Connect with us

Prin Oras

Proiectul Filarmonicii s-a împotmolit în birocrația administrativă: „Anul acesta avem re-lansarea licitației, după noile condiții. Vom face un hub cultural puternic și important…”

Alex Campian

Published

on

Proiectul Filarmonicii s-a împotmolit în birocrația administrativă: „Anul acesta avem re-lansarea licitației, după noile condiții. Vom face un hub cultural puternic și important…”

Când se vor apuca autoritățile de proiecte concrete, precum realizarea unui sediu pentru Filarmonică? În 18 ani de când a fost anunțată intenția Primăriei de realizare a unui centru cultural, administrația locală rostogolește promisiuni mixate cu licitații. După 4 licitații eșuate, Primăria Boc va re-licita proiectul așa-numitului sediu al Filarmonicii clujene. În 2022, pentru realizarea sediului Filarmonicii din Cluj este alocată suma de 342.722.000 lei. Imobilul va fi realizat pe terenul pe care a funcţionat fosta cazarmă militară de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989.„Prima dată trebuie să facem licitația, acolo unde am făcut de 3 ori și nu a mai venit nimeni. Vom relua licitația, să vedem, dacă vin investitori care să facă pe terenul de acolo investiția necesară – hotel sau clădire de birouri. Ca după aceea, pe acea locație, să facem fundament, să se poate construi parkingul, de care depinde realizarea Filarmonicii. În acest sens, anul acesta avem re-lansarea licitației, după noile condiții. Chiar îmi este greu să înțeleg de ce nu vine pur și simplu nimeni, de 3 ori am licitat…”, a declarat primarul Emil Boc în cadrul unei intervenții radio locale. – Sunt bani puțini – a fost intervenția moderatorului.„Nu sunt bani puțini, sunt peste 1000 și ceva de metri pătrați, în buricul târgului, să construiești.Noi nu putem vinde terenul, putem doar să-l concesionăm pe perioade foarte lungi de timp. Dar în continuare vom lucra la acest proiect și, de asemenea, vom moderniza, pe fonduri bugetare sau pe fonduri europene, vedem ce formulă vom găsi până la urmă, vechea cazarmă, care se degradează, și vom face un centru cultural, un hub cultural puternic și important, acolo, pentru Cluj.Anul acesta va intra în etapa de modernizare”, a mai declarat edilul Emil Boc. Centrul Cultural Transilvania + hotel  de 8 etaje + parking = EȘEC LAMENTABILProiectul grandios care prevede construirea sediului pentru Filarmonică și a unui hotel cu 8 etaje (sau a unei clădiri de birouri) reprezintă un eșec răsunător pentru Primăria BOC.Sediul și hotelul fac parte din proiectul Centrul Cultural Transilvania, o idee veche din 2004. CITEȘTE ȘI: Manual de prezentare a eșecurilor drept succeseÎn 2019 și în 2020 au fost organizate licitații succesive – 4 LICITAȚII EȘUATE – pentru găsirea unui investitor privat care să intre în această afacere cu Primăria, dar nu s-a prezentat nimeni.Acum, Primăria vrea să mai facă o încercare – o nouă licitație, a CINCEA la număr. Licitația presupune concesionarea terenului și a lucrărilor de construcție a unui hotel de patru stele, cu opt etaje.Durata concesiunii va fi de 40 ani, din care 24 luni pentru proiectarea şi execuția investiției.Durata aferenta proiectării şi execuției este defalcată astfel: Proiect DTAC – 5 luni; proiect tehnic, detalii de executie şi caiete de sarcini – 3 luni; executie lucrari – 16 luni.Investiția pentru Centrul Cultural Transilvania este de peste 1,4 miliarde lei (aproximativ 303 milioane euro).Studiul de fezabilitate pentru realizarea hotelului și a Centrului Cultural Transilvania propune două variante:1. Construirea unui hotel de patru stele, cu 202 camere2. Construirea unui hotel de patru stele, cu 106 camere și 48 de apartamente de patru stele, care pot fi folosite atât ca locuri de cazare cât și ca spații de birouri.CITEȘTE ȘI: Nici un investitor nu este interesat să construiască sediu pentru Filarmonică și hotel cu 8 etaje pe bulevardul 21 Decembrie. Primăria mai lansează o licitațieIdeea realizării unui hotel de 4 stele pe terenul destinat viitorului sediu al Filarmonicii nu este una nouă: în 2016, Emil Boc anunța că Primăria Cluj-Napoca trebuie să găsească investitori care să realizeze acest obiectiv.Centrul Cultural Transilvania – un proiect ce nu se mai concretizeazăCentrul Cultural Transilvania este o idee veche din 2004, pe vremea când președinte de Consiliu Județean era Grațian Șerban. Atunci se dorea realizarea unui sediu în Parcul Central, dar ulterior s-a renunțat la proiect.În 2010 Primăria a readus în atenție ideea, dar cu altă locație: bulevardul 21 Decembrie 1989.Din 2010 și până în prezent, în afara de concursul de idei și adjudecarea proiectului, nu s-a mai întâmplat aproape nimic.În 2011, primarul de atunci, Sorin Apostu declara că în 2015, Centrul Cultural Transilvania va fi funcțional. La acel moment a fos încheiat chiar un contract de proiectare în valoare de 2,1 milioane de lei.Din 2014 Emil Boc susținea că are investitori interesaţi de acest proiect.În bugetul pe 2014, primarul a alocat din nou finanţare pentru plata proiectării Centrului Cultural Transilvania.În planul de investiții pe 2015 al Primăriei Cluj-Napoca, aproape 2 milioane de euro au fost puse la îndemâna investiției promise pe numele ei “Centrului Cultural Transilvania” – care conține, firește, și sediul Academiei de Muzică, și pe cel al Filarmonicii.La finalul anului 2017, presa ”de casă” a primăriei lui Boc anunța că pe terenul de pe Bdul 21 Decembrie 1989, va fi realizat un Centru European de Artă Contemporană.
 

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Compania IULIUS susține în continuare dezvoltarea Cluj-Napoca prin investiții ample – VIDEO

Stefania Heinz

Published

on

IULIUS este o companie axată pe dezvoltarea și gestionarea de proiecte de regenerare urbană, aducând în prim plan o experiență solidă de peste 25 de ani în domeniul imobiliar. Investițiile sale, care depășesc 1,2 miliarde de euro, se extind în orașe precum Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava. Aceste proiecte, gândite în formate mixte, integrează grădini urbane, clădiri de birouri premium, zone comerciale și de divertisment, completate de investiții semnificative în infrastructură.

În Cluj-Napoca, IULIUS își continuă angajamentul în dezvoltarea urbană prin intermediul unui proiect amplu de reconversie și regenerare urbană, inițiat pe terenul fostei platforme Carbochim. Această inițiativă, cu o investiție estimată la peste 500 de milioane de euro, vizează revitalizarea unei zone industriale, generând oportunități investiționale, locuri de muncă și contribuind la consolidarea orașului ca un centru urban modern și atrăgător pentru rezidenți și investitori.

IULIUS: Dezvoltarea Urbană ca Motor al Transformării Sociale și Economice

IULIUS este o prezență solidă în domeniul dezvoltării urbane, oferind o vastă experiență de peste 25 de ani în sectorul imobiliar, cu investiții semnificative în mai multe orașe cheie din România, printre care Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava, cu un total care depășește 1,2 miliarde de euro. Compania este renumită pentru proiectele sale inovatoare, care îmbină cu succes spațiile comerciale, de birouri și de agrement, însoțite de importante contribuții la infrastructură.

Unul dintre proiectele emblemă este Palas Iași, primul ansamblu mixt din România, inaugurat în 2012, care a devenit un punct de referință nu doar pentru Iași, ci și pentru regiunea înconjurătoare și Republica Moldova. Cu o investiție de peste , Palas Iași a adus împreună funcțiuni de retail, birouri și divertisment, înconjurând o grădină urbană care a devenit un hub comunitar. Modelul a fost replicat apoi la Timișoara, cu Iulius Town, inaugurat în 2019, un proiect mixt impresionant care a transformat o zonă urbană subevaluată, reconectând-o cu orașul și oferind noi oportunități de dezvoltare.

Prin intermediul conceptului United Business Center, IULIUS a dezvoltat 15 clădiri de birouri premium în orașele pe care le deservesc, atrăgând peste 130 de companii multinaționale, cu un total de aproximativ 25.000 de angajați. În total, proiectele IULIUS au creat peste 35.000 de locuri de muncă, inclusiv în domeniul comercial.

În plus, proiectele dezvoltate de IULIUS nu se limitează doar la aspectul comercial, ci oferă și o varietate de experiențe de divertisment, atrăgând peste 70 de milioane de vizite anual. Aceste proiecte includ peste 310.000 de metri pătrați de spații comerciale, găzduind peste 1.000 de branduri internaționale, naționale și locale, precum și parcuri amenajate de la zero, care au devenit adăpost pentru numeroase evenimente culturale și artistice.

Un alt aspect semnificativ al proiectelor IULIUS este angajamentul lor față de sustenabilitate și infrastructură. Compania a investit masiv în soluții de trafic, conectivitate și mobilitate alternativă, inclusiv piste pentru biciclete, locuri de parcare pentru biciclete și stații de încărcare pentru mașini electrice. În plus, IULIUS continuă să dezvolte proiecte care să reconecteze comunitățile cu orașele lor, inclusiv prin investiții în parcuri și alte spații verzi.

Prin aceste eforturi continue, IULIUS demonstrează nu doar capacitatea de a remodela peisajul urban, ci și de a crea valoare adăugată pentru orașele în care operează, contribuind la dezvoltarea economică și socială a acestora și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite