificatul ecologic emis de Austria Bio Garantie, era menit să închidă gura târgului, dar nu a făcut decât să nască noi întrebări. Transparent, patronii Vasilena și Ovidiu Oltean au închis secțiunea de comentarii, interzicându-le clujenilor să le adreseze întrebări.De ce spunem că certificatul pare o țeapă, scoasă la imprimantă în pripă? Pentru că firma Acvarom prin care se operează păstrăvăria Bolloga nu figurează pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, deși, chipurile, certificatul ecologic a fost emis în octombrie de către Austria Bio Garantie.Cu siguranță cei de la Austria Bio Garantie, sucursala România, nu se așteptau ca astăzi să le fac o vizită inopinată, la sediul de pe strada Popa Savu nr. 77.Austria Bio Garantie este o firmă de apartament.Acolo am fost primit într-un birou chiar de către directorul tehnic, George Răducan, care semnează certificatul ecologic al Păstrăvăriei Bolloga. Discuția nu a durat mai mult de 5 minute, fiindcă domnul George Răducan s-a înnegurat la auzul întrebărilor mele și m-a poftit afară.Totuși, în cele 5 minute, cât am avut ocazia să discut, George Răducan, director tehnic al Austria Bio Garantie mi-a spus două lucruri șocante, care dovedesc faptul că și el este un țepar, dar și certificatul de granație al Păstrăvăriei Bolloga este o hârtie numai bună de împachetat slănina.În primul rând, domnul George Răducan mi-a spus că certificatul ecologic a fost acordat Păstrăvăriei Bolloga pentru că ar îndeplini toate standardele și etapele certificării ecologice.L-am întrebat pe domnul Răducan dacă știe că Ovidiu Oltean nu a produs niciodată peșe la Păstrăvăria Bolloga de la stadiul de icră fecundată. Domnul Răducan a belit niște ochi cât chiftelele și mi-a recitat din nou placa cu ”inspectorii noștri verifică totul”.I-am adus la cunoștință relatările angajaților care au lucrat încă de la început la Păstrăvăria Bolloga și care mi-au mărturisit că Oltean nu a produs niciodată păstrăvi acolo. Directorul tehnic al Austria Bio Garanție a înghițit în sec și mi-a zis că nu poate divulga date confidențiale din contract.Dar răspunsul la a doua mea întrebare m-a lăsat perplex de-a binelea și este dovada faptului că Austria Bio Garantie, cel puțin subsidiara din România, nu este altceva decât o escrocherie unde se trag la imprimantă certificate și se mimează inspecțiile și verificările producătorilor.L-am întrebat pe domnul Răducan dacă știe că Păstrăvăria Bolloga aduce de la alții pește și dacă i se pare normal ca pentru această ”manevră” să se acorde certificare ecologică unei firme. Domnul Răducan a spus că da, atâta vreme cât și peștele adus de la alte ferme este ecologic.- Domnule Răducan, să înțeleg că vi se pare normal să dați certificat ecologic unui intermediar care aduce de la alții pește? El nu este producător, ci revânzător de marfă.- Dacă marfa pe care o aduce este ecologică, tot îi dăm certificatul.Dragi cititori, vă puteți da seama, așadar, cam cât valorează certificatul ecologic al Păstrăvărie Bolloga, dacă SRL-ul care i-a emis documentul comite o fraudă, numindu-l ”producător ecologic” pe un intermediar!Fotografii șocante. Fost angajat: ”Cu peștii bolnavi patronul făcea zacuscă”Dis de dimineață, am obținut mărturia înregistrată a încă unui fost angajat al Păstrăvăriei Bolloga, care mi-a confirmat, încă o dată, toate dezvăluirile din anchetele Strict Secret.”Tot ce ați scris acolo este adevărat. Ovidiu Oltean își bate joc de clujeni și le vinde scump peștele altora. Am asistat, însă, lună de lună, la un fenomen mai îngrijorător: mulți dintre peștii pe care îi aduceau de la Răstolița mureau pe capete, sau se îmbolnăveau stând în bazinele de la Bolloga. Peștii morți ne punea să-i aruncăm în gropi mari și să-i acoperim cu pământ, dar nu o dată, pești bolnavi, așa cum o să vă trimit și o poză, erau folosiți de Oltean în producție. De exemplu la zacusca cu pește pe care o vindea în băcănie.” – mi-a declarat fostul angajat.Atenție, urmează imagini îngrețoșătoare, considerate cel mai probabil ca ecologice de către firma Austria Bio Garantie subsidiara din România.Ce zice Regulamentul european privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologiceNe-am lămurit cu lejeritatea cu care sucursala din România a firmei Austria Bio Garantie eliberează certificate ecologice oricărui panglicar care ”marcă banul”.Pentru conformitate, azi am adresat un set de întrebări și firmei mamă ca să vedem dacă practicile sunt aceleași și în Austria.Din discuțiile purtate cu reprezentanți ai altor firme de certificare ecologică, patronii Păstrăvăriei Bolloga au fost refuzați și nu au primit astfel de certificate, întrucât nu îndeplineau condițiile necesare de creștere și exploatare.Dar haideți să ne referim acum la Regulamentul UE – 2018/848 privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice.La pagina 75 a Regulamentului se specifică clar că este interzisă producția artificială de subspecii monosex.De ce e importantă această chestiune?Ieri și azi am cumpărat de la Băcănia Bolloga din Cartierul Bună Ziua mai mulți pești și i-am solicitat profesorului Daniel Cocan de la USAMV Cluj-Napoca, specialist în piscicultură și acvacultură, o analiză a lor.Specialistul Cocan a observat ceva interesant, că toți peștii de la Bolloga sunt femele. Fapt care ne arată că populațiile existente în Păstrăvăria Bolloga sunt populații monosex și, în acest caz, păstrăvăria nu ar trebui să dețină certificat ecologic.Ovidiu Oltean de la Bolloga forțează schimbarea sexului la pești deoarece femelele au o dinamică de creștere mai rapidă și un randament mai bun la sacrificare, având mai multă carne carcasă, comparativ cu masculii, care sunt mai tardivi.Reglarea artificială a sexului la peşti, este în general în conexiune cu elaborarea şi aplicarea metodei hormonale de inversare a sexului. Inversarea sexului pe cale hormonală, este o schimbare a procesului normal de diferenţiere sexuală sub influenţa unui set de hormoni sexuali steroizi, astfel încât genotipurile femele produc testicule, iar genotipurile mascule produc ovare. Inversarea sexului modifică doar fenotipul peştelui (aspectul acestuia, caracteristicile externe, morfologice), formula genotipică a cromozomilor rămânând aceiaşi.Există două metode de manipulare a sexului la peşti:– Metoda directă: implică tratamentul hormonal a tuturor peştilor crescuţi în perioada diferenţierii sexului.– Metoda indirectă: încrucişarea peştilor normali cu peşti obţinuţi anterior prin inversarea sexului (metoda directă).De obicei se folosesc hormoni androgeni incluşi în raţia alimentară a peştilor, aşa cum este metil-testosteronul (MT) în proporţie de 100 mg/kg de furaj administrat, pe o perioadă de 35-36 de zile. Dozele hormonale şi durata de administrare poate varia în funcţie de specia de peşte.Asaltați de presiunea publică, patronii de la Bolloga au publicat în această seară încă un text cu bla-bla-uri în care explică fraierilor care-i mai cred cât de cinstiți sunt ei ca patroni. Aveți mai sus argumente și fotografii îngrozitoare care dovedesc încă o dată că patronii Păstrăvăriei Bolloga mint cu nerușinare.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Noua atracție a iernii la Cluj: „Light Bus”, autobuzul îmbrăcat în lumină, deschide festivalul Lights On Romania 2025

Alex Campian

Published

on

Clujul se pregătește să strălucească din nou, iar cea de-a VIII-a ediție a festivalului Lights On Romania, anunțată între 28 noiembrie și 7 decembrie 2025, vine cu o surpriză spectaculoasă, transmite ziarulfaclia.ro. Pentru prima dată, un autobuz complet „îmbrăcat” în lumină, denumit „Light Bus”, va deveni punctul de atracție al iernii în zona străzii Kogălniceanu.

Festivalul, deja o tradiție pentru clujeni, aduce anul acesta o ediție considerată de organizatori drept cea mai creativă de până acum. Instalațiile luminoase au rolul de a reconecta comunitatea prin artă și imaginație, într-un an plin de provocări, în care nevoia de magie, echilibru și bucurie este mai mare ca oricând.

Printre lucrările expuse se numără și îndrăgiții porcușori de la Pig Farm, creați în Cehia din materiale reciclate și montați pe arcuri ușoare. De asemenea, celebra instalație „Forest Spirits”, semnată de arhitectele clujene Eszter Szoke și Katalin Tanczos, va transforma complet peisajul urban, oferind vizitatorilor o experiență vizuală imersivă.

Noutatea absolută o reprezintă însă „Light Bus” – un autobuz decorat integral cu lumini, care va oferi un tur nocturn al orașului pentru prima oară în istoria festivalului. Prețurile sunt accesibile: 60 de lei pentru adulți, 30 de lei pentru tineri și seniori, iar copiii sub 5 ani beneficiază de gratuitate. Biletele pot fi achiziționate online, de pe platforma oficială lightsonromania.com/lightbus.

„Scopul nostru este de a oferi comunității bucuria de a descoperi lumina în forme neașteptate. Această ediție, pe care o considerăm cea mai creativă de până acum, aduce o nouă doză de conexiune, aventură și mobilitate prin Light Bus. Este modul nostru de a implica întreaga comunitate în spectacolul iernii, dar și un mod prin care festivalul poate fi susținut, având în vedere că biletele acoperă costurile unui eveniment care a fost mereu gratuit pentru public”, a declarat Andi Daiszler, inițiatorul Lights On Romania și președintele Asociației Daisler.

Clujenii sunt, așadar, invitați să se pregătească pentru magia luminii, într-o ediție care promite să transforme orașul într-un spectacol nocturn unic.

info foto: orientativa

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom