Sponsorizat
Categories: Prin Oras

UN PLAN PREA ÎNDEPĂRTAT: Infrastructură pentru unirea Ardealului de Ungaria

Sponsorizat
Sponsorizat

România și Ungaria își unesc forțele pentru a construi autostrăzi care să lege cele două țări.

Conform planurilor guvernamentale, anunțate recent de la Budapesta, până la sfârșitul anului 2026, cu ajutorul cooperării cu Guvernul României, o autostradă va conecta Nyíregyháza (oraș aflat la granița cu România) de Satu Mare, conform hirado.hu.
Compania care se ocupă de proiect a reușit să înceapă construcția primei secțiuni de autostradă, lungă de douăzeci și opt de kilometri, care urmează să fie construită în două etape între autostrada M3 și granița ungaro-română, cu o investiție de aproximativ 175 miliarde de forinți, a transmis ministrul maghiar al Construcțiilor și Transporturilor, János Lázár.
În continuare, va fi construită și cealaltă secțiune de autostradă de 17,5 kilometri până la granița ungaro-română, cu o investiție de 150-160 miliarde de forinți, a mai spus ministrul, adăugând că acest lucru va elimina obstacolul din calea cooperării economice și sociale dintre cele două regiuni (cea maghiară și română).
În vara anului trecut, aproape toate investițiile au trebuit să fie oprite, iar resursele Guvernului maghiar au trebuit să fie realocate ”obiectivelor strategice”, a adăugat el.
Cel mai important dintre aceste obiective va fi exploatarea Ungariei ca „regiune de frontieră”, adică cu rol de „țară punte” între culturile europene și asiatice la granița a două lumi, Est și Vest, Nord și Sud și, prin urmare, este foarte important să se conecteze diferitele regiuni ale Bazinului Carpatic, a subliniat Lázár.
El a spus că cea mai mare investiție de autostradă a Ungariei din ultimii ani a fost construcția autostrăzii Košice-Miskolc și ar dori să continue acest program prin conectarea Nyíregyháza de Satu Mare, dar și de Arad sau alte regiuni din zonă.
Lăudând importanța construcției autostrăzii, primarul UDMR al municipiului Satu Mare, Gábor Kereskényi, a declarat că, pe partea română, a fost finalizat studiul de fezabilitate al secțiunii de autostradă de paisprezece kilometri care leagă granița și șoseaua de centură Satu Mare, săpăturile arheologice au fost finalizate, planul tehnic este în curs de pregătire și a început și procedura de expropriere.
Răspunzând la întrebarea unui jurnalist cu privire la trecerea frontierei ungaro-române, el a spus că guvernul ungar sprijină în mod expres aderarea României la Schengen și va lucra în timpul președinției ungare a UE de anul viitor pentru a se asigura că acest lucru poate fi realizat cât mai curând posibil.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Sfârșitul unei ere: Armătura Cluj își închide porțile după 141 de ani de activitate…

Pe 24 iunie 2025, acționarii companiei Armătura vor decide închiderea și lichidarea societății, care are…

2 hours ago

Când GPS-ul zice „pe jos”, dar tu iei calul… pe drumul european! 🐎🇷🇴

Cine mai are timp de ambuteiaje când ești un adevărat cavaler urban? Un clujean a…

2 hours ago

Zilele Clujului 2025: Patru zile de sărbătoare, culoare și emoție în inima Transilvaniei!

Cluj-Napoca își deschide larg porțile pentru una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului: Zilele…

10 hours ago

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune…

20 hours ago

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria…

23 hours ago

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre…

23 hours ago