Categories: Prin Oras

Primăria lui Boc a avut nevoie de 10 ani să cumpere tramvaie moderne. În 2012, primarul promitea 12 tramvaie noi dar au ajuns doar 4

În raportul de activitate pe anul 2021, primarul Emil Boc a bifat și modernizarea transportului public în comun. Pe parcursul mai multor pagini se laudă cu achiziția de autobuze, realizarea unei benzi dedicate transportului în comun pe Splaiul Independenței, introducerea programului Vinerea Verde (gratuitate pe transportul în comun în fiecare vineri), menținerea gratuității pentru pensionari și elevi.La capitolul transport în comun, Boc a notat în raportul de activitate și cumpărarea de tramvaie noi. Nimic nou pentru că în fiecare an flota este înnoită puțin câte puțin. Ne întrebăm de ce nu le-a comunicat cetățenilor faptul că a avut nevoie de zece ani să achiziționeze tramvaie noi și să scoată din uz vechile tramvaie?Să ne amintim că în 2012 Primăria Cluj-Napoca a semnat un contract cu polonezii de la PESA pentru furnizarea a maxim 12 tramvaie moderne, dar cele 12 tramvaie au fost de fapt 4. Ambițiile mari din 2012 s-au răsuflat pe parcursul anilor și iată că abia la finalul lui 2021, flota de tramvaie este modernă. În cazul achiziției celor 4 tramvaie din 2012 a existat și un dosar DNA, firma poloneză PESA fiind acuzată că a încălcat prevederile din caietul de sarcini. Compania a câştigat atunci licitaţia, deşi tramvaiul lor nu respecta nici măcar cerinţele tehnice cerute prin caietul de sarcini. Plângerea la DNA a fost făcută atunci de Astra Vagoane, care a pierdut licitația în fața polonezilor de la PESA.Acum pe șinele din oraș circulă 28 de tramvaie (4 furnizate de PESA și 24 de Astra). Anul trecut au fost scoase definitiv din uz garniturile vechi ca urmare a cumpărării tramvaielor Astra. „Toate cele 24 tramvaie ASTRA Imperio – fabricate în România – au ajuns la Cluj-Napoca şi toate sunt puse deja în circulație în orașul nostru. Aceste tramvaie au fost finanţate din fonduri europene. La Cluj-Napoca, mobilitatea sustenabilă este unul dintre principalele obiective ale municipalității pentru tranziția verde. În acest moment 50% din flota de transport public a orașului este electrică, iar obiectivul nostru este ca întreaga flotă de transport în comun să fie verde și nepoluantă. În ultimii ani, Primăria a investit constant pentru achiziționarea de tramvaie, troleibuze și autobuze electrice la cele mai înalte standarde din domeniu”, a scris Boc în raportul de activitate.În următoarea perioadă programatică, 2021-2027, Primăria are pregătite proiecte europene pentru creșterea calității rețelei de transport public: autobuze electrice noi, autobuze autonome, troleibuze, extinderea rețelelor de contact pentru troleibuze, modernizarea depoului de tramvaie.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

3 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

4 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago