Un nou pasaj subteran va fi construit la Tăietura Turcului din Cluj-Napoca, diferit de cel realizat de CFR. Proiectul, inițiat de DRDP Cluj, vizează modernizarea traficului în zona Calea Baciului – Corneliu Coposu și a primit recent avizul CNAIR pentru studiul de fezabilitate. Următorii pași includ aprobarea Ministerului Transporturilor, stabilirea indicatorilor tehnico-economici și demararea lucrărilor.
Un proiect major pentru infrastructura Clujului
Investiția se ridică la 101,5 milioane de lei, cu TVA inclus, iar durata totală de implementare este de doi ani (șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție). Pasajul va avea o lungime totală de 504,65 metri, structurat pe 18 deschideri, și va dispune de două benzi de circulație cu o lățime de 7,80 metri.
Proiectul include și elemente moderne de infrastructură, precum:
✅ Iluminat LED eficient energetic
✅ Sisteme de gestionare a apelor pluviale
✅ Benzile dedicate transportului public
✅ Piste pentru bicicliști
Pasajul feroviar realizat de CFR, finalizat în 2026
În paralel, CFR derulează un alt proiect de infrastructură în zona Tăietura Turcului, parte a modernizării liniei feroviare Cluj-Oradea. Acest pasaj este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și are termen de finalizare în 2026.
Prin aceste investiții, Cluj-Napoca își continuă transformarea într-un oraș cu infrastructură modernă, adaptată nevoilor de mobilitate urbană.