Connect with us

Prin Oras

Primarul Boc se laudă cu finalizarea, după 6 ani, a unui drum de 1,6 km. Clujenii remarcă: „Ați făcut 0.9 metri de drum pe zi! Și cu lingurița îl făceați mai repede!”

Alex Campian

Published

on

Primarul Boc se laudă cu finalizarea, după 6 ani, a unui drum de 1,6 km. Clujenii remarcă: „Ați făcut 0.9 metri de drum pe zi! Și cu lingurița îl făceați mai repede!”

Primarul Clujului, Emil Boc, a fost harnic ieri la capitolul „PR politic”, postând pe pagina sa electorală de Facebook două lăudăroșenii fără substanță, care i-au deranjat pe clujenii ce l-au taxat imediat, prin intermediul comentariilor.În al cincilea an de mandat, Boc a anunțat o „investiție în infrastructură la Cluj-Napoca: Drumul Lombului (1,6 km) va fi finalizat până la sfârșitul anului. Stadiu actual: 70%”, uitând să precizeze că „investiția” nu este una nouă, ci o nereușită veche de 6-7 ani.Începute în 2015, lucrările la Drumul Lombului au fost stopate imediat din cauza alunecărilor de teren. În toți anii care au trecut s-au făcut lucrări de consolidare a terenului, expertize, pompări de fonduri suplimentare și reparații la clădirile care au crăpat.Citiți și:Rușine! Boc își dă filme că termină într-o lună jumate drumul Lomb, neterminat de șase ani. Drumul are doar 1,6 kilometriDin postarea primarului Boc reiese că RADP Cluj-Napoca va face o minune într-o lună și jumătate și va termina restul de 30% din lucrări, care au rămas de la asocierea Kasdum GF Timișoara – Diferit SRL Cluj, lucru greu de crezut, dată fiind istoria nefericită a lucrărilor publice clujene nefinalizate la timp.Prin a doua postare, publicată ieri la ora 23:05, deci într-o beznă totală, primarul Boc anunța „probe tehnice pentru iluminatul arhitectural al fântânii arteziene din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”. Noul sistem de lumini va fi inaugurat săptămâna viitoare, fiind o nouă atracție pe timp de noapte pentru vizitatorii parcului.”Așa cum ne-a obișnuit, edilul liberal inaugurează pe Facebook, în avanpremieră, inaugurările de pe teren, uneori ale lucrărilor finalizate 97%, după ani de întârziere.Multe străzi din Cluj sunt neiluminate noaptea, clujenii ”smart” circulând pe întuneric, la lumina smartphone-ului, însă Boc se laudă cu iluminatul unei fântâni arteziene, iarna.Citiți și:Orașul iluminat doar de cele 5 stele: de la ora 17, clujenii circulă în beznă pe multe străzi din municipiul ”smart”Tacticile de PR ale primarului care, în această săptămână, a votat prin curier pentru alianța PNL cu PSD, au fost taxate de către clujenii inteligenți, care i-au comentat pe Facebook:Legat de marea investiție în infrastructură – Drumul Lombului (1,6 km):„Minim 6 ani frumoși… undeva la 20 de metri liniari/lună (calendaristică)”, a scris Mihai Dinu.„Frumoasă povestea… slabe speranțe să se împlinească în următorii 15 ani!”, a remarcat Iosif Pop.„Alții fac viaducte de 1600 m și nu se laudă atât”, a atras atenția Radu Baciu.„O reală performanță!!! 1600 de metri de drum în 5 ani, chiar aveți motive să va lăudați cu așa ceva? Știți ce înseamnă asta? Că ați făcut 0.9 metri de drum pe zi! Și cu lingurița îl făceați mai repede”, a scris Mihai Andrău.„Mai bine mai târziu decât niciodată. AȘTEPTĂM ȘI CONSTRUCȚIA CARTIERULUI LOMB”, a comentat, ironic, Cadar Alin.„Se lucrează la drum de 6 sau 7 ani!! Ce performanță!”, a ironizat și Luciana Moldovan postarea primarului.„Drumul ăsta e Ultra HiTech, se face singur. Nu am văzut să muncească cineva”, a comentat Attila Kovács.Ieri, clujenii i-au reproșat primarului liberal și susținerea alianței guvernamentale cu PSD. Astăzi, majoritatea comentariilor cu tentă politică au dispărut.Legat de „probele tehnice pentru iluminatul arhitectural al fântânii arteziene din Parcul Central”, clujenii au comentat:„Usl în ce culori o sa fie?”, a întrebat Ioan Tomoiaga, referindu-se la unirea în cuget și-n simțiri a vechilor dușmani liberali și pesediști.„Îl iluminați în roșu PSD?”, a întrebat și Cătălin Câmpean.„Cele 5 stele se văd în centru, nu la periferie!”, a remarcat Tudor Sabin Radu.„Și pentru susținerea alianței PNL-lui cu PSD tot felicitări vă așteptați să primiți? RUSINE”, i-a transmis primarului liberal Elena Hanganu.„Pe centura ocolitoare a Clujului, când inaugurați iluminatul, realistic vorbind?”, a întrebat Tudor Sabin Radu.„Acolo va fi stație de metrou!!?”, a întrebat Cosmin Matias.„Sigur pe Cetățuie o să fie două stații de metrou, bine, pe hârtie!”, a răspuns Vlad Zacharias.„Cine iese noaptea afară?…de unde turiști?…”, a comentat Bogdan Piluț.Așadar, între postările triumfaliste ale lui Emil Boc și realitatea obiectivă remarcată de către clujeni s-a născut o falie care se cască tot mai mare, în defavoarea primarului.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom