Connect with us

Prin Oras

Vel Pitar începe construirea blocului de ȘAPTE ETAJE de pe strada Năvodari. Primăria a dat avize în raport cu inexistentul Centru Cultural Transilvania

Alex Campian

Published

on

Vel Pitar începe construirea blocului de ȘAPTE ETAJE de pe strada Năvodari. Primăria a dat avize în raport cu inexistentul Centru Cultural Transilvania

Un imobil cu regim de înălțime 3S+P+7E se va construi pe strada Năvodari nr. 2, pe locul fostei fabrici de pâine Vel Pitar. Proiectul este vechi de aproximativ 3 ani și aparține Vel Pitar. Deși vecinii au avut obiecții legate de acest imobil, Primăria a eliberat toate avizele. În urmă cu câteva zile a fost aprobată și autorizația de construcție. Investiția este de aproximativ 5,6 milioane lei.Terenul se află în proprietatea Vel Pitar. Imobilul va avea locuințe de serviciu, spații comerciale și birouri.Terenul este liber de construcții în urma desființării clădirilor fostei fabrici de pâine Vel Pitar, realizată în baza autorizației de desființare eliberată de Primăria Cluj-Napoca în 2018.Caracterul zonei este unul mixt specific zonei centrale a orașului prin combinarea funcțiunilor rezidențial, birouri, comerț și instituții publice. Zona studiată face parte din Planul Urbanistic Zonal – B-dul 21 Decembrie 1989 – strada Năvodari și a Planului Urbanistic Zonal – Ansamblul Centrul Cultural Transilvania – B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 106. Parcela studiată este studiată spre a primi o funcțiune ce va fi compatibilă cu Centrul Cultural Transilvania.Suprafața terenului verde va fi de aproape 186 mp, ceea ce reprezintă 10,75% din totalul suprafeței.La dezbaterile publice care au avut loc în anul 2018, vecinii viitorului imobil au reclamat faptul că zona se va aglomera odată cu darea în folosință a blocului de șapte etaje. De asemenea, oamenii au sesizat faptul că imobilul nu este în concordanță cu celelalte clădiri care sunt fie case, fie blocuri cu regim de înălțime două-trei etaje.Și reprezentanții Inspectoratului Județean de Jandarmi (vecini cu viitorul bloc) au precizat faptul că „Ministerul Afacerilor Interne a emis aviz, însă atrage atenția la mobilitate și la eventualele blocaje care se pot produce”.Oamenii au fost nemulțumiți și de faptul că viitorul bloc se raportează la regimul de înălțime al Centrului Cultural Transilvania, un proiect în stand-by de mulți ani din lipsă de investitori. Este interesant faptul că Primăria s-a raportat la inexistentul Centru Cultural Transilvania atunci când a aprobat acest proiect.Proiectul grandios care prevede construirea sediului pentru Filarmonică și unui hotel cu 8 etaje (ori a unei clădiri de birouri) este un eșec răsunător pentru Primăria Cluj-Napoca. Sediul și hotelul fac parte din proiectul Centrul Cultural Transilvania, o idee veche din 2004. În 2019 și în 2020 au fost organizate patru licitații pentru găsirea unui investitor privat care să intre în această afacere cu Primăria, dar nu s-a prezentat nimeni.Centrul Cultural Transilvania este o idee veche din 2004, pe vremea când președinte de Consiliu Județean era Grațian Șerban. Atunci se dorea realizarea unui sediu în Parcul Central, dar ulterior s-a renunțat la proiect. În 2010 Primăria a readus în atenție ideea, dar cu altă locație: bulevardul 21 Decembrie 1989. Din 2010 și până în prezent, în afara de concursul de idei și adjudecarea proiectului, nu s-a mai întâmplat aproape nimic.În 2011, primarul de atunci, Sorin Apostu declara că în 2015, Centrul Cultural Transilvania va fi funcțional. La acel moment a fos încheiat chiar un contract de proiectare în valoare de 2,1 milioane de lei.Din 2014 Emil Boc susținea că are investitori interesaţi de acest proiect. În bugetul pe 2014, primarul a alocat din nou finanţare pentru plata proiectării Centrului Cultural Transilvania.În planul de investiții pe 2015 al Primăriei Cluj-Napoca, aproape 2 milioane de euro au fost puse la îndemâna investiției promise pe numele ei “Centrului Cultural Transilvania” – care conține, firește, și sediul Academiei de Muzică, și pe cel al Filarmonicii.La finalul anului 2017, presa ”de casă” a primăriei lui Boc anunța că pe terenul de pe Bdul 21 Decembrie 1989, va fi realizat un Centru European de Artă Contemporană.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom